کد مطلب: ۷۵۷۲۹۷

فوت مادر و پسر زلزله‌زده در خوی بر اثر گازگرفتگی/ ۱۰۰ نفر در چادرهای زلزله‌زدگان مسموم شدند

فوت مادر و پسر زلزله‌زده در خوی بر اثر گازگرفتگی/ 100 نفر در چادرهای زلزله‌زدگان مسموم شدند

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: دو نفر مادر و پسر زلزله زده اهل خوی به دلیل گازگرفتگی ناشی از مصرف زغال در چادر جان خود را از دست دادند. همچنین در چهار روز گذشته 100 مورد با مونواکسید کربن مسموم شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرزین رضازاده، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی، در گفتگویی اظهار کرد: امروز شنبه مادر ۸۰ ساله و پسر ۵۵ ساله زلزله زده اهل فیرورق خوی به علت گازگرفتگی ناشی از مصرف زغال در داخل چادر با هدف گرمایشی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به گزارش بالای بیش از ۱۰۰ مسمومیت در چادرهای امدادی گفت: از مردم خوی که در چادرهای امدادی اسکان دارند درخواست می‌شود در صورت استفاده از سیستم گرمایشی به جز بخاری‌های برقی حتماً از دودکش استفاده کرده و مسائل ایمنی را رعایت کنند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به ایرنا گفت: در چهار روز گذشته ۱۰۰‌ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن در چادرهای زلزله‌زدگان در خوی گزارش شده که متاسفانه ۲‌ نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند.

رضازاده افزود: افراد دچار مسمومیت بعد از مراجعه به مراکز درمانی، تخت درمان قرار گرفته و ساعتی بعد مرخص شدند.

وی با بیان اینکه در یک حادثه مادر ۸۰ و پسر ۵۵ ساله‌اش بر اثر گازگرفتگی در چادر، جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: این گازگرفتگی به خاطر استفاده این افراد از زغال برای گرم کردن در چادر بوده است.

رضازاده ادامه داد: این ۲ نفر قصد گرم کردن چادر با استفاده از زغال را داشتند که احتراق زغال و تولید مونوکسیدکربن موجب خفگی آنان شده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: زلزله زدگان در صورت استفاده از وسایل گرمایشی به جز بخاری برقی، از دودکش استفاده کنند البته باید توجه داشته باشند که استفاده از سوخت‌های فسیلی در چادر نیز بسیار خطرناک است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.