کد مطلب: ۷۵۷۹۱۳

فوری: زلزله شدید ترکیه را لرزاند

فوری: زلزله شدید ترکیه را لرزاند

زلزله شدید روز گذشته ترکیه را لرزاند. شدت این زلزله به حدی بود که در برخی از کشورها هم احساس شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا صبح امروز اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر)‌ دقایقی پیش مرکز ترکیه را لرزاند.

۱۳.۵ میلیون شهروند ترکیه تحت تأثیر زلزله قرار گرفتند

وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیم ترکیه اعلام کرد که ۱۳.۵ میلیون نفر از شهروندان این کشور در ۱۰ استان به طور مستقیم تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند.

اعلام وضع فوق‌العاده در ترکیه به مدت ۳ ماه

رئیس‌جمهور ترکیه به مدت ۳ ماه در مناطق زلزله‌زده این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره زلزله‌ ترکیه

به گفته سازمان بهداشت جهانی، زلزله‌های اخیر در ترکیه و سوریه بر زندگی بیش از ۲۳ میلیون نفر تأثیر خواهد داشت.

تعداد جانباختگان زلزله افزایش یافت

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: شمار کشته‌شدگان زلزله ترکیه به ۳۵۴۹ نفر و تعداد مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر رسیده است.

پس لرزه‌های ترکیه ادامه دارد

زلزله ای به بزرگی 5.4 ریشتر دقایقی پیش شهر آدی یامان ترکیه را لرزاند. رسانه‌های ترکیه اعلام کردند دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر دقایقی پیش شهر آدی‌یامان در جنوب‌شرقی این کشور را لرزاند.

قوی‌ترین زمین‌لرزه ترکیه طی ۸۰ سال گذشته

سازمان ملل اعلام کرد که زمین‌لرزه ترکیه قوی‌ترین زلزله در این کشور در طول ۸۰ سال گذشته بوده است. این سازمان همچنین اظهار کرده که به دنبال تصویب بودجه اضطراری برای کمک‌رسانی به مردم این ناحیه است.

آخرین آمار قربانیان زلزله در سوریه

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد:تلفات زلزله در استان‌های شمالی سوریه ۸۱۲ فوتی و ۱۴۴۹ مصدوم است. این آمار رو به افزایش است چرا که باوجود گذشت یک روز از وقوع زلزله، اما همچنان مردم در زیر آوار‌ها مانده اند.

آخرین آمار قربانیان زلزله ترکیه

شمار قربانیان زلزله در ترکیه به بیش از ۳۴۰۰ نفر رسید.فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه گفت:شمار قربانیان زمین لرزه به ۳۴۱۹ نفر و مجروحان به بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده اند.

گفتنی است که مرکز لرزه نگاری ترکیه تاکنون ۳۱۲ پس لرزه ثبت کرده است.

ترک خوردن «سد آتاتورک» به دنبال زلزله شدید ترکیه!

به نظر می‌رسد که سد آتاتورک در جنوب شرقی ترکیه پس از دو زمین لرزه ویرانگر ۷.۵ و ۷.۸ ریشتر در وضعیت بحرانی قرار دارد. گزارش‌هایی از ترکیه حاکی از آن است که در پی زلزله‌های شدید شکاف‌های زیادی در سد ایجاد شده است.

کارشناسان هشدار دادند که سد هر لحظه ممکن است بشکند و ویرانی ناشی از آن می‌تواند منطقه‌ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع در نزدیکی سد را تحت تأثیر قرار دهد.

سد آتاتورک یکی از اصلی‌ترین سدهای پروژه GAP و پنجمین سد بزرگ جهان از لحاظ حجم کار ساختمانی است و از لحاظ تولید برق آبی نیز در رتبه سوم دنیاست. در حال حاضر پروژه GAP شامل ۱۳ سد است که ۷ سد آن کنترل آب رودخانه فرات و ۶ سد آن کنترل آب رودخانه دجله را بر عهده دارند.

گفتنی است که ۶۵ کشور برای ارسال نیرو و تجهیزات به ترکیه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با توجه به اینکه افرادی که نمی توانند به خانه های خود بازگردند و در مکان های عمومی دور هم جمع می شوند احتمال انتشار ویروس های تنفسی نیز وجود دارد.

