کد مطلب: ۶۶۰۴۰۹

تعداد زیادی جوجه زنده در اردبیل زنده به گور شدند

تعداد زیادی جوجه زنده در اردبیل زنده به گور شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: عاملان زنده به گور کردن چندین هزار جوجه زنده تحت تعقیب کیفری هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ویدئویی در حال انتشار در فضای مجازی است که بر اساس آن صاحب یک مرغداری در اردبیل، به‌دلیل کمبود و گرانی نهاده‌های تولید و دان مرغ، مجبور به معدوم کردن هزاران قطعه جوجه شده است.

در این خصوص معاون اجتماعی و پیشگیری رئیس کل دادگستری استان اردبیل به مهر گفت: عاملان این اقدام در استان تحت تعقیب کیفری هستند.

جلال آفاقی به دنبال اقدام غیرقانونی و غیر شرعی یکی از واحدهای پرورش مرغ در اردبیل در دفن چندین هزار جوجه زنده که تصاویر آن در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته و در حال انتشار است، افزود: دادستانی اردبیل به‌صورت مستقیم به این موضوع ورود پیدا کرده و تا تشخیص عامل یا عاملان این اقدام بررسی‌ها را ادامه می‌دهد.

آفاقی این عمل را غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرقانونی دانست و ادامه داد: تصمیم دستگاه قضائی استان برای مجازات سنگین عامل یا عاملین این عمل مجرمانه قطعی است.

وی با یادآور شدن حقوق حیوانات، این عمل را از جنبه اقتصادی نیز به‌ویژه در شرایط تورم و گرانی فعلی، به نوعی اخلال در نظام اقتصادی و تضییع حقوق مردم عنوان کرد و از متولیان امر در سازمان‌های اداری مرتبط خواست اقدامات پیشگیرانه لازم را از تکرار موارد مشابه انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    اون جوجه ها رو تقسیم کنید بین مردم تا تو خونه ها نگهداری کنند چرا زنده به گور میکنید.

  • ناشناس

    اگرعمدی برخوردشودجای تقدیردارد.عملی برخوردقوای سه گانه وحتی کاهش نرخ مرغ وتخم مرغ هست.

  • ناشناس

    به جای زند ه به گور کردن به جهاد کشاورزی واگذار می کردن

  • ناشناس

    چندسال پیش هم همین کار رو کردن به بهانه نداشتن پول برای تهیه خوراک ….نتیجه اش این بود که مرغاز کیلویی شش هزار وپانصد شد یازده هزار وپانصد .و الان هدفشون اینه که مرغ رو ببرن به قیمت صدهزار تومن.همه اش هم کار خودشونه .هیچ مرغداری اینکار رو نمیکنه اگر ببینه نمیتونه تخم مرغ تو دستگاه نمیذاره که بخواد بعد اینجوری خودش رو گناهکار کنه..اصلا مرغدار دلش نمیاد

  • ناشناس

    کار هروز جوجه کشیا تو اردبیل همینه قبلا تو کیسه های سیاه زباله مینداختن دفن میکردن یه مدت تو چاه میریختن الان چاله کندن ربطی هم به گناه نداره اینا کارگر دارن اگه تخم نزارن تو دستگاه کارگر بیکار میمونه تخم رو میزارن تو دستگاه مرغداری به علت کاهش تقاضا نمیبره فکر میکنید پخش کردن بین مردم هزینه نداره به هزینه کی باید پخش کنن مگه تو خونه میشه جوجه یک روزه نگهداری کرد اصلا هم به نفع تولید کننده نیس بیاد جوجه هاش رو معدوم کنه رایگان هم بخواد به مرغدار بده نمیاد ببره هزینه نگهداریش رو باید پرداخت کنه هر موقع تقاصا تو بازار زیادشد میان میبرن.حالا این آذر جوجه ست ارتاجوجه معدوم سازیش روزانه دو برابر اینه تازه کی قراره برخورد کنه برای چی برخورد کنه مگه انسان ارزش داره که جوجه داشته باشه.دلتون خوشه.

  • ناشناس

    جوجه موجود بسیار با احساس است و ادم پست فطرت به کشتار موجود زنده راغب است که نشانه ذات پلیده
    زیبایی بهارجوجه است خدا نعلت کنه خیر نبیند

  • ناشناس

    تشکر فراوان از انعکاس نظرات سه تا جوجه زرد خریده بودیم چنان به مادرشان محبت می کردند و کنار جوجه مریض می نشستند
    باید مرغ ارگانیک باب شود نه مرغی که خود در چهاردیواری حبسه و کیفیت طبیعی نداره
    پیامبر حیوان آزار را لعن فرموده