کد مطلب: ۵۵۸۷۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روغن گران می‌شود؟/ نگرانی برای محاسبه قیمت روغن با نرخ دلار آزاد

روغن گران می‌شود؟/ نگرانی برای محاسبه قیمت روغن با نرخ دلار آزاد

بازار روغن به ثبات رسید. دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن خام وارد شده است که این میزان واردات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان مشکلی در تامین روغن نداشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که صف روغن مایع و جامد جمع شد با وجود این بنکداران از حذف ارز دولتی روغن ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند از آنجا که ۷۰ درصد محتوای بطری‌های روغن، روغن خام وارداتی است، حذف ارز دولتی این کالا می‌تواند قیمت آن را به شدت افزایش دهد.

امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران در واکنش به این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: حذف ارز دولتی روغن می‌تواند قیمت روغن را به صورت تصاعدی افزایش دهد و البته فعلا تا پایان تابستان مشکلی از این نظر وجود ندارد و بعد از آن بستگی به تصمیم دولت سیزدهم دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر روغن خام به میزان کافی وارد شده است و روند افزایشی واردات روغن خام ادامه دارد و در خرداد ماه بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع روغن نباتی تولید و توزیع شد.

بیرشک همچنین گفت: چنانچه روند واردات روغن خام همانند سه ماه گذشته باشد، مشکلی در روند تولید و بازار به وجود نمی‌آید. پیش‌بینی ما این است که تا پایان تابستان مشکلی در تامین روغن نداریم.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران توضیح داد: وضعیت روغن بعد از تابستان به سیاست‌گذاری‌های کلان دولت سیزدهم و واردات روغن بستگی دارد. چنانچه ارز دولتی روغن حذف شود روغن گران می‌شود و باید با نرخ دلار آزاد محاسبه شود.

برای مطالعه بیشتر خبر صف روغن جمع شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روغن گران تا یک ماه دیگر
    میشود