کد مطلب: ۱۱۸۲۱۴

رویترز:آمریکا نرخ بهره را افزایش داد

رویترز:آمریکا نرخ بهره را افزایش داد

رویترز اعلام کرد:آمریکا نرخ بهره را در این کشور ۲۵ صدم درصد افزایش داد و در محدوده نیم تا ۷۵ صدم درصد درنظر گرفت، افزایش نرخ بهره بازارهای بورس آمریکا را به هم ریخته است. به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا شب گذشته نرخ بهره را در این کشور 25 صدم درصد افزایش داد. پیش

رویترز اعلام کرد:آمریکا نرخ بهره را در این کشور ۲۵ صدم درصد افزایش داد و در محدوده نیم تا ۷۵ صدم درصد درنظر گرفت، افزایش نرخ بهره بازارهای بورس آمریکا را به هم ریخته است.

به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا شب گذشته نرخ بهره را در این کشور 25 صدم درصد افزایش داد. پیش از این نرخ بهره در محدوده 25 صدم تا نیم درصد بود که شب گذشته با تصمیم فدرال‌رزرو به نیم تا 75 صدم درصد افزایش یافت.

همچنین فدرال‌رزرو تصمیم گرفت تا سال آینده طی سه مرحله نرخ بهره را در آمریکا افزایش دهد. در اعلامیه فدرال‌رزرو آمده است؛ با درنظر گرفتن شرایط بازار کار و تحولات اقتصادی و چشم‌اندازهای تورم، تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفته است.

همچنین فدرال‌رزرو پیش‌بینی کرده است که نرخ رشد سال آینده به 2.1 درصد برسد و نرخ رشد اقتصادی برای سال‌های 2018 و 2019 به ترتیب؛ 2 و 1.9 درصد باشد.

بعد از افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلا به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسید، همچنین بازارهای بورس آسیا تحت تأثیر این افزایش قرار گرفت و تا حدودی نزولی شد. ارزش دلار افزایش یافت و بازارهای بورس آمریکا هم رنگ قرمز به خود دیدند.

رویترز می‌نویسد؛ قیمت نفت بلافاصله بعد از افزایش نرخ بهره در آمریکا تا حدود 3 درصد کاهش یافت.

افزایش نرخ بهره در آمریکا سرمایه‌گذاران را از توجه به سرمایه‌گذاری‌های «کمودیتی» باز داشته است.

فدرال‌رزرو با توجیه اینکه اقتصاد آمریکا بهتر شده، دست به افزایش نرخ بهره زده است.

بیش از یک سال گذشته جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو آمریکا بحث افزایش نرخ بهره را مطرح می‌کرد، اما این تصمیم تا روز گذشته عملی نشده بود.

به گزارش فارس، بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که در جلسات ماه دسامبر فدرال‌رزرو افزایش نرخ بهره صورت می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.