کد مطلب: ۴۷۰۳۴۰

زمان پرداخت پول مسکن ملی تمدید شد

زمان پرداخت پول مسکن ملی تمدید شد

طبق شنیده‌ها از وزارت راه و شهرسازی، زمان تکمیل آورده متقاضیان مسکن ملی تا ۱۵ شهریور و زمان تکمیل مدارک تا پایان هفته تمدید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح اقدام ملی مسکن به عنوان مهم‌ترین طرح مسکنی کشور این روز‌ها درگیر پرداخت آورده اولیه متقاضیان است و تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و همچنین معاونت مسکن چندین بار برای پرداخت آورده اولیه اولتیماتوم داده اند.

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن باید متقاضیان تا پانزدهم شهریورماه آورده خود را تکمیل کنند، بیان کرد: این آخرین مهلت برای متقاضیان است و باید هرچه سریعتر متقاضیان آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان را پرداخت کنند.

او ادامه داد: در صورتی که این آورده تکمیل نشود، متقاضیان تسویه حساب نکرده به صورت کامل از طرح مسکن ملی حذف و متقاضیانی که در لیست ذخیره قرار دارند جایگزین آنها می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون هیچ متقاضی به دلیل پرداخت نکردن آورده اولیه حذف نشده است، گفت: در صورتی که تا پانزدهم شهریورماه پیامک پرداخت آورده اولیه را دریافت کرده باشند اما آورده خود را تکمیل نکنند به صورت کامل حذف می‌شوند.

او یادآور شد: به برخی از متقاضیان به دلیل مشکلاتی در سامانه پیامک ارسال نشده بود به همین دلیل تا پایان هفته مهلت داده شد تا متقاضیان مدارک خود را تکمیل کنند.

محمودزاده اظهار کرد: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن باید مدارک خود را باید به ادارات کل راه و شهرسازی شهرهای که در پیامک به آنها اعلام شده تحویل دهند و بعد از آن در صورت تایید مدارک پیامک ارسال آورده ارسال می شود.

اطمینان به متقاضیان برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح با اشاره به اینکه در هفته دولت در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، توضیح داد: تلاش خود را می‌کنیم برای آنکه به متقاضیان این اطمینان را بدهیم که طرح اقدام ملی مسکن با قوت در حال اجرا است بنابراین در هفته دولت و در چندین شهر افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او یاد آور شد: البته این افتتاح‌ها به صورت نمادین است اما به متقاضیان این اطمینان را می‌دهیم که کمتر از یک سال و نیم این تعداد از واحدها از واحدهای مسکن ملی به بهره‌برداری رسیده بنابراین اگر آورده خود را هرچه سریعتر تکمیل کنند سرعت ساخت و اجرای این پروژه افزایش می‌یابد.

افتتاح حساب ۴۵ هزار متقاضی برای طرح اقدام ملی مسکن

محمودزاده با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار متقاضی تا امروز آورده خود را تکمیل کرده است تصریح کرد: تاکنون ۴۵ هزار نفر افتتاح حساب کردند و بانک ها و ادارات کل به سرعت در حال جمع آوری آورده اولیه متقاضیان و تکمیل مدارک از سوی آنها هستند.

او تاکید کرد: ظرف یک تا دو هفته آینده سرعت پرداخت و واریز آورده های اولیه افزایش یافته و امیدواریم تا نیمه شهریور بتوانیم تمام مدارک متقاضیان و همچنین آورده‌های آنها را تکمیل کنیم.

محمودزاده اضافه کرد: ممکن است برخی از متقاضیان به دلیل عدم پرداخت آورده تا پانزدهم شهریور از لیست حذف شوند بنابراین از جایگزین آنها در لیست‌های ذخیره استفاده خواهیم کرد و همین موضوع باعث ایجاد ظرفیت‌های خالی را در بسیاری از شهرها می شود.

او با بیان اینکه بنابراین امکان ثبت نام دور سوم در اوایل مهر یا اواخر شهریور ماه وجود دارد، افزود: در صورت ایجاد شدن ظرفیت در بسیاری از شهرها از جمله تهران امکان ثبت نام در مرحله سوم ایجاد خواهد شد.

