کد مطلب: ۴۹۱۵۲۳

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

لپ‌تاپ و تبلت ارزان شد / فرصت خرید لپ‌تاپ کی است؟

لپ‌تاپ و تبلت ارزان شد / فرصت خرید لپ‌تاپ کی است؟

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از افت پنج تا 10 درصدی قیمت تبلت و لپ‌‌تاپ در بازار خبر داد و گفت: با کاهش قیمت دلار قیمت لپ‌تاپ و تبلت هم افت کرد. چنانچه بایدن رئیس جمهور آمریکا شود قیمت لپ تاپ و تبلت مجدد ارزان خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه فناوران رایانه انتخابات آمریکا را عامل مثبتی در آرامش بازار دانسته و معتقد است که هنوز نتایج نهایی انتخابات آمریکا مشخص نیست اما دو عامل بر روند کاهش قیمت لپ‌تاپ و تبلیت اثرگذار است. اول پیروزی بایدن و دوم تداوم کاهش قیمت دلار.

این صحبت‌های رئیس اتحادیه فناوران رایانه در شرایطی مطرح می‌شود که پر شدن سقف واردات، اکثر تجار حوزه آی‌تی را نگران کرده است. برخی از این فعالان بازار می‌گویند چنانچه وزارت صمت سقف ثبت سفارش لپ تاپ و تبلت را افزایش ندهد در ماه‌های آینده بازار با کمبود جنس مواجه می‌شود.

محمدرضا فرجی تهرانی هم با تائید کمبود کالا در بازار به تجارت‌نیوز گفت: هر چند که به دلیل آرامش فعلی در بازار ارز قیمت برخی کالاها از جمله لپ‌تاپ و تبلت ارزان شده اما ثبت سفارش کالای برخی تجار به انتها رسیده است. به دلیل تدوام محدودیت‌ها در نظام آموزشی‌ تقاضا برای ثبت سفارش کالاهای آی‌تی 200 درصد افزایش یافته است. با مذاکرات انجام شده با وزارت صمت برخی وعده‌ها مبنی بر افزایش سقف ثبت سفارش کالا به ما داده شده که مسلما با ثبت سفارش کالاها باید منتظر ادامه کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار باشیم.

او با اشاره به تاثیر انتخابات بر روند بازارها اظهار کرد: چنانچه بایدن رئیس جمهور آمریکا شود، مسلما آرامش در بازار ارز ادامه‌دار است. بنابراین قیمت برخی از اجناس همچون لپ‌تاپ و تبلت ارزان خواهد شد. البته بالعکس این موضوع هم وجود دارد. با روی کارآمدن ترامپ ممکن است وضعیت بازار همانند سال گذشته متفاوت شود.

آیا قیمت لپ‌تاپ دوباره ارزان می‌شود؟

پیش از این، رئیس اتحادیه فناوران رایانه به تجارت‌نیوز اعلام کرده بود که «کاهش لحظه‌ای قیمت دلار قیمت لپ‌تاپ و سایر کالاهای مربوط به حوزه آی‌تی را ارزان نمی‌کند. چنانچه تداوم کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، قیمت لپ تاپ ارزان خواهد شد.»

حال در این شرایط اکثر متقاضیان منتظر پاسخی قانع‌کننده به این پرسش‌ها هستند که چه زمان فرصت مناسب برای خرید لپ‌تاپ است؟ آیا مردم می‌توانند منتظر ارزانی لپ‌تاپ باشند؟ فرجی تهرانی گفت: در آینده ممکن است دوباره با افت قیمت لپ‌تاپ مواجه باشیم. بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم هر زمان کالا را نیاز دارند، خریداری کنند. اما چنانچه وزارت صمت سقف ثبت سفارش کالا را افزایش ندهد بهترین فرصت این است که مردم لپ‌تاپ مورد نظر را تا پایان این ماه بخرند.

حال برای تداوم افت قیمت لپ‌تاپ باید منتظر برنامه وزارت صمت باشیم اینکه با توجه به دو برابر شدن نیاز مردم آیا تا یک ماه آینده سقف ثبت سفارش لپ‌تاپ افزایش می‌یابد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شنیدن نطرات و پیشنهادات روسای اتحادیها واصناف اشتباه محض است اینان خودشان ذینفع هستن و اصلا راضی به افت فیمت نیستن

    • ناشناس

      لپ تاپ سلرون سال ۹۷ بود ۹۰۰ ت الان ۱۰ت شده ینی این لپ تاپ فقط ب درد فیلم میخوره اگه هنگ نکنه حالا شما بگو ی لپ تاپ i7 حدود ۲۵ ۳۰ میلیونه

    • ناشناس

      انشاله به زودی قیمت دلار و همه چی پایین میاد

  • ناشناس

    لپتاپ ۴ملیونی میشه ۲۰ تومن بعد ۱تومن کم میشه میگن ارزون شده

    • ناشناس

      اره والا

  • ناشناس

    من دیگه کلا نا امید شدم انقدر نتونستم بخرم لعنت به گرانی

  • ناشناس

    ۳ماهه میخام گوشی بخرم هنوز نتونستم ای خداااا

    • ناشناس

      دیگه تو این مملکت چیزی نمیشه خرید،
      ???????

  • Soltan

    ممنون از خبر هاتون

  • ناشناس

    متأسفانه مردم ما برعکس عمل میکنند هرچیز گرانتر صف طولانی تر!!
    آقا،خانوم نخرید تا ارزان شود
    بالأخره باید متوجه باشند هرچیزی که بی‌جهت گران کنند با اعتصاب نخریدن از طرف ما مردم ارزان میشه
    به طور مثال اعتراض گرانی پراید داشت خوب پیش میرفت که عده زیادی فریب خوردن با وام رفتن خریدن!!!!!
    التماس تفکر

    • ناشناس

      خداکنه ارزان بشه

  • ناشناس

    سلام ببخشید یک سوال اگر تا ۲۰ ژانویه صبر کنیم قیمت لپ تاپی که ۳۸ میلیون است تا اون موقع چند می شود ممنون میشم جواب بدهید.

    • ناشناس

      والا بستگی داره که چقدر دلار بیاد پایین توی این روز

  • ناشناس

    لعنت به وزیر صمت چقدر این آدم از خدا بیخبر است مگر قیمت لب تاب و گوشی و لوازم خانگی را نمیداند؟!؟!؟! مگر نمی‌داند کالاهای نامبرده چقدر برای مردم حیاتی است.چرا در برابر قیمت نجومی کالاهای نامبرده سکوت کرده؟!؟!؟!

  • ناشناس

    حرف الکی
    من چند ماه پیش لپ تاپ گرفتم الان به قیمتش اضافه شده?

  • ناشناس

    خداکنه ارزون بشه