کد مطلب: ۷۳۴۳۱۵

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از فردا 16 آذر ماه سال 1401 آغاز می‌شود و 7 روز فرصت برای ثبت نام تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام برای کنکور ارشد کارشناسی ارشد از 16 آذر ماه آغاز می‌شود.

ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ از فردا چهارشنبه مورخ ۱۶ آذر آغاز می‌شود تا روز سه شنبه ۲۲ این ماه ادامه دارد. ثبت‌نام در این آزمون مطابق دیگر آزمون‌های سازمان سنجش کشور به صورت اینترنتی است و تنها از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام می‌شود.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۲ عصر روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند و دو نوبت صبح و عصر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را در سایت خود منتشر کرده و داوطلبان را از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مطلع می کند. متقاضیان می بایست در این بازه زمانی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه دقیق آن نسبت به درج اطلاعات شخصی و تحصیلی خود اقدام نمایند.

کلیه قوانین، ضوابط و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در این دفترچه درج شده و داوطلبان پس از مطالعه تمامی بندهای آن می توانند یک رشته امتحانی اصلی و یک رشته شناور را از لیست رشته های کارشناسی ارشد انتخاب کرده و بر اساس آن فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و در نهایت فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل کنند.

مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ از تاریخ 16 تا 22 آذر ماه سال جاری می باشد.

شرکت در این مرحله مستلزم پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام ارشد می باشد که به منظور تامین هزینه های آزمون از داوطلبان دریافت می شود. به دلیل تغییرات احتمالی به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق این فرایند مطلع شوند.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

پس از اتمام مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 داوطلبان می بایست به مطالعه منابع مفید پرداخته و زمان باقی مانده تا برگزاری آزمون را مدیریت نمایند. سازمان سنجش نیز در این بازه زمانی مقدمات لازم برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد را فراهم کرده و با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان را از زمان و مکان برگزاری آزمون مطلع می کند.

سال گذشته زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از 28 تا 30 اردیبهشت ماه برگزار شد؛ اما امسال بر اساس برنامه زمانی مشخص شده برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 شاهد برگزاری این آزمون در نوبت صبح 11 اسفند و نیز نوبت صبح و عصر 12 اسفند ماه خواهیم بود.زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۲ در نوبت صبح 11 اسفند و نیز نوبت صبح و عصر 12 اسفند ماه می باشد.

به متقاضیان توصیه می کنیم به منظور اطلاع از زمان دقیق این آزمون عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد شوند تا بر این اساس بتوانند برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. متقاضیان در این بازه زمانی فرصت خواهند داشت در آزمون های آزمایشی شرکت کرده و با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد شانس قبولی خود را تخمین بزنند.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1402 حضور داشته و با یک دیگر به رقابت می پردازند می توانند نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. این نتایج در قالب کارنامه کارشناسی ارشد منتشر شده و به بررسی درصد دروس امتحانی، رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد می پردازد.

از این مرحله به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 باید به سایت sanjesh.org و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به سایت azmoon.org مراجعه کرده و 100 رشته محل مورد علاقه خود را در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج نمایند.

اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله بر اساس چهار فاکتور علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه صورت گرفته و متقاضیانی که در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور ثبت نام کرده اند می توانند انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از این دو رشته انجام دهند. لازم به ذکر است به منظور اطلاع داوطلبان از رشته محل های ارائه شده دو دفترچه تحت عنوان های دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد منتشر شده و در موعد مقرر بر روی سایت های مربوطه قرار می گیرد.

داوطلبان پس از دانلود این دفترچه ها می توانند از کلیه شرایط، ضوابط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ مربوط به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد مطلع شوند. نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد ابزار کمکی در این مرحله می باشد که شانس قبولی داوطلبان را در رشته محل های مختلف تخمین می زند.

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، طبق روال هر سال در طی دو مرحله در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. همان طور که در قسمت بالا ذکر کردیم سازمان سنجش با انتشار نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 امکان شرکت در انتخاب رشته را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند.

پس از اتمام زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد فرم اینترنتی داوطلبان توسط نرم افزار سازمان سنجش بررسی شده و اولین رشته محل دارای ظرفیت به عنوان محل قبولی داوطلب اعلام می شود. متقاضیان به منظور مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ باید مجددا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند.

لازم به ذکر است نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در سایت azmoon.org اعلام می شود اما ممکن است مثل دو سال قبل شاهد انتشار این نتایج در سایت سازمان سنجش هم باشیم.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در کلیه مراحل کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها می باشند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.