کد مطلب: ۱۷۶۰۵۲

روس‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ واگن باری برای ایران می‌سازند

روس‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ واگن باری برای ایران می‌سازند

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه واگن باری با روس‌ها داریم که بخش اعظم آن، در ایران ساخته می‌شود.

عباس آخوندی با بیان اینکه امسال ۵ مرکز استان در کشور را به شبکه حمل‌ونقل ریلی وصل می‌کنیم، اظهار داشت: خوشبختانه این طرح‌ها ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند که همه آنها، امسال به بهره‌برداری رسیده و زیر بار می‌روند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: طبق این برنامه، اقدامات اجرایی کرمانشاه به اتمام رسیده و همدان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و کار ارومیه، قزوین، رشت و مسیر جدید میانه به بستان‌آباد و از آنجا به سمت تبریز هم در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال ۵۱۶ کیلومتر ریل جدید افتتاح می‌شود، افزود: با توجه به کارهایی که سال گذشته تمام شد اما به بهره‌برداری نرسید، امسال ۹۱۹ کیلومتر راه‌آهن جدید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آخوندی با بیان اینکه برای ۶ هزار و ۸۰۰ واگن باری قرارداد همکاری با روس‌ها داریم که بخش اعظم این واگن‌ها در ایران ساخته می‌شود، افزود: برای سه سال آینده، بخش عمده واگن‌سازی ایران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و همین الان هم فعال است.

وی خاطرنشان کرد: با شرکت مشترک ایرانی و کره‌ای قرارداد ساخت ۵۴۰ واگن برای استفاده در حمل‌ونقل حومه‌ای به امضا رسانده‌ایم؛ ضمن اینکه قراردادهای جدید خرید و ساخت واگن‌های مسافری با آلمان‌ها، روس‌ها و کره‌ای‌ها را هم در دست اقدام داریم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.