زلزله مرگبار ترکیه و سوریه؛ تلفات به ۴۸۲۵ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری آناتولی و به نقل از سازمان مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری، تعداد قربانیان زمین لرزه روز دوشنبه در ترکیه در چند ساعت گذشته با ۴۶۰ نفر افزایش از ۲۹۲۱ نفر به ۳۳۸۱ نفر رسیده است.

با بیشترین تلفات مربوط به سوریه که آخرین رقم آن ۱۴۴۴ نفر است، مجموع قربانیان به ۴۸۲۵ نفر می‌رسد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که تعداد قربانیان ممکن است در روز‌های آینده به بیش از چهار برابر این رقم یا حدود ۲۰۰۰۰ نفر افزایش یابد.

جدیدترین اخبار از آواربرداری زلزله ترکیه

دو نفر پس از ۲۶ ساعت از زلزله ترکیه، زنده از زیر آوار خارج شدند

معاون اردوغان: بیش از ۷ هزار نفر از زیر آوارهای زلزله ترکیه نجات یافتند

فؤاد اکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه بامداد سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوارهای زلزله جنوب این کشور نجات یافتند.

سازمان جهانی بهداشت: آمار قربانیان زلزله ترکیه-سوریه ممکن است ۸ برابر شود

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تعداد قربانیان زمین‌لرزه بزرگ جنوب ترکیه و شمال‌غرب سوریه ممکن است حتی هشت برابر شود.

تعطیلی مدارس ترکیه تا 24 بهمن

وزیر آموزش و پرورش ترکیه اعلام کرد: مراکز آموزشی در سراسر ترکیه تا 13 فوریه(24بهمن) تعطیل است.

سونامی به ترکیه نیامده است

مقامات رسمی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کردند که سونامی این کشور را تهدید نمی‌کند.
بر این اساس، تمام فیلمهایی که امروز در شبکه‌های اجتماعی با موضوع سونامی منتشر شده‌اند، مربوط به زمان‌ و مکان دیگری است.

تخریب 224 ساختمان در سوریه

سازمان ملل اعلام کرد بر اثر زلزله امروز ۲۲۴ ساختمان در ۱۷ منطقه شمال غرب سوریه به طور کامل تخریب شده است.

وضعیت دانشجویان ایرانی ساکن در مناطق زلزله‌زده ترکیه خوب است

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که حال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در مناطق زلزله‌زده ترکیه، تاکنون خوب گزارش شده و اقدامات فوری برای انتقال آن‌ها به مکان مناسب در جریان است.

یک هفته عزای عمومی در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه درپی وقوع زلزله در این کشور، یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

3500 نیروی ارتش ترکیه در عملیات جستجو و نجات

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: ۱۷ هواپیما حامل کمک‎ها به شکل مستمر از استانبول و ازمیر و آنکارا به غازی عنتاب و اضنه در حال پرواز هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۰۰ نیروی ارتش در عملیات جستجو و نجات شرکت دارند.

شهر عمار السلمو تخریب شد

متاسفانه شهر عمار السلمو طی زلزله امروز به طور کامل تخریب شد.

تعطیلی یک هفته‌ای مدارس در ترکیه

وزیر آموزش ترکیه طی توییتی اعلام کرد که مدارس کشور به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود

ایجاد پل هوایی از قطر به ترکیه برای کمک به زلزله‌زدگان

وزارت خارجه قطر از برقراری پل هوایی از این کشور به ترکیه برای کمک رسانی در پی زمین لرزه مهیب امروز خبر داد.

زلزله بزرگترین پالایشگاه نفت سوریه را از کار انداخت

وزارت نفت سوریه اعلام کرد که در نتیجه زلزله مرگبار امروز که صدها کشته و زخمی در پی داشت فعالیت پالایشگاه نفت«بانیاس» متوقف شده است.
وزارت نفت سوریه در بیانیه خود تأکید کرد که زلزله به پالایشگاه آسیب وارد کرده و باعث شد این پالایشگاه از کار بیفتد.در این بیانیه آمده است که انتظار می رود که فعالیت پالایشگاه بانیاس ظرف 48 ساعت آینده از سر گرفته شود.

زلزله باند فرودگاهی در ترکیه را شکافت

باند فرودگاه «هاتای» در ترکیه بر اثر زلزله آسیب دید و به شدت ترک خورد. پروازهای غیرنظامی به مقصد فرودگاه مرعش و غازیان‌تپه پس از زلزله به حالت تعلیق درآمد تا هواپیماهای حامل گروه‌های جست‌وجو و نجات و تجهیزاتِ امدادرسانی به این منطقه برسند.

