کد مطلب: ۵۴۷۷۴۵

رئیس انجمن صنایع روغن نباتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

صف روغن جمع شد / ذخایر روغن به حد کافی رسید

صف روغن جمع شد / ذخایر روغن به حد کافی رسید

صف روغن مایع و جامد جمع شد. رئیس انجمن صنایع روغن نباتی با اعلام این خبر گفت: هیچ گزارشی درباره کمبود روغن به ما نرسیده است و در حال حاضر بر اساس میزان تقاضای موجود در بازار روغن تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی برخی از کاربران نوشته‌اند روغن جامد در فروشگاه‌ها نیست اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که صف در خرید روغن تمام شده است.

رئیس انجمن صنایع روغن نباتی به تجارت‌نیوز گفت: مشکلی در تولید روغن نیمه جامد و مایع وجود ندارد و در حال حاضر کارخانه‌ها با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و مشکلی هم در روند توزیع روغن تولید وجود ندارد.

ابوالحسن خلیلی توضیح داد: موج تقاضای روغن که ناشی از نگرانی برای کمبود این کالا بود، متعادل شده و صف روغن جمع شده است. همچنین روغن جامد در انبار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی به حد کافی وجود دارد.

او همچنین درباره وضعیت تخصیص ارز واردات روغن توضیح داد: تا انتهای دولت روحانی ارز ۴۲۰۰ تومانی به روغن تخصیص می‌یابد و چنانچه قرار باشد در دولت آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن حذف شود، اعتراضی به این موضوع نداریم چرا که ارز چند نرخی فسادآور است اما باید تمهیداتی انجام شود تا قدرت خرید مردم آسیب بیشتری نبیند؛ چرا که روغن در سبد خانوار اقشار آسیب‌پذیر نقش اساسی ایفا می‌کند.

برای مطالعه بیشتر گزارش علت کمبود روغن مشخص شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • باران

    فلسفه صفی شدن کالاها چیست؟
    وقتی برنج، مرغ، روغن، قند، شکر، لبنیات ، میوه و هزاران کالاهای دیگر احتکار شده چندین برابر شد و جیب عده ای رانتی پر شد، آن کالا تو بازار به وفور توزیع می گردد و فراوان یافت می شود و کالاهای دیگری نایاب و قیمتشان زیاد می شود.

  • ناشناس

    این موفقیت بزرگ و فرح بخش رو به همه هموطنانم تبریک عرض میکنم.صف روغن جمع شد.هورااااااا

  • حامد

    کم بود چون قرار بود گرون بشه.حالا که گرون شده پر میشه.منم نگران نیستم???