کد مطلب: ۵۰۱۹۹۰

وزیر کشور:

زمان‌بندی تهیه واکسن کرونا دی ماه است

زمان‌بندی تهیه واکسن کرونا دی ماه است

وزیر کشور عنوان کرد: امروز نیز در ستاد، گزارشی ارائه شد که با زمانبندی انجام شده که از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی ماه اعلام شده و تهیه واکسن در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما اظهار کرد: موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشورها بود و همه به دنبال تولید واکسن بودند و ما نیز این کار را در داخل انجام دادیم و موسسات مختلفی این کار را شروع کردند. با توجه به تأیید وزارت بهداشت، دو سه مورد مراحل خوبی رسیده‌اند و با واکسن ایرانی امیدواریم پاسخگوی نیاز باشیم.

وی ادامه داد: همزمان در ستاد و جلسات با حضور رییس جمهوری، دکتر روحانی به تامین و تهیه واکسن تا زمان تولید واکسن ایرانی تاکید کردند و وزیر بهداشت نیز پیگیر این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری‌ها وزیر کشور عنوان کرد: امروز نیز در ستاد، گزارشی ارائه شد که با زمانبندی انجام شده که از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی ماه اعلام شده و تهیه واکسن در حال انجام است.

رحمانی فضلی توضیح داد: ما با تحریم و مشکل انتقال منابع مالی روبرو هستیم؛ نخست قرار شد از محل پولی که در کشورهای مختلف داریم هزینه‌های واکسن تامین شود و با قول و تاکید رییس جمهوری این موضوع انجام می‌شود. تاکید بر این بوده که درجه ریسک واکسن، پایین و درجه صحت آن بالا باشد.

وی یادآور شد: ما دنبال این بودیم که با درجه ریسک پایین، تهیه واکسن انجام شود. وزارت بهداشت که متولی تخصصی موضوع بهداشت است، موارد را در تهیه واکسن در نظر می‌گیرند.

رییس ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: سه چهارم فضای مجازی در جهت تحریک افکار عمومی برای تهیه واکسن است. وزارت بهداشت دقیقاً افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه، افراد با سن بالا هستند و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای دارند. تعداد این افراد حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و بیشتر فوتی‌های ما نیز مربوط به این گروه بوده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: گروه دوم، کادر درمانی و گروه‌هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت‌ها را نداشتیم اما این کیت را تولید کردیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بدبخت

    چرا هر کدوم یک حرفی میزنید یکی تایید میکنه یکی رد میکنه تا امشب یک گفت خریدیم یکی گفت نمیخریم یکی گفت شرلیطش را نداریم یکی گفت خریدیم از این چند هفته دیگه وارد میشه یکی میگه اسفن وارد میشه چرا اینقدر تناقض تو حرفها هست مردم دیگه از بس در روز کشته مبدند خسته شدند تو رو خدا زودتر وارد کنید تا واکسن خودتون آماده بشه بعد هم شما نتوانستید یک واکسن ساده آنفولانزا را تولید چطور واکسن کرونا را میخواهید تولید کنید