آمار کشته شدگان و مصدومان زلزله ترکیه

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که بر اثر زلزله های رخ داده در جنوب ترکیه، تاکنون 1651 نفر جان باخته و 11 هزار 119 نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

آناتولی اعلام کرد: زمین لرزه ۷.۷ ریشتری بامداد دوشنبه در ترکیه ، ساختمان‌های زیادی را ویران کرد و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.

شمار کشته‌های زمین لرزه‌ ۷.۸ ریشتری بامداد امروز (دوشنبه) در دو کشور ترکیه و سوریه تاکنون به بیش از 2300 نفر رسیده است.

آمار کشته شدگان سوریه

آمار تلفات زلزله سوریه به بیش از 960 کشته رسیده و تعداد مصدومان به 2 هزار و 426 نفر رسیده است.

اردوغان: زلزله امروز بزرگ ترین فاجعه طبیعی ترکیه از سال 1939

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد زلزله‌امروز ترکیه بزرگ ترین فاجعه طبیعی این کشور از سال 1939 تاکنون است که در نتیجه آن، 2818 ساختمان (تاکنون) به طور کامل فروریخته است.

زلزله سال 1939 ارزنجان که اردوغان به آن اشاره کرد، 33000 نفر کشته داد. زمین لرزه 7.6 ریشتری ازمیت در سال 1999 نیز بیش از 17000 کشته برجای گذاشت.

زلزله دیگر ترکیه را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی 5.5 ریشتر بار دیگر چند شهر ترکیه را لرزاند. همچنین دقایقی پیش هم زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر دقایقی پیش شهر مرزی ایسترن را لرزاند.

زلزله ۶ ریشتری بار دیگر ترکیه را لرزاند

هم‌اکنون زلزله ۶ ریشتری مجددا ترکیه را لرزاند.

زمین‌لرزه جدیدی به بزرگی ۷.۸ ریشتر، جنوب ترکیه را لرزاند

این زمین‌لرزه در دمشق و دیگر استان‌های سوریه نیز احساس شد.

تعطیلی سراسری سوپرلیگ و تمام ورزش‌ها در ترکیه

وزیر ورزش ترکیه اعلام کرد: تمام سازمان‌های ورزشی این کشور و تمام مسابقات ورزشی به حالت تعلیق درآمده‌اند تا ظرفیت ورزش ترکیه در اختیار کمک به زلزله‌زدگان قرار بگیرد و به این ترتیب بازیهای سوپرلیگ نیز تعطیل خواهند شد.

اردوغان: در زلزله امروز فعلا ۹۱۲ نفر کشته شدند

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه زلزله امروز بزرگترین فاجعه در این کشور از سال ۱۹۳۹ میلادی است، گفت در این بلای طبیعی تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر کشته و حدود ۵ هزار و ۳۰۰ تن مجروح شدند.

خطر وقوع سونامی در سواحل دریای مدیترانه

در پی وقوع زلزله سنگین در ترکیه و سوریه احتمال وقوع سونامی در سواحل دریای مدیترانه وجود دارد.دستگاه دفاع شهری ایتالیا اعلام کرد که خطر وقوع سونامی در جنوب کشور در پی وقوع زلزله امروز صبح در ترکیه و سوریه وجود دارد. این دستگاه چند ساعت بعد پایان خطر احتمال وقوع سونامی را اعلام کرد.

نجات یک کودک از زیر آوار زمین‌لرزه در ترکیه

رسانه‌ها می‌گویند یک دختربچه در شهر «دیاربکر» ترکیه پس از اینکه هفت ساعت در زیر آوار بود، توسط نیروهای امدادی نجات پیدا کرد.

زلزله ترکیه قلعه تاریخی را ویران کرد

زلزله ترکیه منجر به خسارا بافت تاریخی شد، به گونه‌ای که در پی این زلزله قلعه تاریخی «غازیان تپه» (Gaziantep) فرو ریخت.

خسارت زلزله ترکیه به میراث جهانی یونسکو در سوریه

زلزله شدید ۷.۴ ریشتری در ترکیه به «قلعه حلب»، کاخ قرون سطایی واقع در سوریه که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، خسارت‌هایی وارد کرد.

«همام سعد»، یکی از مقامات ارشد اداره آثار باستانی و موزه‌های سوریه در این باره گفت: «گزارش‌هایی مبنی بر شکاف در ارگ حلب دریافت کرده‌ایم و تیمی از متخصصان را برای بازرسی محل و ارزیابی خسارات اعزام کردیم.»

