کد مطلب: ۶۹۵۷۲۳

کدام بانک‌ها ارز اربعین می‌دهند؟

کدام بانک‌ها ارز اربعین می‌دهند؟

مسافران اربعین با مراجعه به بانک‌های اعلام شده می‌توانند اقدام به خرید ارز اربعین کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیر هامونی ضمن ارائه توضیحاتی درباره عرضه ارز اربعین در بانک‌های منتخب و صرافی‌های مجاز، اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) برنامه‌ تدارک‌ شده این است که افراد از شهر مبدأ و استان مبدأ خود ارز تهیه کنند و به روزهای آخر منتهی به اربعین نگذارند.

به نقل از همشهری، وی افزود: به همین منظور با همکاری بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی و با هماهنگی بانک‌ها و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی بیش از ۹۰۰ شعبه بانکی و صرافی را برای خدمات‌رسانی به مردم تجهیز کرده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: سرفصل جداگانه‌ای با عنوان ارز اربعین و به‌ازای هر نفر ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است و صرافی‌ها از یک هفته قبل کار را شروع کردند و بانک‌ها هم از امروز (دوشنبه) کار خود را آغاز می‌کنند.

وی تأکید کرد: به‌محض تخصیص و تأمین دینار براساس موجودی بازار کشور تخصیص ارز دینار هم معادل ۱۰۰ دلار برابر ۱۵۰ هزار دینار تخصیص می‌یابد.

بانک‌هایی که ارز اربعین می‌دهند

طبق ابلاغیه بانک مرکزی از روز شنبه ۵ شهریور بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به‌میزان ۱۰۰ دلار به‌نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

بانک مرکزی البته تأکید کرده است که در صورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیز شده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به‌جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به‌نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز زائران اربعین برای دریافت ۱۰۰ دلار به‌نرخ توافقی از صرافی‌های مجاز و بانک‌های منتخب عبارت است از کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به هر بانکی در شهرستان زرند کرمان مراجعه کردم ارز اربعبن نبود از کجا تهبه کنیم