کد مطلب: ۵۲۴۵۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روش فروش سهام عدالت تغییر می‌کند

روش فروش سهام عدالت تغییر می‌کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از طراحی روش جدیدی برای فروش سهام عدالت خبر داده، آیا با نزدیک شدن به یک سالگی آزادسازی دارندگان این سهام می‌توانند سهامشان را نقد کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تدابیری برای تغییر روش فروش سهام عدالت خبر داده است.

محمد علی دهقان دهنوی در گفتگو با صداوسیما اعلام کرده است: به دنبال روش هایی هستیم که هم فشار فروش به بازار سرمایه وارد نشود و هم نقدشوندگی بورس مد نظر نهاد ناظر است.

به گفته او، این سازمان در حال طراحی روش‌هایی است که به صورت غیرمستقیم امکان نقدپذیری سهام عدالت وجود داشته باشد تا به بازار هم آسیب وارد نکند.

در اردیبهشت سال گذشته فرایند آزادسازی سهام عدالت در دو روش مستقیم و غیرمستقیم آغاز شد و از هفته اول خرداد به حدود ۱۹ میلیون نفری که روش مستقیم را انتخاب کردند این امکان داده شد که تا سقف ۳۰ درصد از سهامشان را بفروشند.

اما فروش سهام عدالت با پستی و بلندی‌های بسیاری و به کندی انجام میشد، در روز ۱۸ مرداد گذشته ۳۰ درصد دوم هم آغاز شد، اما چند روز پس از این آزادسازی در حالی که شاخص کل بورس از سطح دو میلیون واحد گذشت مسیر نزولی شاخص آغاز شد. این شاخص در ماه‌های تا کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی هم پایین آمد.

بسیاری از فعالان بازار علت ریزش بورس را فروش آبشاری سهام عدالت می‌دانستند. از اواخر مرداد تاکنون عملا فروش سهام عدالت متوقف شده و سهامداران بسیاری حتی نتوانسته‌اند ۳۰ درصد اول سهامشان را نقد کنند بسیاری نیز ناامید شدند و درخواست فروش خود را لغو کردند.

با توجه به این که تغییر روش فروش خواسته بسیاری از سهامداران است و حالا رئیس سازمان بورس صراحتا به آن اشاره کرده باید دید با نزدیک شدن به یک سالگی آزادسازی سهام عدالت برای جل مشکل سهامداران تصمیمی گرفته می‌شود یا خیر؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما هم سهام عدالتمو یساله. گذاشتیم بفروش اما دوملیون واریز کردن الباقی شو زدن به جیب قیمت اون موقه سی در صد پنج ملیون بود

  • ناشناس

    لطفا فروش سهام عدالت روآغازکنید بخدانیازداریم گذاشتیم واسی فروش

  • ناشناس

    دیگه خسته شدیم اینقددروغ شنیدم فروش سهام عدالت روشروع کنیددیگه.

  • ناشناس

    خسته شدیم اینقددروغ گفتین…

  • ناشناس

    همش چرت

  • ناشناس

    بابا پول سهان عدالت را واریز ونید چقدر دیگه لاید صبر کنبم.خسته شدیم

  • ناشناس

    شما خودتان ازین همه دروغی که گفتی خسته نشدی ولا خجالت داره هر روز یه دروغ جدید بس دیگه دستتان رو شده

  • منتظران فروش سهام عدالت

    به امید حق علیه باطل بقول (نون خ ) خخخخخ
    فروش سهام رو آزاد میکنن ولی تا شروع شد یه بامبول دیگه درمیارن که کامل ندنش خلاصه از هرجای سهام عدالت چه مستقیم چه غیرمستقیم چه سودش چه فروشش از همه جاش میخوان بخورن د لامصب مگه شکم شماها چقدر جاداره خوب میخورین نوش جونتون به ماهم بدین لااقل حقمونو

  • ناشناس

    الان که حدود هفت ماه است ک فروش سهام عدالت متوقف شده و بورس هم ک رشدی نکرده پس حالا بورس چ مرگشه چرا الکی میگید فروش سهام عدالت باعث ریزش بورسه ننگ بر شما

  • ناشناس

    اولا اگه اون سهام های پالایشی تونو نمی اوردین، هیچ وقت بورس به زمین نمیخورد، دوما، اگه پولهارو از بورس نمیکشیدین بیرون، عمرا بورس، شاخص اش پایین نمیومد، وسوما اگه اعتماد رو از مردم نمیگرفتین، بازار بورس همیشه شاخص اش بالا و عالی بود، کاری کردین که سهام یه شرکت، با ارزش، با سر سقوط کنه به پایین، فک کردین برد کردین، نه، فقط ارزش شرکت ها رو اوردین پایین واگه زرنگ باشین، اون نقدینگی رو به بورس، بر میگردونین، تا ارزش همه سهام ها، مثل اولش بشه، اونجوری، اگه دریای سهام عدالت رو هم وارد، بازار بشه، چون ارزش شرکت ها بیشتر میشن، سهام هاشو هم، همه، خریداری میکنن، اینم راه حل اش. یعنی، بچه دوساله هم میدونه