کد مطلب: ۵۷۰۰۲۷

زاکانی، هجدهمین شهردار تهران شد

زاکانی، هجدهمین شهردار تهران شد

اعضای شورای شهر تهران، با ۱۸ رای موافق علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعضای شورای ششم شهر تهران امروز یکشنبه در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

او بعد از تایید و حکم وزیر کشور، به عنوان هجدهمین شهردار تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز می‌کند ( ایسنا ).

جاوید؛ سرپرست شهرداری تهران

مهدی چمران پیش از آغاز دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفته بود: تصمیم ما این بود که اگر آمدن شهردار جدید به طول نیانجامد، آقای حناچی می‌تواند به کارش ادامه دهد؛ اما خود ایشان گفتند که اگر حضور شهردار به طول بیانجامد ، مشکل برایم ایجاد می‌شود.

وی افزود: با دوستان مشورت کردیم و گفتیم مشخص نیست که چقدر طول بکشد که اقای زاکانی از مجلس رأی بگیرد و بعد وزارت کشور برود و تایید شود.

چمران افزود: تصمیم بر این شد که سرپرست گذاشته شود. بر روی علیرضا جاوید توافق شد که به جای اقای حناچی معرفی می‌شوند و امروز می‌آیند و برای سرپرستی ایشان رای گرفته می‌شود. بعد برنامه زاکانی اعلام و سپس رأی گیری خواهد شد ( ایسنا ).

در این میان، علیرضا زاکانی، نامزد تصدی سمت شهردار تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران حاضر شده بود.

زاکانی: شهرداری را به وزارت ترجیح می‌دهم

پیش از این زاکانی گفته بود: در صحبت با رئیس‌‎جمهور، ایشان پیشنهاد وزارت رفاه، وزارت بهداشت یا ریاست دفتر ریاست‎‌جمهوری را مطرح کردند. بین حضور در شهرداری و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری، در شهرداری تهران حاضر شوم.

وی مدعی شده بود: در شورا، برنامه من برای مدیریت شهرداری تهران انتخاب شد. در برنامه خود نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی را طرح کردم و برنامه‌ای برای زنده کردن روح شهر با نگاه جدید را ارائه دادم. به آقای رئیسی گفتم برای رفع مشکلات تهران نیاز به کمک سه قوه است و ایشان گفت شما بروید شهرداری، من هم کمک می‌کنم مشکلات کمتر شود (فارس).

به گزارش تجارت‌نیوز، زاکانی ریاست مجمع عالی بسیج کشور، نمایندگی در چهار دوره مجلس، ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس و دبیرکلی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را در کارنامه دارد.

او همچنین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز بود؛ اما با وجود که تا روز آخر تاکید داشت نامزد پوششی نیست اما به نفع سیدابراهم رئیسی از انتخابات انصراف داد.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    تهرانی ها تسلیت

    • ناشناس

      خوشا به حال تهرانیها که یک شهردارکارآمدمومن. و متدین دست پاک درست کارانتخاب شدزاکانی خسته نباشی خدایی لایق هستید موفق وسربلند باشیدخخدایارتان

  • علیرضا

    یعنی وزارت رفاه و وزارت بهداشت و شهرداری تهران چه تخصص هایی نیاز داشتند که ایشون همه رو داره ؟ یا اصلا نیاز به هیچ تخصصی نداره ؟ بقیه افراد چطور انتخاب شدند پروردگارا!!!

  • ناشناس

    ضمن عرض تسلیت به پایتخت نشینان عزیز …داخل خرما گردو جا سازی کنید و روی آن پودر نارگیل بریزید جهت تسکین …هسته خرما را به ما شهرستانی ها بدهید پودر کنیم بریزیم داخل ماست..تا شهرداری دیگر و ابتکاری دیگر بدرود.

  • ناشناس

    انشاالله که منشأ خیر باشند.

  • ناشناس

    به سلامتی.
    انشاالله که منشا خیر باشند.