کد مطلب: ۶۰۶۳۸۲

دیپلمات روس: روند مذکرات وین در جریان است

دیپلمات روس: روند مذکرات وین در جریان است

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین و سرپرست هیات روس در مذاکرات جاری میان ایران و گروه ۱+۴ در پایتخت اتریش ، اعلام کرد که روند گفت و گوها در جریان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: مذاکرات وین در جریان است و چند ملاقات نیز در قالب های مختلف برای امروز (یکشنبه) برنامه ریزی شده است.

وی افزود برخی مسائل مهم هنوز در دستور کار مذاکرات است اما اکنون و بعد از وقفه که روزهای گذشته بین مذاکرات داشتیم، رسیدگی به این مسائل بطور مناسب و براساس موازین و مقررات دیپلماسی چند جانبه ادامه دارد.

این دیپلمات روسی در توئیتی دیگر در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان خود مبنی بر اینکه آیا توافق اولیه حاصل شده است، نوشت که در دور جاری مذاکرات، هنوز زود است که درباره توافق اولین قضاوت کنیم. باید صبر کرد و دید.

اولیانوف روز گذشته نیز فضای مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و نوشت:: در کمال تعجب، برخی تحلیلگران و روزنامه‌نگاران اوضاع در مذکرات وین را دراماتیک و "تقریبا بن‌بست" توصیف می‌کنند. در این مورد، اینطور نیست. پس از وقفه‌ای، مذاکره کنندگان به کار دیپلماتیک عادی بازگشته و مذاکرات فشرده را ادامه دادند. فضا مثبت است.

دور جدید مذاکرات پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌ وگوها، کار روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. علاوه بر جلسه کارگروه موضوعات هسته‌ای، چندین جلسه فشرده نیز در فرمت‌های مختلف با تمرکز بر رفع تحریم‌ها برگزار شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداراشکر برای شما که نون و آب داره.

  • ناشناس

    فقط برام عجیبه چرا مسئولان داخلی در این مورد همیشه ساکتن و نتیجه رو از عوامل روسیه می شنویم!! نکنه کشور سهم چین و روسیه شده!!!!!