کد مطلب: ۵۱۹۲۵۱

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

روند نزولی بورس تا کی ادامه دارد؟

روند نزولی بورس تا کی ادامه دارد؟

معاملات بازار سهام در مدار نزولی دنبال می‌شود. به عقیده کارشناسان دامنه نوسان نامتقارن جلوی ریزش شاخص کل را گرفته است. اما سوال اینجاست که روند نزولی بورس تا کی ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات هفته گذشته تحرکات مثبتی داشت و شاخص کل نیز در روز چهارشنبه مثبت شد. اما نگرانی اکثر سهامداران و فعالان بازار این است که احتمالا تحرکات مثبت بازار سهام پایدار نباشد، از طرفی تعویق بررسی FATF و سیگنال‌های منفی در رابطه با مذاکرات، بورس را یک قدم به عقب فرستاد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه دامنه نوسان نامتقارن بورس گفت: دامنه نوسان نامتقارن برای بازار سهام زمان می‌خرد و ریزش شاخص کل و نمادها را کند کرده است. از طرفی بسیاری از سهم‌ها نیز به دلیل دامنه نوسان نامتقارن قفل شده‌اند. این دامنه نوسان برای بازار سهام زمان خریده است تا اتفاق مثبتی برای بورس رقم بخورد و شاخص کل به روند مثبت بازگردد.

این کارشناس در رابطه با سیگنال‌های مثبت برای بورس گفت: در جریان معاملات هفته گذشته قوانینی مربوط به حمایت از سهامداران خرد وضع شد و همچنین نرخ سود بین بانکی نیز کاهش یافت اما در شرایط حال حاضر بازار سهام خبرهای خوب تاثیر چندانی ندارند.

این کارشناس در رابطه با روند نزولی شاخص گفت: تعویق بررسی FATF تاثیر منفی بر بازار سهام می‌گذارد و به نظر من فعلا شاخص کل به سمت کف قبلی خود که حمایت مهمی برای شاخص کل است حرکت می‌کند.

کف قبلی شاخص کل عدد یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صندوق سرمایه گذاری سپهر اول صادرات

    قراره این دولت ۴ماه دیگه بورس رو بده دست دولت بعدی به نظرتون شاخص رو باکف قیمت میده بهشون که اونا حالشو ببرن فروش ها رو جمع کنن ویا با مکیدن آخرین قطره ی خون مون شاخص ۱۵۰۰ تا۱۸۰۰ تحویل بدن؟؟!!به نظرشما کدومش؟!

  • ناشناس

    کسی منتظر معجزه نباشه برید دنبال زندگی تون شاخص نصف میشه بعدش رشد اش رو آغاز میکنه حداقل دو سال طول میکشه برگرده 2100 این قدر درگیر نکنید خودتون رو

  • بورسی سعید

    بفروشید و نقد کنید هیچی نخرید تا بعد عیدی

  • ناشناس

    سلام 140 میلیون توی صندوق مفید گداشته بودم که با 10 میلیون ضرر پس گرفتم. به همون سود 20 درصدی بانک راضی ام. حداقل شب راحت می خوابم نگران ریزش فردا نیستم.

  • ناشناس

    سلام دوستان .من توی یکی از این صندوق های سهامی سرمایه گذاری کردم و مستقیم وارد بورس و خرید و فروش نشدم . حدود صد و هشتاد میلیون گذاشتم و الان پولم شده صد تومان . من هم مثل همون شخصی که بدون سواد بورسی وارد بورس شد ضرر کردم تنها تفاوت من با این شخص اینه که توی صف نمیرم و هر وقت بخوام میتونم پولم رو با ضرر نقد کنم . خلاصه به حرفای این کارشناسان که میگند پولتون رو توی صندوقها بزارید تا افراد خبره سرمایه‌گذاری کنند گوش نکنید همش ضرره .

    • ناشناس

      ما هم میتونیم با ضرر نقد کنیم ۱۵۰ شده ۱۰۰م

  • محمد اکرامی

    آقای روحانی تو شاخص دو میلیون گفتند سرمایه هاتون به بورس بسپارید سکه ودلار جای سرمایه گذاری نیست الان بعد ارشش ماه توشاخص یک وصد میگن تا سال ۱۴۰۱ما ۲۵ درصد تا اون موقع رشد شاخص وتضمین میکنیم یعنی نهایت میشه یک میلیون وپانصد هزار خدا بهت انصاف بده اینه جواب اعتماد مردم!

  • محمد اکرامی

    تو شاخص ۲میلیون آقای روحانی به مردم گفتند سرمایه هاتونو به بورس بسپارید سکه ودلار جای سرمایه گذاری نیست الان تو شاخصیک وصد میگن تا سال ۱۴۰۱ بورس ۲۵ درصد دیگه رشد میکنه یعنی نهایت یک میلیون وپانصد هزار اخه این انصافه یعنی ما که توشاخص دو میلیون وارد شدیم تازه چند سال دیگه به اصل پولمون میرسیم!تجارت نیوز معرفت داشته باش اینو درجش کن لااقل یه ذره دلم آروم شه که حرفمو زدم

  • خردادی

    ریزش تا زمانی که دیگر پولی
    دزدی وجود نداشته
    باشد

  • ناشناس

    عجب مردمی داریم سهامداران فکر می کنند که ۷۰ درصد ضرر کردند چون فقط فعلآ دغدغه شون سهام بورسه ولی نمی‌دانند که پولی که مانده ارزشش یک سوم شده حداقل و در واقعیت اگر ۱۰۰ میلیون داشتند و امروز ۳۰ میلیون در پرتفوشان مانده حداقل با محاسبه تورم بازارهای موازی و قدرت خرید ۲۷۰ میلیون ضرر کردند حداقل
    # حق گرفتنی است مال باختگان بدبخت و بی پناه مثل من ، منتظر چی هستیم ؟

  • ناشناس

    بورس.مثل کاسه ابگوشتی شده که همه دست میبرن توش ویه لقمه میکنن ومیخورن…فاتحه بورس خوندست….خروج به وقت سربسر..اونم معلوم نیست…