کد مطلب: ۵۹۸۷۶۲

آخرین وضعیت حضور دانش آموزان در مدرسه

آخرین وضعیت حضور دانش آموزان در مدرسه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منتظریم از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی شوند گفت: تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست. در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کاظمی در اینباره اظهار کرد: منتظریم از اول آذر مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی و به‌تدریج زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم باشد.

وی افزود: مدارس پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و تمام استانداردهای مدنظر را هم رعایت خواهند کرد تا نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد نشود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا حضور در مدرسه اختیاری است؟ گفت: الگوی حضور و اینکه دانش آموزان یک روز، دو روز یا سه روز در مدرسه باشند در اختیار منطقه و مدرسه است، اما به طور کلی حضور دانش‌آموزان همانند دوره مجازی و روزانه است و فرقی نمی‌کند. در واقع تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست. در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.

کاظمی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌هایی که پژوهشکده‌های معتبر و مراکز نظرسنجی سطح کشور انجام داده‌اند میزان موافقت والدین با حضور بچه‌ها در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.

وی در مصاحبه با رسانه‌ملی ادامه داد: توصیه ما این بوده که مدارس جلسات اولیاء و مربیان را تشکیل دهند و با رویکرد اقناعیِ خانواده‌ها، کار را دنبال کنند. رویکرد ما بازگشایی آرام و تدریجی است و باید تلاش کرد نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.( ایسنا )

امتحانات نیمه اول مدارس در البرز حضوری برگزار می‌شود

مهریار کرمی اظهار کرد: بازگشایی مدارس البرز از ابتدای مهرماه به صورت تدریجی و با اولویت مدارس روستایی و هنرستان‌ها آغاز شد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۲۱۲ هزار دانش‌آموز البرزی دز اول و ۱۳۰ هزار نفر هم دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه امتحانات نیمه اول سال چگونه برگزار می‌شود، گفت: فعلاً مبنا بر برگزاری حضوری امتحانات است.( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقای کاظمی هروقت امار فوتیهای کرونا صفر شداموزش حضوری را اجبار والزام کنید باچه جرئتی حرف از الزام واجبار میزنیددرحالیکه روزی بالای۱۰۰نفرفوتی دارید
    البته شما زرنگ وبی مسئولیت هستید اگه اتفاقی افتاد میگوییددانش اموز درمدرسه کرونا نگرفته وخیلی راحت مرگ بچه ها را عادی جلوه میدید
    ولی بدان مردم اگاهند واز شما نمیگذرند
    اگه بچه ها از حضور درمدرسه کرونا بگیرندباید جواب وتقاص پس بدید

    • ناشناس

      ب هیچ عنوان نمیگذارم بچم ب مدرسه بره .و با جونش بازی شه