کد مطلب: ۴۲۴۵۲۶

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

رکورد جدید بیت‌کوین در ۲۰۲۰ / واکنش بازارهای جهانی به امضای توافق تجاری

رکورد جدید بیت‌کوین در 2020 / واکنش بازارهای جهانی به امضای توافق تجاری

به‌دنبال انتشار داده‌های اقتصادی در آمریکا و امضای توافق تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان شاخص دلار و بیت‌کوین در هفته‌ای که گذشت رشد کردند. قیمت جهانی طلا و نفت اما به‌ترتیب با کاهش 0.32 درصدی و 0.15 درصدی مواجه شدند.

داده‌های اقتصادی منتشرشده در آمریکا و چین از یک‌سو و امضای توافق تجاری میان آنها از سوی دیگر از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازارهای جهانی در هفته گذشته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، تحت تاثیر داده‌های اقتصادی منتشرشده در آمریکا با رشد 0.29 درصدی مواجه شد.

تازه‌ترین گزارش‌های اقتصادی در ایالات متحده نشان می‌دهد که فعالیت بخش مسکن در ماه دسامبر 2019 به بالاترین سطح 13 سال گذشته افزایش یافته است.

در عین حال، فعالیت بخش خرده‌فروشی در این کشور نیز برای سومین ماه متوالی به روند افزایشی خود ادامه داد.

بازارهای جهانی

امضای فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین و به‌دنبال آن کاهش عدم قطعیت در جهان، قیمت جهانی طلا نیز در هفته‌ای که گذشت روند کاهشی به خود گرفت.

درحالی‌که هر اونس طلا در آخرین روز از معاملات هفته گذشته با قیمت هزار و 562 دلار معامه می‌شد، روز جمعه به هزار و 557 دلار کاهش یافت.

به این ترتیب، فلز زرد در هفته سوم ژانویه 0.32 درصد کاهش یافت.

این در حالی است که در سال 2019، به‌دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی از یک‌سو و تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان از سوی دیگر، فلز گرانبها بیش از 18 درصد بازدهی داشت.

با این حال، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوشبین هستند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت لاسال فیوچرز گروپ هم گفته است: اگر در ماه فوریه قیمت طلا به بالاتر از متوسط 10 روزه‌اش، یعنی هزار و 558 دلار برسد، می‌توان به روند صعودی این بازار امیدوار بود.

بازار نفت هم دومین هفته نزولی خود را پشت سر گذاشت و در هفته سوم ژانویه 0.15 درصد افت کرد.

داده‌های جدید اقتصادی در کشور چین حکایت از آهسته شدن رشد اقتصادی این کشور دارد. به این ترتیب افزایش نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی کشورها، کاهش تقاضا برای نفت را موجب شده است.

بر اساس این گزارش، اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2019 تنها 6.1 درصد رشد کرد. این کمترین رشد اقتصادی این کشور طی 29 سال گذشته محسوب می‌شود.

از دیگر دلایل کاهش قیمت نفت می‌توان به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه اشاره کرد.

این در حالی است که انتظار می‌رفت با امضای توافق تجاری میان چین و ایالات متحده، تقاضا برای نفت افزایش و در نتیجه قیمت آن نیز روند روبه‌رشد داشته باشد.

در بازار ارزهای دیجیتال نیز، بیت‌کوین دومین هفته صعودی در سال 2020 را به ثبت رساند. در هفته‌ای که گذشت بیت‌کوین 11 درصد رشد کرد.

در آخرین روز هفته (یکشنبه 29 دی‌ماه) قیمت بیت‌کوین به سطح مقاومتی 9 هزار دلار رسید و رکورد جدیدی را در سال 2020 به ثبت رساند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تنش‌های ژئوپلیتیکی دو هفته گذشته ازز مهم‌ترین عوامل روند صعودی بیت‌کوین بوده است.

گزارش‌ها نشن می‌دهد بیت‌کوین از ابتدای سال سال 2020 تاکنون حدود دو هزار دلار افزایش یافته و 28 درصد رشد کرده است.

تحلیلگران تکنیکال افزایش قیمت تا هشت هزار و 500 دلار را تا اواخر فوریه (ماه آینده) پیش‌بینی کرده بودند.

فلیب فلیب یکی از تحلیلگران محبوب بازار ارزهای رمزنگاری‌شده در حساب توییتری خود گفته است: من از اتفاقات روزهای اخیر شگفت‌زده‌ام. عملکرد بیت‌کوین بهتر از پیش‌بینی‌ها است.

تحلیلگران دیگری هم در حال حاضر به این بازار خوشبین هستند و روند مثبتی را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.