کد مطلب: ۵۲۹۰۰۰

زیان ۲۶ درصدی خریداران پالایش یکم

زیان ۲۶ درصدی خریداران پالایش یکم

دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، برای واگذاری باقی‌مانده سهام خود در شرکت‌های دولتی از جمله چهار پالایشگاه تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز، صندوقی به نام پالایش یکم تشکیل داد که واحدهای این صندوق به قیمت ۱۰ هزار تومان به مردم فروخته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ابتدا اعلام شد این و احدها با تخفیف ۳۰ درصد به مردم ارائه می‌شود و هر دارنده کد ملی تا سقف ۵۰۰ واحد یعنی ۵ میلیون تومان می‌تواند این واحدها را خریداری کند، اما بعد از آن مردم به خاطر ریزش شاخص کل بورس مرتب در زیان بودند و هم‌اکنون قیمت هر واحد صندوق پالایش یکم در بورس ۷ هزار و ۴۸۰ تومان است؛ یعنی هنوز خریداران آن با ۲۶ درصد زیان همراه هستند. در این زمینه خبرنگار فارس با داوود رزاقی مدیر صندوق پالایش یکم تماس گرفت و علت را جویا شد که وی گفت: مهمترین دلیل این است که واحدهای صندوق پالایش یکم در زمان اوج بازار به مردم فروخته شده که پس از آن ریزش شاخص بورس آغاز شده است، در نتیجه قیمت واحدهای پالایش یکم هم به تبع کل بازار ریزش یافته و مردم دچار زیان شدند.

مدیر صندوق پالایش یکم گفت: گرچه در زمان واگذاری پالایش یکم دولت ۳۰ درصد تخفیف برای مردم درنظر گرفت و این واحدها با تخفیف فروخته شد اما واحدهای این صندوق که مرکب از چهار پالایشگاه است حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ریزش را تجربه کرده، در نتیجه خریداران آن با زیان همراه شدند.

وی گفت: الان سهام چهار پالایشگاه حاضر در این صندوق کاهشی بوده در نتیجه واحدهای صندوق پالایش یکم هم کاهش یافته‌اند.

وی قبلا گفته بود برای فروش صندوق پالایش یکم ۱۳ هزار میلیارد تومان پول جمع شده و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بازارگردانی آن اختصاص یافته بود که روزهای اول نسبت به جمع‌آری واحدهای فروخته شده اقدام شده در نتیجه پول بازارگردانی این صندوق به پایان رسید و الان باید منتظر باشیم تا شاخص کل بورس افزایش یابد تا مردم از زیان پالایش یکم خارج شوند.

البته بعد از اعلام توافق شرکتهای حقوقی با سازمان بورس برای انتشار ۲۴ هزار میلیارد تومان و خرید سهام از بازار،‌امروز وضع بازار بورس بهتر شد و واحدهای پالایش یکم هم تا این لحظه با ۵.۶ درصد رشد همراه شده است.

منبع: فارس

آخرین تخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شایان

    اون سی درصد تخفیفی که ادعا میکنن دیگه خیلی مضحکه !!!!!

  • ناشناس

    حداقل یه فکری به حال کسانی که از روز پذیره نویسی سهامشون مونده بکنید تعداد سهاماشون رو افزایش بدین تا از ضرر خارج شن

  • ناشناس

    به همین خیال باش تا 70%تا80% زیان ندهد بورس نیست اگر عقل داشتی نمی خریدی مگر زور کردن من خودم در همان اویل با یک میلیون ضرر فروختم یعنی یک میلیون کمک کردم دیدم پول لازم دارند بیشتر از آن نتوانستم کمک کنم

  • ناشناس

    خواهشا پالایشی را به ۱۰تومن برسونید،تا از ضرر در بیایم،پول خودمون را بدین بریم،سود نخواستیم.

  • غلامرضا

    اصلن تخفیف ۳۰درصد درکارنبود.

  • فریاد بی صدا

    تو این مملکت هر چی گفتن برعکس شده…..گفتن دلار ارزون میشه ، گرون شد …. گفتن خودرو ارزون میشه ، گرون شد….گفتن گوشی ارزون میشه ، گرون شد ….گفتن ارز دیجیتال نخرین پایین میاد ، روزبه روز داره بالاتر می ره…. گفتن همه چیز رو به بورس بسپارین ، سپردیم چی شد!
    نتیجه میگیریم که ای کاش حرف اینارو گوش نمی‌کردیم….ای کاش.

  • تمینه

    خوب شما که می دونستین ریزش داره .سه ما پول رو گرو گرفتین .حداقل ۳۰درصد پول رو بجاش سهام میدادین که مردم حداقل سر به سر میشدن ..نه اینکه هنوز بعد از ماها هنوز به اصل پول خود نرسیدند

  • عابد

    فقط خدا لعنتتون کنه که از هرجا کم آوردین پول ملت مظلوم بالاکشیدن فقط وعده های سر خرمن می‌دین به مردم از بالاتاپایین همتون دزدیدن دیگه ازاین واضح تر چی

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره که به خاک سیاه نشوندینمون اصلا من اهل بورس نبودم ازبس داخل تلویزیون تعریف پالایشی دادن گفتم لابد خوبه بعد کجا اون موقع بورس خوب بود بورس اصلا اون موقع خوب نبود ولی اینها می گفتن بورس خوب وزیر اقتصاد خیلی تعریف میداد اگر این کلاهبرداری نیست پس چی پس ما کجا سرمایه گذاری کنیم بیرون اگر یکی سرت کلاه بزاره فوقش ازش شکایت میکنی ولی اینها میخوای پیش کی شکایتشون کنی فقط خدا اومیدوارم خانواده هاشون و خودشون بخاطر اینکه پول مردم می‌خورند سرطان بگیرن وبه بدترین شکل بمیرند مگه نمیگن بعد ترین گناه مال مردم خوری همون حق الناس که حتی خدا هم نمیبخشه من ۱۵ میلیون پالایشی خریدم با ضرر فروختم همش ۸تومن فقط خدا من قدرتی ندارم خودت فقط خودت

  • ناشناس

    ما هم الکی اعتماد کردیم