مهلت آورده متقاضیان ۱۵ روز بعد از دریافت پیامک است

این در حالی است که محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه امروز آخرین مهلت برای کسانی است که پیامک واریز آورده اولیه به آنها ارسال شده است، گفت: امکان تمدید برای این متقاضیان وجود ندارد و کسانی که ۴۰ میلیون آورده خود را تکمیل نکرده اند حذف می‌شوند.

محبت خواه اظهار کرد: تنها کسانی که از امروز پیامک واریز آورده اولیه به آنها ارسال می‌شود ۱۵ روز بعد از ارسال پیامک فرصت دارند که آورده خود را تکمیل کند.

او تاکید کرد: متقاضیان تهرانی باید حتماً آورده خود را تکمیل کنند در غیر این صورت حذف می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: این پروژه ۷ تا ۸ ماه تعطیل بود بنابراین از اردیبهشت‌ماه ساخت آن را مجدد آغاز کردیم و هم اکنون در سه شیفت کاری و با سرعت در حال اجرای آن هستیم و پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۱۰ درصد رسیده است.

همچنین وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران پرند نیز اعلام کرد: آورده اولیه متقاضیان در پرند ۴۷ میلیون تومان است که ۴۰ میلیون تومان برای آورده و ۷ میلیون تومان آن هم مبلغ زمین است، اما در این طرح هم مانند مسکن مهر در ابتدا متقاضیان برنامه یا تمایلی برای واریز آورده ندارند و بسیاری از این افراد هم حدود یک یا ۲ میلیون پرداخت کرده اند و گمان می‌کنند که با پرداخت این مبلغ دیگر حذف نمی‌شوند.

براساس این گزارش طرح اقدام ملی مسکن تفاوت بسیار زیادی از لحاظ نوع ساخت، مصالح ساختمانی و… بسیار متفاوت است و به گفته بسیاری از مسئولان قیمت تمام شده ساخت مسکن قیمت نهایی این واحدها است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا خیلی مسخره است به ما پیامک ندادند رفتم میگم چرا پیامک ندادید میگویند برو تعهد محضری بده رفتم ۱۳۲هزارتومن تعهد محضری دادم همون روز بردم میگه تموم شد دیر آمدی ،

  • فاطمه

    هر مبلغ واریزی رو بعد چند وقت میگیرن؟؟

  • یاسر

    با سلام
    از زمان واریز وجه 40 میلیون 5 روز گذشته
    بخاطر کرونا قرنطینه بودم
    الان کجا باید تشریف ببرم واسه انجام کارا و واریزی 40 میلیون
    ممنون میشم راهنماییم کنیم
    تا چند روز بعد از اتمام 15 روز وقت واریزی وقت دیگری ام داریم

  • ناشناس

    سلام من سه روز دیگه وقت دارم برا پرداخت وجه ولی متاسفانه جور نشده آیا مهلت مجدد داده میشه …بلاخره تواین اوضاع تو ۱۵روز سخت ۴۰ملیون جور کردن ..یجوری بشه حقمون خوروه نشه

  • بدبخت

    سلام گفتن مبلغ اورد متقاضی ۲۰۰ میلیون خب از کجا بیاریم بی انصاف ها ۴۰ واریز کنیم بعد میگن ۵۰ یا ۷۰ از کجا بیاریم

  • سلام فردا نمیشه پولو واریز کرد

    سلام فردا۶/۱۰/۹۹میشه پولو واریز کرد

    • ناشناس

      سلام.اگه بشه لااقل بک روز واریزی باز بشه ممنون میشیم.تورا خدا اگه امکانش است

  • ناشناس

    سلام .ببخشید ماباید تا پنجم دیماه واریزی مسکن ملی را انجام می دادیم.ولی به خاطره یک سری مشکلات امروز پول را تونستیم جور کنیم آیا می تونیم واریز کنیم.مشکلی نیست.مپنکن میشم راهنمایی بفر مایید

  • ناشناس

    سلام ماثبت نام کردیم برای مسکن ملی الان بخاطرهزینه توش موندیم ..لااقل درصدوان راکن کنیدخواهشابرای کارگرساده واقعا سخته نمیتونه قصد۱۸درصدپرداخت کنه خواهش داریم درصدرابیاریدپایین

  • ناشناس

    این چرت و پرتی دیگه چیه؟

  • ناشناس

    سلام لطفا زمان واریز تمدید کنید