کد مطلب: ۷۱۰۷۴۱

فاز دوم عرضه سهام تپسی آغاز شد/ جزئیات عرضه سهام تپسی

فاز دوم عرضه سهام تپسی آغاز شد/ جزئیات عرضه سهام تپسی

پذیره‌نویسی ۱۰درصد از سهام تپسی از امروز دوشنبه ۱۸ مهر آغاز شد و تا سه‌شنبه ۱۷ آبان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات فاز دوم عرضه سهام تپسی در فرابورس اعلام شد.

به نقل از نبض بورس، ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ روزی ویژه برای بازار سرمایه بود. در این روز شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس با نماد معاملاتی تپسی به‌عنوان اولین شرکت از سری شرکت‌های استارتاپی، در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شد. عرضه ۵درصد از سهام شرکت به روش گشایش و فقط برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط که امکان خرید داشتند صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) صورت پذیرفت. سپس نیز برای طی مراحل افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و صرف سهام متوقف شد.

این در حالی است که روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (تپسی ۱) در بازار دوم فرابورس برای معاملات ثانویه توسط سرمایه‌گذاران حرفه‌ای با محدودیت حجمی ۱۰۰هزار سهمی بازگشایی شد. حالا تازه‌ترین اعلام‌ها حاکی از آغاز پذیره‌نویسی ۱۰درصد سهام تپسی می‌باشد که متقاضیان می‌توانند از امروز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به‌مدت ۳۰ روز در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

جزئیات پذیره‌نویسی ۱۰ درصد سهام تپسی

فاز دوم سهام شرکت پیشگامان و دانش آرامیس (تپسی) برای عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سهامداران حرفه‌ای و حقوقی به میزان ۱۰درصد از کل سهام شرکت از امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۱ پذیره‌نویسی می‌شود. این رقم معادل ۲۴۶میلیون سهم قابل عرضه برای متقاضیان در بازار سرمایه خواهد بود.

این پذیره‌نویسی تا روز سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه ادامه خواهد داشت. حال اگر سقف سرمایه تعیین شده قبل از پایان مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه به‌طور کامل تامین گردد، فرآیند پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد.

جزئیات عرضه اولیه دو مرحله‌ای سهام تپسی

در فاز اول عرضه: ۵% سهم در تاریخ ۲۴ خرداد، با هدف کشف قیمت عرضه شد. به قیمت ۹۳۹ تومان با مارکت کپ ۱۰۹۹میلیارد تومان و ۱۱۷میلیارد تومان سرمایه ثبتی

تمام عایدات حاصل از عرضه اولیه، برای اهداف توسعه‌ای وارد شرکت شد.

در مرحله دوم عرضه اولیه، روز دوشنبه ۱۸ مهر، ۱۰% سهام به‌روش سلب حق تقدم و از طریق پذیره‌نویسی عرضه خواهد شد.

پذیره‌نویسی بر مبنای قیمت ۴۹۹تومان انجام می‌شود که این قیمت، بر مبنای همان قیمت کشف شده در فاز اول عرضه اولیه است.

شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس در تاریخ ۶ شهریورماه سال جاری مجمع عمومی فوق‌العاده خود را برگزار کرد و در خصوص موضوع افزایش سرمایه شرکت تصمیم‌گیری کرد.

سهام تپسی در فرابورس

تصمیم‌گیری صورت گرفته در مورد افزایش سرمایه تپسی بر این مبنا بود که سرمایه شرکت با سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید، از سرمایه ۱۱۷میلیارد تومانی با افزایش ۱۱۰درصدی به مبلغ ۲۴۶میلیارد تومان سرمایه خود را ارتقا بخشد، ۱۰درصد از سهام تپسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سهامداران حرفه‌ای عرضه می‌گردد.

سرمایه وارد شده به شرکت صرف ادامه توسعه جغرافیایی تپسی، طرح‌های توسعه‌ای و عرضه محصولات جدید خواهد شد.

با احتساب ۱۰درصد پذیره‌نویسی سهام امروز در واقع ۱۵درصد از سهام تپسی در فرابورس شناور می‌شود و خریداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام اولین شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی بورس را معامله کنند.

خریداران عرضه اولیه ترکیبی از شرکت‌های حقوقی و خریداران حقیقی حرفه‌ای هستند و کسانی که در پذیره‌نویسی شرکت می‌کنند، حداکثر ظرف ۴۵ روز پذیره‌نویسی آن‌ها تبدیل به سهام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.