کد مطلب: ۳۵۶۵۱۲

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

ریزش بورس با ریسک‌های سیاسی / افت هزار واحدی شاخص پس از تعویق پالرمو

ریزش بورس با ریسک‌های سیاسی / افت هزار واحدی شاخص پس از تعویق پالرمو

شاخص بورس تهران پس از هفته طلایی که پشت سر گذاشت در نخستین روز هفته در واکنش به تعلیق دوباره پالرمو با افتی حدود هزار واحدی مواجه شد. بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای وبصادر، دعبید و بفجر و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فولاد، کگل و فملی بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

شاخص بورس تهران پس از هفته طلایی که پشت سر گذاشت در نخستین روز هفته در واکنش به تعلیق دوباره پالرمو با افتی حدود هزار واحدی مواجه شد.

شاخص کل بورس پس از رشد 5800 واحدی در هفته گذشته در پایان معاملات امروز، با افت 924 واحدی معادل 0.5 واحد درصد، به کانال 164 هزار واحدی برگشت و در سطح 164 هزار و 370 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 11 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 143 هزار معامله به ارزش 407 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 629 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های بانکی و فلزات اساسی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه بانکی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 61 میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

152

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه انبوه‌سازی و وسایل ارتباطی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه اطلاعات و ارتباطات بودند.

852

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای وبصادر، دعبید و بفجر و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فولاد، کگل و فملی بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل ۳٫۲ میلیارد تومان متعلق به نماد کیان و بیشترین عرضه نیز با سه میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

894

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با افت اندک 0.8 واحدی در سطح دو هزار و 99 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ذوب و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

بازار سهام که در هفته گذشته با رشد مطلوبی همراه شده بود، امروز بسیار بی‌رمق ظاهر شد.

با شروع منفی بازار از ابتدای شروع جریان معاملات امروز، سهامدارن با گوشه چشمی که به نتیجه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی پالرمو داشتند، دست به فروش‌های هیجانی زدند و روند صعودی به روند نزولی تغییر جهت داد.

در گروه فلزات اساسي و پالایشی معاملات کم‌حجم دنبال شد. فلزات اساسی که در هفته گذشته مورد توجه سهامدارن قرار گرفته بود، اکثر نمادهای آن در جریان معاملات امروز در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفت.

به طور معمول قیمت سهام شرکت‌های پالایشی با قیمت نفت همبستگی زیادی دارد. امروز نیز با افت قیمت نفت تا 64 دلار و ورود به فاز نزولی، فعالان بازار به سمت فروش سهام شرکت‌های نفتی و پالایشی رفتند.

در گروه ماشین آلات، معاملات در مقایسه با روزهای گذشته، بازدهی بهتری داشتن و در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند. نمادهای بکام، بموتو و بالبر با افزایش تقاضا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شدند.

همچنین در گروه سیمان، بازار با افت تقاضا در اکثر نمادهای این گروه مواجه بود. نمادهای سرود و سبجنو از نمادهای مورد توجه بازار بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.