کد مطلب: ۱۶۷۷۹۸

همکاری متخصصان ایرانی در ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر

همکاری متخصصان ایرانی در ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس شرکت روس‌اتم از همکاری متخصصان ایرانی در ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد.

الکسی لیخاچوف در مراسم آغاز گودبرداری واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: ایران و روسیه همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف با هم دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی یکی از نقاط همکاری‌های مشترک ایران و روسیه را توسعه صنعت هسته‌ای دانست و اضافه کرد: در این راستا علاوه بر تکمیل واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر، واحدهای جدید این نیروگاه نیز با همکاری ایران و روسیه احداث می‌شود.

رئیس شرکت روس اتم با اشاره به آغاز مرحله جدیدی از فعالیت‌های ساحت نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: در روند اجرای نیروگاه اتمی بوشهر همکاری ایران و روسیه رو به جلو و امیدبخش است.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر زمان‌بر است، ادامه داد: با همکاری‌های ایران و روسیه طرحی را در دست اجرا داریم که ساخت آن سال‌ها طول خواهد کشید.

لیخاچوف با بیان اینکه انگیزه و انرژی بالایی را در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر می‌بینم، افزود: ۲۰ درصد از روند کل اجرای این طرح و بیش از ۲۰ درصد ساختمان طرح را متخصصان ایرانی اجرا می‌کنند.

عملیات گودبرداری محل ساخت راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر امروز با حضور علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، آلکسی لیخاچوف رئیس شرکت روس‌اتم و اعضای کمیسیون انرژی مجلس آغاز شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.