کد مطلب: ۷۵۷۸۶۵

زلزله خوی چقدر آسیب وارد کرد؟

زلزله خوی چقدر آسیب وارد کرد؟

بر اساس اعلام رئیس بنیاد مسکن زلزله خوی به بیش از 9 هزار واحد مسکونی آسیب زده و سعی بر این داریم تا با ارائه تسهیلات بلاعوض باعث تسریع در تعمیر مسکن زلزله زدگان شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین گزارش از بررسی میزان خسارت‌های ناشی از زلزله خوی به واحدهای مسکونی روستایی و شهری اعلام شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام‌کرد: زلزله ۵.۹ ریشتری خوی در مجموع به ۹ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب وارد کرده است.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، اکبرنیکزاد از پایان برآوردها و ارزیابی‌های میزان خسارت‌های ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی روستایی و شهری خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها در زلزله ۵.۹ خوی که هشتم بهمن ماه سال جاری رخ داد، یک‌هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز دچار آسیب شد که نیازمند تعمیرات است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن پیشنهادهای خود را درباره میزان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض در مناطق زلزله زده ارائه کرده است، افزود: دولت درباره میزان تسهیلات و وام بلاعوض در هفته جاری تصمیم‌گیری کرده است و نتیجه به اطلاع هموطنان می‌رسد.

نیکزاد با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط این بنیاد در همان ساعت اولیه وقوع زلزله، خاطرنشان‌کرد: برای موضوع آواربرداری، آمارگیری و تشکیل پرونده بازسازی‌ها، ماشین‌آلات و نیروهای بنیاد مسکن از چهار استان آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل از همان ساعت‌های اولیه به مناطق زلزله‌زده گسیل شدند و آواربرداری، آمارگیری، تکمیل پرونده و شروع عملیات اجرایی آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم محلی همکاری مناسبی دارند، از اتمام آواربرداری‌ها تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد و گفت: بنیاد مسکن کار آواربرداری و ساخت واحدهایی که آواربرداری آنها به اتمام رسیده را از منابع داخلی بنیاد انجام می‌دهد تا پس از مصوبه دولت، تخصیص‌ها به بنیاد مسکن برسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی زلزله زده هستند که عملیات آواربرداری آنها به اتمام رسیده و پروانه با کمک دهیاران در حال صدور است که از امروز، مصالح ساختمانی، میلگرد، اسکلت و پیچ و مهره به واحدهایی که نیاز به بازسازی دارند و آواربرداری آنها به اتمام رسیده تحویل می‌شود.

زلزله خوی هشتم بهمن ماه امسال در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارت‌های مالی و جانی بر جای گذاشت. هم اکنون ارزیابی‌ها و امداد رسانی به زلزله‌زدگان در حال انجام است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.