خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۵۷۴۰

پایان فرصت ثبت نام کارشناسی ارشد اعلام شد

پایان فرصت ثبت نام کارشناسی ارشد اعلام شد

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از نام‌نویسی 65 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد سال 1402 خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کریمیان، مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش کشور از نام‌نویسی 65 هزار نفر داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد سال 1402 خبر داد.

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از روز چهارشنبه ۱۶ آذر آغاز شد و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۲ آذرماه ادامه دارد. ثبت‌نام در این آزمون مطابق دیگر آزمون‌های سازمان سنجش کشور به صورت اینترنتی است و تنها از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام می‌شود.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۲ عصر روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند و دو نوبت صبح و عصر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. ( ایسنا )

کنکور کارشناسی ارشد

سازمان سنجش برای داوطلبانی که قصد ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند، آزمونی را تحت عنوان کنکور کارشناسی ارشد برای سنجش این افراد برگزار نموده؛ تا امکان تحصیل برای متقاضیان امتحان ارشد در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی را فراهم نماید.

با توجه به اینکه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در چند سال اخیر با یکدیگر ادغام شده؛ کلیه متقاضیان می بایست در یک آزمون جامع و هماهنگ شرکت نموده تا بتوانند در رشته محل های ارشد موردعلاقه خود ادامه تحصیل دهند. به همین منظور تمامی علاقمندان کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توانند جهت ثبت نام در این آزمون به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام خود اقدام نمایند.

پس از برگزاری آزمون ارشد ۱۴۰۲ و نیز با انتشار کارنامه اولیه ارشد، امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد بر روی سایت سنجش فراهم می شود. سپس بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته متقاضیان در انتظار اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد خواهند بود تا از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند. در ادامه برای آشنایی شما متقاضیان ارشد 1402 توضیحاتی در خصوص جزئیات صفر تا صد کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ ارائه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.