به گزارش تجارتنیوز، زمان نهایی واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: رقم و زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست. به احتمال زیاد در هفته پایانی اسفند ماه سالجاری عیدی بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا واریز خواهد شد.
علی دهقانکیا؛ رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در در ارتباط با آخرین آمار پرداخت وام قرضالحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بنا بر آخرین گزارشی که از کانون بازنشستگان دریافت شده است، در کل کشور ۱۷۰ هزار نفر و در تهران بالغ بر ۳۰ هزار نفر وام خود را پرداخت کردهاند.
وی تصریح کرد: رقم وام پرداختی ۱۲ میلیون تومان بوده و ثبتنام و پرداخت به سایر بازنشستگان و متقاضیان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
دهقانکیا در پاسخ به این پرسش که میزان وام قرضالحسنه به بازنشستگان سال آتی افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت: در این بخش صحبتی نشده ولی ما انتظار داریم که این رقم در سال آینده افزایش پیدا کند اما به طور کلی هنوز در بحث رقم جلسه و مبحثی نداشتهایم.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با رقم و زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: آنچه را که سازمان تامین اجتماعی تاکید دارد، این است که میزان عیدی به بازنشستگان بر مبنای رقمی است که در زمان شاغل بودن فرد پرداخت شده است البته ما انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر باشد اما به هر ترتیب پیشبینی میشود که میزان عیدی همانند فرمول سنوات گذشته به بازنشستگان پرداخت شود.
دهقانکیا گفت: در خصوص زمان پرداخت عیدی هم هنوز جلسهای برگزار نشده است و باید منتظر اعلام سازمان تامین اجتماعی باشیم اما پیشبینی میشود که طبق سنوات گذشته پرداخت شود.
وی در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: در این خصوص از هفتههای آتی جلسات برگزار میشود و انتظار ما از رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که عنایت ویژهای را به شرایط اقتصادی و زندگی بازنشستگان داشته باشند.
مبلغ عیدی بازنشستگان و عیدی کارمندان و کارگران
آنطور که در قوانین آمده میزان حداقل عیدی برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی برابر با سه برابر حداقل دستمزد است.
این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای پایه حقوق سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کسر مالیات برابر با پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و با پایه حقوق چهار میلیون تومان برابر با هفت میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین شد.
همچنین طبق تصمیم شورایعالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است. این در حالی است که، حداقل حقوق پایه، مبنای محاسباتی عیدی ۱۴۰۲ است که بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.
بر اساس این توضیحات، عیدی کارمندان و کارگران در نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان خواهد بود.
مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال 1402چقدر است؟
هیچ گونه منع قانونی از پرداخت عیدی و حق سنوات کارگران به صورت ماهانه وجود ندارد؛ اما کارفرما باید رسید پرداخت با امضای کارگر را داشته باشد.
کارگرانی که مشمول قانون کار هستند، از حقوق و مزایای مختلفی در رابطه با انجام وظایف خود در حین کار برخوردار هستند که یکی از مهمترین این مزایا عیدی و پاداش سالانه آنان است.
هیچ گونه منع قانونی از پرداخت عیدی و حق سنوات کارگران به صورت ماهانه وجود ندارد؛ اما کارفرما باید رسید پرداخت با امضای کارگر را داشته باشد.
همانگونه که از عنوان آن مشخص است، در پایان هر سال، کارفرمایان مکلف به پرداخت عیدی و پاداش مربوط به آن سال به کارگران زیرمجموعه خود هستند.
در اجرای ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار مصوب ۶ اسفند ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی ضوابط مربوط به میزان، نحوه محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش سالانه کارگران بهشرح زیر اعلام میشود؛
ماده ۱ ـ کلیه کارفرمایان مکلفند به هریک از کارگران خود بهنسبت یک سال کار معادل شصت روز (دو ماه) آخرین مزد بهعنوان عیدی و پاداش بپردازند.
اما گاهی دیده شده است که کارفرمایان عیدی و سنوات را ماهیانه پرداخت می کنند. حال این سوال مطرح است که آیا پرداخت عیدی و حق سنوات کارگران به صورت ماهیانه امکان دارد؟
کارشناسان بازار کار می گویند هیچ گونه منع قانونی از پرداخت ماهانه عیدی و حق سنوات کارگران به صورت ماهانه وجود ندارد. اما نکته مهمی که کارفرمایان باید رعایت کنند وجود قبض حقوقی و فرم تسویه ماهانهایی که در آن پرداخت موارد فوق به تفکیک ذکر شده باشد و به امضای کارگرنیز رسیده باشد.
خب کسی که کار میکنه با یک بازنشسته جفتشون گوشت و مرغ رو به یک قیمت میخرن چرا عیدی بازنشسته کمتره …این قانون واقعا مسخرست….اصلا کدوم قانونتون درسته که این باشه؟؟
سلام آقای مهندس علی دهقان کیا شما همیشه لطف دارید به بازنشستگان تامین اجتماعی متشکرم از جنابعالی تقاضا دارم از تبریز ریخته ماشین سازی تبریز تماس میگیرم ولی آقای مهندس از سخت أور ماخبری نشد جم ممنونم متشکرم زنده باشی
هرسال همینه.پارسال هرچقدر بود امسال اگه خیلی بدن پونصد بزارن روش.لطفا جمع کنید بند و بساط رو هرسال میگین دو ماه حقوق عیدی آخر سال.
سلام درباره چه چیزی نظر خواهی کردیدعید مستمری بگیران هرچی از دوست رسد نیکوست که برای پملت کاری انجام ندادیم فقط عمرمان لطف شد سالیان سال درجه به بودیم الان بی خونمانیم هرجا هم نامه میدهیم که پرسون کند ب,رگواران بیکاری نیستند حتی کسانی نه جنگ دیدن صاحب مناسب شدند نیشجونشون باشد بابا بی خیال باشد هر که زرنگ است می بردی اگر دوست دارند سعید برای خودشون بردارنو
سلام خواستم مقداری دورغ یاد بگیرم از کدام سازمان بازنشستگی لشکری یاگشوری
25درصدمتناسب سازی1400بازنشستگان تامین اجتماعی رابه این قشرزحمتکش ودرآمدزارابدهیدبیمه پردازی این قشردوبرابرمیپردازنداماحقوق این قشرنصف سازمانهای دیگرمیباشدخواهش میکنم حق این قشرزحمتکش رابدهیدممنون وتشکر
عیدی بازنشستگان کشوری چقدره همیشه ازبازنشستگان تامین اجتماعی نمیدانم کدوم باورکنیم کدوم نکنیم.
خسته نباشین همیشه یک مشت دروغ تحویل میدن بعدعیدی زمانی پرداخت میکنن که نرخها کشیده میشه بالاخدا ازشون نگذره
مرسی از خبر بی اساس راجب عیدی بازنشسته درمتن بالا یک خبر دلخوش هست در ادامه راجب کارگران شاغل
سلام آیا این مبلغ عیدی برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم هست یا فقط شعار است.
سلام شما را به میز وصندلیتان قسم میدهم حق وحقوق وعیدی بازنشسته را بدهید مثل سال گذشته نباشه میدونپ شما از خدا ترسی ندارید قسمتان دادم به میز وصندلی
دمت گرم داداش
باسلام حقوق درصدبالا ی اضافه کنید مثل عیدی پارسال نباشه شرمنده زن بچه چدیم انقدر ماباز نشستهاتمین اجتماعی ازیت نکنید خداخوشش نمیاد حق مارا بدید