کد مطلب: ۵۸۳۰۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز ثبت‌نام مسکن متری ۳ میلیون / مسکن اولی‌ها منتظر باشند!

آغاز ثبت‌نام مسکن متری ۳ میلیون / مسکن اولی‌ها منتظر باشند!

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده و دولت می‌خواهد سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. واحدهایی که بر اساس ادعای اولیه دولت، قرار است متری سه میلیون تومان باشد. اما ثبت‌نام مسکن در طرح جهش مسکن ملی چه زمان است و چه کسانی در اولویت ثبت‌نام هستند؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی قانون جهش تولید مسکن را اعلام کرده است. قانونی که به موجب آن دولت مکلف است سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارزان بسازد و در اختیار مردم قرار دهد. هنوز جزئیات طرح جهش مسکن مشخص نیست. اما اطلاعاتی که از این طرح در دست است چیست؟

اولین نکته‌ای که درباره طرح جهش مسکن عنوان شده قیمت آن است. آنگونه گه اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس گفته بود، قیمت هر متر مربع مسکن در طرح جهش مسکن حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. یعنی یک دهم متوسط قیمت کنونی مسکن در تهران.

بر این اساس می‌توان گفت متقاضیان باید منتظر مسکن ارزان باشند.

اولویت ثبت‌نام در طرح جهش مسکن

اما اولویت ثبت‌نام در طرح مسکن ابراهیم رئیسی با کیست؟ آنگونه که در خبرها آمده اولویت ثبت‌نام و خرید با مسکن اولی‌هاست و البته خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دهک‌های اول تا سوم درآمدی در اولویت قرار دارند.

به عبارتی هدف اصلی طرح جهش مسکن با مسکن اولی‌هاست و کسانی که تاکنون نه خانه داشته‌اند و نه از تسهیلات خرید مسکن استفاده کرده‌اند.

از طرف دیگر گفته شده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده ایثارگران تخفیف‌هایی برای مراحل ساخت داده می‌شود. مانند تخفیف ۱۰۰ درصدی برای خرید پروانه ساخت. دهک‌های اول تا سوم هم احتمالا برای خرید پروانه ساخت تخفیف ۳۰ درصدی دارند.

زمان ثبت‌نام مسکن اولی‌ها

اما زمان ثبت‌نام مسکن اولی‌ها در طرح جهش مسکن ملی چه زمان است؟ معاون وزیر راه و شهرسازی گفته دو هفته دیگر ثبت‌نام برای واحدهای طرح جهش مسکن آغاز می‌شود.

محمودزاده گفته به زودی برای ثبت‌نام مسکن اولی‌ها فراخوان می‌دهیم و از همه خانواده‌های فاقد مسکن دعوت می‌کنیم در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند و از مزایای این پروژه استفاده کنند.

بر این اساس مسکن اولی‌ها از هفته سوم مهرماه باید منتظر اعلام زمان ثبت‌نام در این طرح باشند. البته هنوز مشخص نیست که متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید برای ثبت‌نام وارد سامانه جامع اقدام ملی مسکن شوند یا سایت جدیدی در نظر گرفته می‌شود.

اما مهم‌ترین نکته درباره طرح جهش مسکن این است که دولت می‌خواهد با ارائه زمین رایگان،‌ مسکن ارزان به مردم بدهد. تاکید بر قیمت پایین مسکن رئیسی چیزی است که از ابتدا بر آن تاکید شده است. حالا معاون وزارت راه گفته برای حدود ۴ میلیون واحد مسکونی زمین تامین شده و قیمت واحدها بر اساس نرخ تمام شده است و تلاش می‌شود قیمت مسکن به کمترین میزان برسد.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس هدف این طرح ارائه مسکن با قیمت زیر سه میلیون تومان است. اما انبوه‌سازان و فعالان این حوزه می‌گویند کمترین هزینه ساخت مسکن دو برابر این قیمت است و احتمال تحویل و ساخت واحد مسکونی با این قیمت وجود ندارد.

