کد مطلب: ۶۷۰۷۱۷

ریزگردها پروازهای عراق را لغو کردند

ریزگردها پروازهای عراق را لغو کردند

طوفان گردوغبار شب گذشته در عراق موجب شد تا پروازهای دو فرودگاه بغداد و نجف لغو شوند. طبق اعلام سازمان هواشناسی این کشور موج ریزگردها تا ظهر امروز شدت دارد به تدریج کاهش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ورود موج جدید ریزگردها با غلظت بالا به شهرهای مختلف عراق ، روند زندگی شهروندان این کشور را مختل و پروازها را از دو فرودگاه بغداد و نجف اشرف لغو کرد.

ایرنا گزارش داد، طوفان گردوغبار که شنبه‌شب از منطقه القائم در مرز غربی عراق وارد الانبار و سپس کربلا، بغداد و نجف شده در حال درنوردیدن نیمه جنوبی و مرکز عراق است.

هواشناسی عراق اعلام کرد: این طوفان خاک تا ظهر امروز (یکشنبه) شدت دارد و سپس به‌تدریج رو به کاهش می‌رود.

شرکت خطوط هوایی عراق اعلام کرد: پروازهای بغداد و نجف در ساعت‌های آینده به‌علت اوضاع نامساعد جوی تاخیر دارند.

این شرکت در اعلامیه‌ای از مسافران دو فرودگاه بغداد و نجف عذرخواهی کرد و گفت: تصمیم‌های بعدی از طریق پایگاه رسمی این شرکت اطلاع‌رسانی می‌شود.

جهاد کاظم، مدیر اطلاع‌رسانی هواپیمایی عراق نیز گفت: تمام پروازها از فرودگاه بین‌المللی بغداد متوقف شده و سیر پروازها دوباره پس از پایان طوفان از سر گرفته می‌شود.

منشاء برخی از طوفان‌های خاک، آفریقایی است، اما بعضی دیگر که با وزش شدید باد همراه است را کارشناسان از مبداء منطقه بیابانی غرب استان الانبار عراق (حدفاصل اردن، عراق، سوریه و عربستان) دانسته‌اند.

میزان تراکم ریزگردها، رنگ آن را از طیفی میان سفید مایل به خاکستری، نارنجی، قرمز تا سیاه رنگ (در بدترین وضعیت آن) متغیر می‌کند.

براساس گزارش وزارت بهداشت و زیست شناسی عراق تعداد روزهای غبارآلود این کشور در نتیجه طوفان‌های خاک به ۳۰۰ روز در سال تا ۲۰۵۰ می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.