به گزارش تجارتنیوز، پس از هشدار اول رئیسجمهور برای واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان، امروز دولت با تخصیص اعتبار به این موضوع ورود کرد. موضوع ساده پرداخت عیدی کارمندان و بازنشستگان که مبلغ زیادی هم نیست تا جایی پیش رفت به جلسه هماهنگی اقتصادی قوا هم رسید.
در جلسه امروز قوا، پیشنهادهای دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریعترین زمان ممکن پرداخت شود.
ابراهیم رئیسی چهار روز قبل نیز سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را هرچه سریعتر پرداخت کنند.
برخلاف سالهای قبل که معمولا عیدی بازنشستگان و کارمندان با حقوق بهمن ماه واریز میشد. اما امسال تا امروز که یک هفته از اسفند ماه میگذرد، هیچ گونه واریزی برای این دو گروه واریز نشده است.
عیدی به منظور کمک به خانوارها برای افزایش قدرت خرید شب عید پرداخت میشود، اما هنوز هیچ پولی برای کمک به هزینههای خانوارها پرداخت نشده است و علیرغم ورود رئیسجمهور به این موضوع هنوز اطلاعیهای درباره زمان واریز از سوی ارگانهای مرتبط منتشر نشده است.
به نظر میرسد موضوع کمبود بودجه به عیدی رسیده و احتمالا تاخیری در واریزیها رخ دهد.
اگر الزام امروز سران قوا کارساز باشد به احتمال زیاد باید عیدی بازنشستگان در هفته پیشرو واریز شود. از آنجایی که سهشنبه هفته آینده مبعث پیامبر است، دولت از این فرصت استفاده میکند که واریزیها با این مناسبت همزمان باشد.
واریزیهای دیگر در روز سهشنبه
البته این امکان هم وجود دارد که دولت به مناسبت مبعث پیامبر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی جدید واریز کند، همان کاری که به مناسبت ۲۲ بهمن ماه انجام داد. در بهمن ماه به چهار دهک اول یارانه پرداخت شد.
طبق روال ماههای گذشته دولت باید در روز دهم اسفند ماه یعنی سهشنبه هفته آینده آخرین یارانه معیشتی بنزین را واریز کند. مبلغ این یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.
خدابهبازنشستگانکشوریصبرایوبیبدهدبلکهزمانیعیدیانهاپرداختشودروحانیمتشکریمکهحداقلعیدیرابهدرستودربهمنماهپرداختمیکردی
با این دهک بندی مسخره بازی شده ،خانواده مستاجر یارانه کمتری میگیره اونی که صاحبخانه است صدهزارتومنی براش واریز کردن،. برای یک خانواده بازنشسته واریز شده ولی برای یک بازنشسته دیگه واریز نشده،،، جمع و تفریق بلد نیستید یا قرعه کشی میکنید برای پرداخت یارانه.
همش دروغ ، دروغ ، دروغ ، آخه تا کی دروغ
ولا من تابه حال یارانه بنزین رفتم بماند ازسهام عدالت هم برای من وخانوادم خبری نیست. حالا بفرمایید کسی هست که جوابمو بده یا اینکه این نظر خواهی هم سر کاری هست. ای خدا
مبعث چه ربتی به عیدی داره یک ماه مردم با سر میگردانید حالا به مبعث خدا وپیغمبر ربت دادید خدا به سیاست خودتان گرفتارتان کنه امین یا ربل المبن جان جهان توی مبعث مبارک اگر نام این روز عزیزهم با وده دروغ خرابش نکنن
ناسا برای فرستادن جیمز وب به فضا اینقدر جلسه نذاشت که شما برای واریز عیدی گذاشتید.
نوشته هشدار رییس جمهور برای پرداخت عیدی :))