اما باید منتظر جزئیات طرح جهش مسکن بود و دید آیا دولت رئیسی می‌تواند بدون تورم، مسکن اولی‌ها را خانه‌دار کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • دریا

    اگه‌میخوان‌بدن‌به‌مستاجرایبدبخت‌بدن‌که‌اجاره‌خیلی‌گرونهبهزیستی‌یاکمیته‌ای‌حداقل‌حقوق‌کمی‌هم‌باشه‌دارن‌ولی‌ماچی‌جونیم‌ولی‌ازجوانی‌لذت‌نمیبریم‌خدابه‌دادمون‌برسه‌فریاد‌هم‌بزنیم‌هیچکی‌نمیشونه

  • ناشناس

    اگرامکانش است مدارک مورد نیاز ثبت نام جهش مسکن رئیسی اعلام کنیدباتشکر

  • ناشناس

    این چ خانه ی مجانی هست ک ماهی فلان قدر قسط میگی بدین بخدا مردم گناه دارن مستأجری واقعن سخته تو روخدا فکر اساسی کنید ی کارگر بدبخت از کجا بیاره باروزی۱۰۰تومن ماهی چند میلیون قسط بده از اون طرف ضامن هم ی دردسر کی میاد ضامن ی کارگر بیچاره بشه

  • ناشناس

    بشنوید و باور نکنید،همین آقای وزیر اگه میتونست تو مسکن ملی قبلی زمین رایگان میداد دیگه،چرا پس نداد؟الان مثلا چه اتفاقی افتاده که میتونن بدن یا چیزی تغییر کرده
    اولش حرفای خوب خوب میزنن بعدش حرف و عمل زمین تااسمون فرق میکنه،زیاد دلتونو خوش نکنید
    منم مسکن ملی ثبت نام کردم و به اسمم در اومد کیف میکردم،بعد از اینکه صدمیلیون ازم گرفتن فراخوان دادن برای انعقاد قرارداد
    توی قرارداد ذکر شده بود که باید تا۱۸ماه ۴۲۰میلیون واریز کنم،ینی فصلی ازت پول میگیرن،۵۰تومن،۵۵تومن….
    اولشم تعهد محضری گرفته بودن که نتونی بزنی زیرش
    قشنگ اول تعهد محضری گرفتن،قبل اینکه قیمت تمام شده رو بدونی بعد صدتومن پول گرفتن،آخر سر فراخوان دادن برا قرارداد که نمیتونستی کاری کنی

    • ناشناس

      بعدش چی شد؟؟ بهت مسکن دادن یا نه؟ منطقه اش چطور بود؟

  • ناشناس

    باسلام وقت بخیرفقط لطف کنید سایت جدیدمعرفی کنید که باطره مسکن ملی هم سان نباشدباتشکر

  • ناشناس

    اگرامکانش هست مدارک موردنیازثبت نام مسکن رئیسی اعلام کنید

  • ناشناس

    من تو هشتگرد ثبت نام کردم محل کارم تهرانه نمیدونم کنسل کنم بعد تو این طرح ثبت نام کنم شاید نزدیکتر به هم تعلق بگیره

  • ناشناس

    سلام.ماهی ۴میلیون زیاده برای قسط…مگه این مسکن برای دهک های پایین نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    اقا منم خوشحال بودم دور اول مسکن ملی همه کا ها رو انجام دادیم رسیدیم به زمین دیدیم وصط مرداب به ما زمین دادن بیشتر زمین بدرد استخر ماهی میخوره چون وضع ما نمیرسه زمینه اماده سازی کنیم برای ساخت.یک سالو نیم چهل ولیون ازم گرفتن هنوزم که هنوزه بلاتکلیفیم کسی هم برامون دل نمیسوزونن

  • علی

    تو سایت دیوار بزنید. خانه ۸۰ متری در فاز هفت هشتگرد کلا ۳۵۰ میلیون میدن. چطور ما باید بیشتر پول بدیم؟؟؟ مگه مغز نداریم