کد مطلب: ۶۸۱۰۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند نزولی بورس در ابتدای هفته / شاخص روی ریل اصلاح

روند نزولی بورس در ابتدای هفته / شاخص روی ریل اصلاح

بورس تهران امروز هفته را با افتی حدود ۱۰ هزار واحدی آغاز کرد و کارشناسان معتقدند روند نزولی بورس در آخرین هفته تیر ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران امروز هفته را با افتی حدود ۱۰ هزار واحدی آغاز کرد و کارشناسان اعتقاد دارند روند نزولی بورس در آخرین هفته تیر ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت.

شاخص کل بورس تهران امروز شنبه ۲۵ تیر ۱‍۴۰۱ با افتی بالغ بر ده هزار واحد به کار خود پایان داد. تابلوهای تالار شیشه‌ای نیز رقم یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی را به ثبت رساندند. شاخص هم‌وزن نیز با کاهشی ۱۴۳۶ واحدی مواجه شد و در محدوده ۴۰۵ هزار واحدی تثبیت شد.

سهم‌های فولاد، فارس، فملی، کچاد و تاپیکو از جمله سهامی هستند که بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. تیپیکو، شپدیس و شبندر نیز از جمله معدود سهم‌هایی بودند که تاثیر مثبت روی روند شاخص کل داشتند.

روند نزولی بورس کماکان ادامه دارد

به باور کارشناسان اتفاقاتی که اخیرا در بورس رقم می‌خورد حاکی از تداوم روند نزولی بورس در روزهای آتی است. بسیاری از فعالان بازار سرمایه نیز اعتقاد دارند سیاست‌های اعمال شده در بازار سرمایه به نحوی است که بورس را دچار رکودی سنگین کرده است. از همین رو گفته می‌شود احتمال اینکه روند فعلی بازار سهام در روزها و هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد بسیار زیاد است.

از طرفی هم فضای تردید پیرامون روند مذاکرات احیای برجام باعث تشدید ابهامات در بورس تهران شده است. مذاکراتی که به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی به بن‌بست خورده و احتمال از سرگیری آن ظاهرا اندک خواهد بود. اما کارشناسان اعتقاد دارند دولت ابراهیم رییسی اقداماتی را در جهت دور زدن تحریم‌ها ترتیب داده که ممکن است روی روند نزولی بورس تهران تاثیر گذاشته و مسیر بازار را تغییر دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نماد فرابورس روز چهارشنبه حدود ۱۸ صدم درصد سبز شد ولی امروز ۵ ممیز ۲۰صدم . سوال اینجاست که کارشناسانی که معتقد بودند اگر دامنه ی نوسان بورس را افزایش بدهند بورس بهتر خواهد شد، خب ملاحظه بفرمایید که وقتی قرمز میشه سهامداران بالای ۵ درصد ضرر و زیان می بینند ولی وقتی سبز میشه به یک درصد هم نمی رسد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    خدایا خودت کمک کن

  • ناشناس

    اصلاح یعنی چه ورشکستگی وریزش