خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۵۷۴۰

تکلیف رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

تکلیف رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند. همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون درباره رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرانجام رتبه‌بندی معلمان کی قرار است مشخص شود؟ آیا دولت سیزدهم به طرح رتبه‌بندی معلمان پایان ‌می‌دهد؟

به نقل از ایسنا، مخبر از توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در همین راستا با وجود آنکه لایحه دولت قبلی برای رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس جمهور تاکید کرد که همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه بندی به سرعت پیگیری و به نتیجه برسد.

مدارس سنگی و کانکسی پیگیری شود

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در مراسم مبنی بر وجود مدارس سنگی و کانکسی بخصوص در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خاطر نشان کرد: دولت برای حل این مسئله هم از ظرفیت های خود و هم از ظرفیت نهادهای دیگر استفاده خواهد کرد و از وزیر آموزش و پرورش می خواهم این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین نرخ ۹۶ درصدی باسوادی در مقایسه با نرخ ۴۸ درصدی سال ۵۷، افزایش سرانه آموزشی کشور از ۱.۵ متر مربع به ۵.۲ متر مربع برای هر دانش آموز، افزایش تعداد کلاس های درسی از ۱۰۰ هزار در سال ۵۷ به ۵۴۰ هزار کلاس و همچنین افزایش تعداد مدارس از ۵۲ هزار مدرسه به۱۱۳ هزار مرکز آموزشی را از جمله اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه و پیشرفت نظام آموزشی کشور توصیف کرد.

وی افزایش ۱۰ برابری مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه از ۱۶۲ مدرسه به ۱۶۸۰ مدرسه و افزایش مدارس استعدادهای درخشان از ۵ واحد به ۷۰۸ واحد و همچنین افزایش کادر آموزشی و معلمان دارای مدرک لیسانس و بالاتر از ۴۰ هزار نفر درسال ۵۷ به ۷۰۰ هزار نفر را از دیگر دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: با اقدامات و تلاش‌های دولتمردان و خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که دانش آموز از نعمت کلاس درس و نظام آموزشی برخوردار نباشد.

افزایش بودجه برای طرح رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون درباره رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت : در این جلسه مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در سال آینده تصویب شد.

به گزارش تسنیم ، مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس پس از تصویب نمایندگان در صحن علنی پارلمان و تائید شورای نگهبان تبدیل به قانون می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.