کد مطلب: ۷۴۲۰۹۳

زمان ثبت‌ نام مشمولان حج ۱۴۰۲ اعلام شد

زمان ثبت‌ نام مشمولان حج ۱۴۰۲ اعلام شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ثبت‌نام مشمولان حج ۱۴۰۲ از ۳۰ دی‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکبر رضایی در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت به تشریح اقدامات انجام شده حج ۱۴۰۲ پرداخت و افزود: امور مقدماتی حج ۱۴۰۲ آغاز شده و سیاست‌های کلی اعلام و ابلاغ شده که در حوزه مسکن نیز این مهم از سوی رییس سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.

او همچنین گفت: سهمیه اولیه استان‌ها در حج تمتع آتی مشخص شده و به بخش‌های مختلف برای پیش‌بینی‌های لازم، اعلام شده تا برنامه‌ریزی‌های مدنظر را انجام دهند.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: برای نخستین‌بار فراخوان هتلداران صورت گرفته و به غیر از هتلدارانی که در گذشته همکاری داشته‌اند برخی هتل‌های جدید نیز به فهرست برنامه‌ریزی اسکان زائران اضافه شده است.

رضایی با اشاره به سفر استانی و گفت‌وگو با مجریان و کارگزاران، افزود: قرار بر این شد تا از هر استان یک نفر از کارگزاران با تجربه معرفی شود تا این افراد صاحب‌نظر و ایده در شورای مشورتی جای بگیرند و از نظرات آن‌ها برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی استفاده شود. در این راستا نخستین نشست شورای مشورتی هفته آینده برگزار می‌شود.

معاون سازمان حج و زیارت بیان کرد: امیدواریم همه بخش‌ها که کارهای مقدماتی خود را نیز آغاز کرده‌اند تا زمان شروع ثبت‌نام، برنامه‌ریزی های خود را نهایی کنند.

سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این جلسه به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه حج پرداخت و گفت: همیشه بر خرد جمعی و مشورت تاکید کرده‌ایم؛ چراکه این اقدام تاثیرات بسزایی در رفع مسایل و نقایص به دنبال دارد.

او در ادامه بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای حج تمتع آتی تاکید کرد و گفت: درخواست برگزاری شورای عالی حج را مطرح کرده و منتظر دستور مسؤولان هستیم.

سازمان حج و زیارت تا این لحظه به جز زمان ثبت‌نام مشمولان در کاروان‌ها، جزئیات دیگر درباره سهمیه حج ایران و همچنین هزینه حج ۱۴۰۲ را اعلام نکرده است. بنا بر اعلام قبلی این سازمان، رییس سازمان حج و زیارت در دی‌ماه سفری به عربستان خواهد داشت تا در این باره توافق‌ها را نهایی کند.

زمان ثبت‌نام مشمولان حج ۱۴۰۲ اعلام شد

شورای مدیران حج و زیارت همچنین به موضوع عتبات عالیات پرداخت. در همین رابطه، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت به ارائه گزارشی از سفر اخیرش به عراق پرداخت و اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی به زوار را تبیین کرد.

او به نوسانات ارزی و تاثیر آن در نرخ تمام‌شده سفر عتبات اشاره کرد و افزود: در صورت اهتمام به حل این موضوع توان اعزام بیش از یک میلیون نفر زائر در طول یک سال را داریم.

رضایی، رییس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچنین در صورت تشکیل شورای عالی حج و مطرح شدن این موضوعات، مصوبات لازم برای حل این مسائل صادر شود و به دنبال آن اهداف مدنظر تحقق یابد.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر نیز، همزمان با افزایش نرخ ارز در هفته‌های اخیر نسبت به تاثیر آن بر هزینه سفر عتبات عالیات و کاهش تقاضای زائران عتبات عراق هشدار داده بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.