روزنامه دیلی صباح نیز از تخریب قلعه تاریخی «غازیان تپه» (Gaziantep) در ترکیه خبر داده است که بر اثر وقوع این زلزله بخش‌هایی از جنوب، شرق و جنوب شرقی قلعه تاریخی «غازیان تپه»، نابود شد و ویرانه‌های آن در جاده فرو ریخته است. همچنین گنبد و دیوار شرقی «مسجد شیروانی» که در نزدیکی این قلعه واقع شده است و در قرن هفدهم میلادی ساخته شده بود، ویران شده است.

ترکیه دارای ۱۹ و سوریه دارای ۶ محوطه ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

زلزله ترکیه تاکنون بیش از ۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ مصدوم برجای گذاشته است. این زلزله در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داد و کانون آن استان "قهرمان‌مرعش" در ترکیه بوده است. شهرهایی از جمله عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند و کشورهایی همچون عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند.

پروازهای ترکیش ایرلاین به مقصد ترکیه لغو شد

شرکت هواپیمایی ملی ترکیه ۱۷۰ پرواز خود را به دلیل آب و هوای نامناسب لغو کرد. یحیی اوستون، معاون ارشد روابط رسانه‌ای ترکیش ایرلاینز، در توییتر اعلام کرد که این لغو مطابق با تصمیم محدودیت اتخاذ شده توسط کمیته اضطراری هواشناسی (MADKOM) انجام شده است.

وی افزود: در مجموع ۱۵۲ پرواز به مقصد یا از فرودگاه استانبول و ۱۸ پرواز به مقصد یا از فرودگاه صبیحه گوکچن لغو شد.

جزئیات جدید زلزله ترکیه

لحظه ریزش ساختمان در پی وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری شهر آدانا ترکیه را ببینید.

این زمین‌لرزه در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان "قهرمان‌مرعش" در ترکیه بوده است.

به گفته مقامات ترکیه، شمار کشته شدگان زمین‌لرزه در این کشور به ۷۶ نفر رسیده و ۴۴۰ نفر دیگر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

همچنین بنابر اعلام اسپوتنیک نیوز، در سوریه نیز این زلزله دست کم ۹۹ کشته و بیش از ۳۳۰ زخمی برجای گذاشته است.

مرکز این زمین لرزه در شهر "پازارجیک" در استان قهرمان‌مرعش و در عمق ۲۴.۱ زمین بوده و بر اساس گزارش ها، پنج پس لرزه قوی نیز پس از آن به وقوع پیوسته است.

۱۱ دقیقه بعد از این زلزله، پس لرزه‌های قوی در مرکز ترکیه حس شده و از جمله زلزله دیگری به بزرگی ۶.۷ این منطقه را لرزانده است.

شهروندان مناطق هم مرز با ترکیه از جمله عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند. گزارش‌ها همچنین حاکیست در بیروت عده ای از مردم به دلیل نگرانی از زلزله به خیابان‌ها آمده‌اند.

به گزارش اسکای نیوز، ساختمان‌های بسیاری ویران شده‌اند و عده زیادی زیر آوار مانده‌اند.وزیر کشور ترکیه گفته است دست کم ۱۰ شهر از جمله عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.ترکیه روی یکی از مناطق زلزله‌خیز جهان واقع شده است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در سال ۱۹۹۹ بیش از ۱۷ هزار نفر در پی زلزله‌ای شدید در شمال غرب ترکیه کشته شدند.

عملیات جستجو و نجات در قهرمان‌مرعش ادامه دارد

گزارش‌ها همچنین حاکیست عملیات جستجو و نجات در منطقه زلزله‌زده کماکان ادامه دارد.

مقامات محلی می‌گویند: پس از این حادثه، یک مرکز بحران توسط فرمانداری قهرمان‌مرعش ایجاد شد و تمام نهادهای امدادی به‌ویژه آفاد به سمت محل حادثه اعزام شدند.در جریان عملیات جستجوی شهروندان از زیر آوار، تعدادی از شهروندان نیز نجات یافتند.

واکنش کاخ سفید به زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه

همچنین بنابر گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید به خبر وقوع این زلزله ویرانگر ۷.۸ واکنش نشان داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به زلزله مخرب امروز در ترکیه و سوریه به شدت نگران است.

