کد مطلب: ۴۳۶۳۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زکوثر بخریم یا نخریم؟ / پنجمین عرضه اولیه اسفند چقدر قابل اتکاست؟

زکوثر بخریم یا نخریم؟ / پنجمین عرضه اولیه اسفند چقدر قابل اتکاست؟

بررسی عملکرد مالی شرکت سرمایه‌گذاری کوثر نشان می‌دهد، این شرکت تا پایان بهمن ماه بیش از 3 هزار و 122 میلیارد ریال در بورس و خارج از بورس سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران، شرکت سرمایه‌گذاری کوثر به عنوان پانصد و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس برای اولین بار در روز چهارشنبه 21 اسفند تعداد 412 میلیون و پانصد هزار سهم ( معادل 15 درصد) از سهام خود را به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌کند.

شرکت سرمایه‌گذاری کوثر که با نماد زکوثر و سرمایه 2 هزار و 750 میلیارد ریالی در بخش کشاورزی و گروه پرورش حیوانات پذیرفته شده است، در ماه بهمن مجموع سرمایه‌گذاری خود را در بورس و خارج از بورس به 3 هزار و 122 میلیارد ریال رسانده که نسبت به دو ماه گذشته تغییری را نشان نمی‌دهد. این در حالی است که مهر ماه میزان سرمایه‌گذاری این شرکت 3 هزار و 125 میلیارد ریال بود. در حقیقت این شرکت فعلا با توجه به روند صعودی بورس به افزایش قیمت سهام تحت مالکیت خود دلخوش کرده و از این راه به سود خوبی دست پیدا کرده است.

1 6
زکوثر در یکسال اخیر در بورس در یک شرکت کشاورزی و دامپروری، یک شرکت استخراج معادن و یک شرکت محصولات غذایی و آشامیدنی در بورس سرمایه‌گذاری کرده که مجموع ارزش بازار این شرکت‌‌ها بیش از 16 هزار و 544 میلیارد ریال بوده است. سرمایه‌گذاری خارج از بورس این شرکت همچنین روی 12 شرکت حوزه دامپروری بوده که روی هم رفته 2 هزار و 435 میلیارد ریال به ثبت رسیده است. تا پایان بهمن ماه سرمایه گذاری کوثر 82.9 درصد سهام زشریف، 88.6 درصد سهام زماهان و بیش از 50 درصد سهام غدام را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش عملکرد مالی میاندوره‌ای منتهی به 31 آذر امسال که در وبسایت کدال منتشر شده است، زکوثر از سرمایه‌گذاری‌های خود 306 میلیارد و 537 میلیون ریال سود خالص داشته که با این حساب سود انباشته پایان دوره این شرکت به یکهزار و 204 میلیارد و 645 میلیون ریال رسیده که به نسبت مدت مشابه سال 97 رشدی 68 درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در 9 ماه نخست امسال از واگذاری 2 میلیون و 990 هزار سهم زشریف و یک میلیون سهم زماهان توانسته سودی 47 میلیارد و 566 میلیون ریالی داشته باشد.

2 3
عرضه اولیه زکوثر در حالی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد که حداکثر سهمیه هر فرد 400 سهم و دامنه قیمتی ثبت سفارش 1245 تا 1312 تومان خواهد بود. بر این اساس حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه با فرض کشف در سقف قیمتی 524 هزار و 800 تومان است که البته با توجه به مشارکت بالای یک میلیون و 600 هزار کد بورسی در این عرضه به هر نفر بیشتر از 255 سهم تعلق نگیرد که معادل 334 هزار تومان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بینهایت از راهنمایی صادقانه شما سپاسگذار در صورت امکان اطلاعات کاربردی تر بذارید ممنون میشم

  • ناشناس

    بالاخره بخریم یا نخریم؟
    اون هم تو شرایطی که بهترین نمادها به طور مشکوک ریزشی شدن !!!!

    • ناشناس

      همیشه عرضه اولیه ها خوب بودن حتما بخرید

  • علی سلیمانی سولگانی

    سلام خیلی عالی من ۲۵۵سهم میخوام خواهشمندم باتوجه به اینکه حقوق بگیر بانک کوثرم میخوام ثبت نام کنم

  • ناشناس

    چه ساعتی شروع میشه

    • ناشناس

      امروز تا ساعت ۱۰صبح وقت داری ثبت سفارش کنی اونم افلاین

  • ناشناس

    با این حجم مبنا عرضه اولیه خریدش هیچ ارزش نداره.. اصلا نخرید روزی نیم درصد بالا میره

    • محمد

      امروز کجایی که ببینی زکوثر چطور پایانی رو هر روز تکمیل میکنه.کاش میشد بیشتر خرید.البته من ۱۲هزارسهمش رو دارم

  • محمود

    سلام آقا ما چکار کنیم این کارگزار ما سر خود درخواست خرید میزنه وعرضه اولیه میخره یکبارم متوجه شدم تو تریدر لغو کردم مجددا خودش خرید نه یکی بلکه دونوع سهم؟؟

    • ناشناس

      باید سمت توافق نامه که توایزی تریدر هست اون کلیک توافق نامه جهت خرید عرضه اولیه رو ببندی

  • ناشناس

    به نظر من با این حجم مبنا که برای همه عرضه اولی ها هست تا حقدقی ازاد نکنه تا حجم مبنا پر نشه عملا بی فایدس خرید عرضه اولی

  • یونس

    سلام آقا همه اینها فیلمه. کارگزاری برای من که نمی خرد .شاید بحث اقا زادگی در خرید عرضه اولیه مطرح باشد. چراااااا درخواست می دهیم کارگزاری فارابی نمی خرد؟ آهاااااااااااای مدیر عامل محترم بورس جواب بده اگر حسابتان از کارگزاری ها جدا هست.شفافیت .
    ناظر کجاست؟ مرجع شکایت کیه؟ نکنه مرجع شکایت خود کارگزاریه
    شفاف هستید منتشر کنید.

  • ناشناس

    سهم گندی است نمی دانم کی پشت صحنه است که باعث و بانی بدبختی مردم میشه خدا لعنتشان کنه

  • ناشناس

    سلام،ارزش روز سهام، فکر کنم که حدود۲۸۰۰ تومان باشه، در صورتی که در سبد دارایی بنده هر سهام ۱۰۰تومان ذکر شده، لطفا توضیح بدهید که موضوع چیست؟