کد مطلب: ۸۰۶۲۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انس جهانی طلا در انتظار جلسه مهم فدرال رزرو

انس جهانی طلا در انتظار جلسه مهم فدرال رزرو

انس جهانی طلا پس از نزدیک به یک هفته فشردگی، در نهایت با اسپایک قیمت در روز گذشته، روند جدیدی را آغاز کرده است. در همین حال نگاه معامله‌گران به جلسه فدرال رزرو، (ساعت 22:30 چهارشنبه شب به وقت تهران) است که طی آن، سیاست‌های جدید پولی ایالات متحده اعلام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انس جهانی طلا روز سه‌شنبه، با کاسته شدن از قدرت دلار در برابر ارز‌های دیگر و از سوی دیگر نگرانی‌ها در ارتباط با بخش بانکی، با شتاب زیادی از سطح 2000 دلاری عبور کرد.

به نظر می‌رسد معامله‌گران اکنون تمایلی به انتظارات تهاجمی ندارند و ترجیح می‌دهند منتظر نتیجه جلسه FOMC باشند. فدرال رزرو قرار است تصمیم خود را امشب (ساعت 22:30 به وقت تهران) اعلام کند. غالب انتظارات بر این است که فد نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد.

از آنجا که تورم در ایالات متحده همچنان بسیار بالاتر از محدوده هدف فدرال رزرو است، معامله‌گران جهانی نسبت به توقف چرخه تشدید سیاست فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره، نامطمئن هستند.

از این رو، سرمایه‌گذاران، بیانیه سیاست پولی را که همراه با نظرات پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست اعلام می‌شود، برای یافتن سرنخ‌های حرکت بعدی به دقت بررسی خواهند کرد.

جروم پاول

این موضوع به نوبه خود نقشی کلیدی در تعیین روند انس جهانی طلا ایفا می‌کند و به تعیین مرحله بعدی یک حرکت جهت‌دار کمک می‌کند.

آرامش نسبی پس از طوفان بحران بانکی

در همین حال، در بحبوحه نگرانی‌ها از بحران بانکی تمام‌عیار و نگرانی‌ها در مورد نکول بدهی ایالات متحده، روند نزولی قیمت طلا کاهش یافته است.

خوش‌بینی نسبت به تصاحب بانک First Republic توسط JP Morgan با واسطه‌گری دولت به‌سرعت از بین می‌رود، چرا که نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه چندین وام‌دهنده دیگر منطقه‌ای ایالات متحده با مشکلات پرداخت بدهی مواجه هستند، از میان خواهد رفت. پیش از این، همین عامل منجر به سقوط یک‌شبه در سهام بخش بانکی ایالات متحده شد.

بانک JP Morgan

علاوه بر این، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده هشدار داد که بزرگترین اقتصاد جهان با ضرب‌الاجل یک ژوئن برای انجام تعهدات خود مواجه است. این هشدار در حالی مطرح شد که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر میزان افزایش سقف بدهی کنگره با هم درگیر شدند.

این امر باعث هجوم فروش در بازارهای سهام ایالات متحده در روز گذشته شد و این اثر ریزشی باعث کاهش سهام آسیایی در روز جاری شد.

جدا از این امر، کاهش مداوم دلار آمریکا از بالاترین سطح سه هفته‌ای که در روز گذشته ثبت شده بود، پیش از ریسک رویداد فد و داده‌های کلان مهم ایالات متحده، به پناهگاه امن انس جهانی طلا کمک می‌کند.

گزارش اقتصادی روز چهارشنبه ایالات متحده انتشار گزارش ADP در مورد اشتغال در بخش خصوصی و PMI خدمات ISM را برجسته می‌کند. با این حال، واکنش فوری بازار به احتمال زیاد به آن‌ها محدود است زیرا تمرکز اصلی معامله‌گران بر تصمیم سیاست مورد انتظار FOMC است.

همچنین توجه بازار در روز جمعه به انتشار داده‌های رسمی مشاغل ماهانه ایالات متحده، که به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) شناخته می‌شود، معطوف خواهد شد. این داده، پویایی قیمت دلار در کوتاه‌مدت را هدایت می‌کند و انگیزه جهت‌دار جدیدی را برای قیمت طلا فراهم می‌کند.

اضطراب بازار پیش از جلسه فدرال رزرو

قیمت انس جهانی طلا از ابتدای هفته گذشته تا پیش از روز جاری در حال فشرده شدن در یک مثلث جمع شونده (Wedge) بوده است. این رفتار قیمت نشان‌دهنده ابهام معامله‌گران برای تصمیم‌گیری در مورد آینده طلا است.

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

شایان ذکر است که این فلز گران‌بها روز سه‌شنبه بیشترین افزایش بیشترین افزایش یک ماه گذشته را ثبت کرد؛ چراکه داده‌های متفاوت ایالات متحده تردیدها را در مورد افزایش نرخ بهره در آینده فدرال رزرو ایجاد کرد، به ویژه زمانی که کاخ سفید نرخ‌های بالاتر را عامل آشفتگی بانکی می‌داند.

از سویی امید به رشد اقتصاد چین و هند، به عنوان بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان، سطح زیرین قیمت انس را حفظ کرده است.

با این حال، ترس از سقوط بیشتر بانکی، تورم کلی قوی و سیگنال‌های اولیه از سوی مقامات فدرال رزرو حاکی از کاهش احتمالی دلار آمریکاست که به نوبه خود خریداران انس جهانی طلا را تقویت می‌کند.

تحلیل تکنیکال چارت قیمت انس جهانی طلا نشان از آن دارد اسپایک قیمت، در روز سه‌شنبه، موجب خارج شدن انس از کانال نزولی آن شده است.

در صورتی که محدوده 2003 تا 2010 دلار که روی چارت با رنگ سبز مشخص شده است، در حمایت از قیمت انس جهانی طلا موفق عمل کند، راه قیمت برای رسیدن به سقف قبلی باز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.