در این بیانیه آمده است: ما آماده ارائه هر گونه کمک مورد نیاز هستیم.

این بیانیه افزود: رئیس جمهور بایدن به آژانس امدادی "یو اس ای اید" و دیگر شرکای دولت فدرال دستور داده است تا گزینه‌های پاسخگویی ایالات متحده را برای کمک به آسیب دیدگان ارزیابی کنند. ما با هماهنگی با دولت ترکیه به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهیم داد.

این زمین لرزه تا قاهره در مصر احساس شد و در حالی رخ داده که خاورمیانه با توفان برفی مواجه است که انتظار می‌رود تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد.

وضعیت جاده‌های استان «هاتای» ترکیه بعد از زلزله

جدیدترین اطلاعات از زلزله ترکیه

با وجود سرما، مردم ترکیه همچنان در خیابان ها هستند و وحشت شدیدی در استان هایی که پس لرزه ها را تجربه می‌کنند، حاکم است.

تعدادی زیادی از افراد زلزله زده در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی از ریزش دست‌کم ۳۴ ساختمان و کشته‌شدن حداقل ۵ نفر در ریزش‌ ساختمان‌ها در استان قهرمان‌ مرعش خبر داد.

وزیر کشور ترکیه گفت: تا این لحظه دست‌کم ۶ پس‌لرزه به بزرگای بیش از ۶ ریشتر در ترکیه ثبت شده که بزرگترین آن‌ها ۶.۶ ریشتر بوده است.

گزارش‌های اولیه، از کشته‌شدن صدها و مجروحیت هزاران نفر در شهرهای مختلف ترکیه و سوریه حکایت دارد.

ترکیه برای کمک به مناطق زلزله‌زده از اروپا کمک خواست

آژانس مدیریت بحران و اورژانس ترکیه در پی زلزله ۷.۷ ریشتری در جنوب این کشور خواستار ارسال کمک از سوی نهاد «عملیات‌های کمک‌های بشردوستانه و حفاظت مدنی اروپا» شده است.

این آژانس دوشنبه در بیانیه‌ای با درخواست کمک از این نهاد اروپایی اعلام کرد که ارتش ترکیه دو فروند هواپیما آماده کرده است تا کمک‌ها و نیروهای امدادی را به مناطق زلزله زده انتقال دهد.

اعلام بالاترین وضعیت هشدار اضطراری در پی زلزله مهیب ترکیه

مقام‌های آنکارا در پی وقوع زلزله مهیب در جنوب ترکیه ، بالاترین وضعیت هشدار اضطراری را در این کشور اعلام کردند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که برخی ساختمان‌های مسکونی تخریب شده‌اند.

به گفته شاهدان، این زلزله حدود یک دقیقه ادامه داشت و باعث وحشت مردم شد. بسیاری از مردم در سرمای زمستانی به خیابان‌ها آمده اند.

افزایش لحظه به لحظه آمار قربانیان زلزله

تعداد قربانیان زلزله ترکیه لحظه به لحظه در حال افزایش است. بر اساس آخرین آماری که دقایقی قبل معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد تا کنون 284 جسد از زیر آوارها بیرون آورده شده اند و 2323 نفر دیگر مجروح شده اند.

زلزله در 7 استان قهرمان ماراش، غازی‌انتپ، شانلی‌اورفا، دیاربکر، آدانا، آدی یامان و مالاتیا به وقع پیوسته است.

دست‌کم ۱۵ نفر در زلزله ترکیه کشته شدند

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که آمارهای اولیه نشان می‌دهد در زمین لرزه بامداد امروز دوشنبه دست‌کم ۱۵ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ ساختمان فرو ریخته است.

فروریختن مسجد در مالاتیای ترکیه بر اثر زمین لرزه نیمه شب

مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه اعلام کرد در پی زمین‌لرزه‌ای، که مرکز آن در ترکیه بود و مناطقی از خاورمیانه را نیز لرزاند، در حال بررسی احتمال خطر سونامی در منطقه است.

اردوغان: نمی‌توان برآوردی از خسارات زمین‌لرزه ارائه کرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: هنوز نمی‌توان برآورد واضحی از حجم خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد.

همه یگان‌ها و مؤسسات و نهادها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.

منابع رسمی ترکیه قدرت این زمین لرزه را ۷.۴ ریشتر اعلام کرده اند.

این زمین لرزه در شهرستان بازارجیق در استان قهرمان مرعش در جنوب ترکیه رخ داده است.

