کد مطلب: ۱۹۲۷۸۵

رکوردشکنی بورس‌های آمریکا و اروپا

رکوردشکنی بورس‌های آمریکا و اروپا

با بی‌اعتنایی سهام‌داران به نگرانی از تعطیلی دولت آمریکا، شاخص‌های سهام آمریکا در سطوح بالاتری بسته شدند.

شاخص "اس. اند. پی. ۵۰۰" با رهبری اقلام مصرفی که بهترین عملکرد را به ثبت رساندند، موفق به رکوردشکنی شد و با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۸۱۰.۳۰ واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص "نزدک کامپوزیت هم با جهش ۰.۶ درصدی به ۷۳۳۶.۳۸ واحد رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. شاخص "داوجونز اینداستریال اوریج" هم با ۰.۲۱ درصد رشد به ۲۶۰۷۱.۷۲ واحد رسید.

مایک لوونگارت- معاون بخش استراتژی سرمایه‌گذاری موسسه " ای. ترید" می‌گوید: دورنمای تعطیلی دولت امریکا نتوانسته است مانع از رشد این بازار در حال صعود شود و سرمایه‌گذاران پریشان نشده‌اند.

بسیاری از معامله‌گران فراتر از تغییرات سیاسی و اقتصادی در واشنگتن را می‌نگرند و تحلیل‌گران بنیادی، وضعیت شرکت‌های آمریکایی را به خوبی گذشته ارزیابی می‌کنند.

در اروپا، بورس‌های منطقه یورو به بالاترین سطوح خود در ۱۰ سال اخیر رسیدند و شاخص "استاکس ۶۰۰" که در برگیرنده سهام ۶۰۰ شرکت مهم اروپایی است با ۰.۵ درصد افزایش و به کمک روند رو به رشد بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود از ماه اوت سال ۲۰۱۵ تاکنون رسید.

حساب جاری منطقه یورو در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷، مازاد بیشتری را به نسبت ماه قبل آن نشان می‌دهد. در لندن، شاخص "فوتسی ۱۰۰" با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۷۷۳۰.۷۹ واحد رسید. "دکس" آلمان با ۱.۱۵ درصد افزایش به ۱۳۴۳۴.۴۵ واحد رسید و "کک" فرانسه هم ۰.۵۸ درصد افزایش یافت و به ۵۵۲۶.۵۱ واحد رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.