اداره کل حوادث غیرمترقبه ترکیه زمان این زمین‌لرزه را ساعت ۰۴.۱۷ دقیقه به وقت محلی و عمق آن را ۷ کیلومتر زمین اعلام کرد.

این زمین لرزه در مرز ترکیه و سوریه رخ داده است.خبرنگار ما در بیروت گفت که این زمین لرزه در لبنان ، سوریه و شمال فلسطین احساس شده است. هنوز گزارشی از جزییات این زمین لرزه و خسارت های احتمالی ارایه نشده است.

احساس زمین‌لرزه در چند کشور

تا این لحظه، گزارش‌هایی از احساس این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… ثبت شده است.

مردم، شبانه در بسیاری از شهرهای ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند.

زلزله ترکیه

انفجار خط لوله گاز در استان هاتای(امیک)، ترکیه

زلزله ترکیه در سوریه نیز خسارت به بار آورد

منابع سوری اعلام کردند آمار اولیه جانباختگان زلزله در این کشور تاکنون ۲۵ نفر بوده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بر اثر زلزله بامداد امروز دست‌کم ۶۲ نفر در استان‌های حلب، حماه و لاذقیه روسیه کشته و ۲۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

افزایش آمار قربانیان زمین لرزه سوریه

بنابر اعلام شبکه خبری «سی ان ان» زمین لرزه‌ ۷.۸ ریشتر بامداد امروز (دوشنبه) ترکیه و سوریه تاکنون مجموع کشته‌ها در هر دو کشور به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده و حدود ۲۰۰۰ مصدوم نیز برجای گذاشته است.

شمار کشته‌های زمین لرزه‌ ۷.۸ ریشتری بامداد امروز (دوشنبه) در دو کشور ترکیه و سوریه تاکنون به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده و همچنین این زلزله بیش از ۳۰۰۰ مصدوم برجای گذاشته است.

جان باختن خواهر نخست وزیر سوریه و 11 فرزند و نوه‌اش در زلزله

در اثر زلزله‌ای که سوریه را به لرزه در آورد خواهر نخست وزیر سوریه به همراه 11 فرزند و نوه هایش در خانه خود در شهر «حماه» کشته شدند. «نسوم عرنوس» خواهر«حسین عرنوس» به همراه یازده فرزند و نوه اش در شهر حماه و در پی زلزله شدید امروز که سوریه را به لرزه در آورد جان خود را از دست دادند.

تصاویری از خرابی‌های زلزله در سوریه

زلزله ترک

شمار قربانیان زمین‌لرزه در سوریه به ۷۸۳ نفر رسید

رسانه‌های سوریه اعلام کردند که شمار قربانیان زلزله شدید بامداد امروز تاکنون در این کشور به ۸۱۰ نفر رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • bahar

    خدا بهشون کمک کنه

  • ناشناس

    خدا کمکشان کنه

  • Hasiba

    ب تمام مردم ترکیه و سوریه تسلیت میگویم
    امیدوارم بخیر بگذرد

  • ناشناس

    با تمام وجودم برای مردم ترکیه و سوریه غمگینم و کاری جز دعا واسه سلامتی بقیه که زیر اوار موندن از من ساخته نیست و ای وای برای بچه هاشون 😭😭

  • ناشناس

    خدایاچراتروخشک باهم بسوزندبچه ۱۰ساله چی گناهی کرده که زیرآوربعدازچندروزعذاب کشیدن ازدنیابره.

  • ناشناس

    گسل تبریز کی فعال

  • ناشناس

    خدایا کمکشوش کن خدایا رحم کن

  • ناشناس

    خدایا کمکشون کن خدایا رحم کن
    خدا هیچ وقت هیچ کشوری را درگیر زلزله نکن

  • رقیه

    خدایا کمکشون کن خدایا رحم کن
    خدا هیچ وقت هیچ کشوری را درگیر زلزله نکن

  • ناشناس

    نهایت تاسف وتاثرخودرابرای این بلای طبیعی اعلام میدارم.امیدکه ازاین به بعد نسبت به بازسازی وهمینطورپیش بینی امکانات امدادرسانی با اشراف بیشتری صورت گیرد.برای تمامی بازماندگان وکل مردم ترکیه امیدبهبودروحیه و روزهای امیدبخش آرزومندم.همینطوربرای هموطنان خوی و عزیزان دردمندهموطنم درجای جای ایران.ایرانی پیروزاست.