کد مطلب: ۵۳۳۴۳۶

سارقان در کمین خریداران ارز دیجیتال ؛ مراقب نسخه جعلی اتمیک والت باشید

سارقان در کمین خریداران ارز دیجیتال ؛ مراقب نسخه جعلی اتمیک والت باشید

یکی دیگر از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری از خریداران ارزهای دیجیتال، توسعه و انتشار یک کیف پول ارز دیجیتال تقلبی است. اغلب این نرم‌افزارها در لباس اپلیکیشن‌های معروف ظاهر می‌شوند. به عنوان بهترین مثال که طی ماه‌های اخیر میلیون‌ها دلار سرمایه هزاران کاربران را به سرقت برده است باید به نسخه جعلی اتمیک والت اشاره کرد.

اتمیک والت یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. متاسفانه کاربران زیادی با نصب نسخه جعلی اتمیک والت دارایی خود را از دست داده‌اند.

رمز ارزها که با بیت کوین شروع شدند، فقط ۱۲ سال عمر دارند. این حوزه کاملا نوظهور است، به همین دلیل افراد زیادی هنوز دانش کافی نسبت به آن ندارند. از طرفی سودهای نجومی عده‌ای در بازار رمز ارز سبب جذب افراد زیادی به سمت آن شده است. متاسفانه دانش و آگاهی پایین نسبت به این حوزه، بستر را برای سوءاستفاده کلاهبرداران فراهم کرده است.

مراقب نسخه جعلی کیف پول ارز دیجیتال اتمیک والت باشید

کلاهبرداری در دنیای ارز دیجیتال شامل پروژه‌های اسکم، ارزهای تقلبی و قراردادهای هوشمند پانزی می‌شود. یکی دیگر از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری از خریداران ارزهای دیجیتال، توسعه و انتشار یک کیف پول ارز دیجیتال تقلبی است. اغلب این نرم‌افزارها در لباس اپلیکیشن‌های معروف ظاهر می‌شوند. به عنوان بهترین مثال که طی ماه‌های اخیر میلیون‌ها دلار سرمایه هزاران کاربران را به سرقت برده است باید به نسخه جعلی اتمیک والت اشاره کرد.

نکته جالب اینجاست که اپلیکیشن نام برده حتی مدتی در گوگل پلی استور موجود بود! جالب‌تر این که تا قبل از حذف نسخه تقلبی اتمیک والت، با جستجوی نام آن در فروشگاه نرم افزاری رسمی اندروید این بدافزار نمایش داده می‌شد!

IMG 20210426 111816

چطور از والت‌های تقلبی در امان باشیم؟

با کمی دقت می‌توان به بدافزار و غیر رسمی بودن این اپلیکیشن پی برد، اما همچنان عده زیادی در دام سازندگان آن افتادند. اتمیک والت یک کیف پول بسیار محبوب است، اما در تصویر بالا تعداد نصب آن حدود هزار عدد ذکر شده است! از طرفی، تیم توسعه‌دهنده این برنامه خود را At Wallet معرفی کرده که هیچ نشانی از آن‌ها در فضای مجازی وجود ندارد!

ممکن است یک هکر، با زیرکی تمام بدافزارش را شبیه اپلیکیشن اصلی طراحی و به روشی در گوگل پلی‌استور منتشر کند. با این حال، اگر لینک دانلود برنامه را به طور مستقیم از وب‌سایت رسمی توسعه‌دهنده دریافت کنید، از بدافزارها در امان خواهید بود. مشکل اینجاست که یک هکر حرفه‌ای ابتدا یک وب‌سایت شبیه وب سایت اصلی کیف پول ارز دیجیتال مورد نظر طراحی می‌کند! به همین دلیل باید از چند مرجع مطمئن آدرس را دریافت و از صحت آن اطمینان پیدا کنید.

در صورت بی‌توجهی، اتفاقی که برای کاربران نسخه جعلی اتمیک والت رخ داد گریبانگیر شما نیز خواهد شد. همچنان عد‌ه‌ای در حال نصب این بدافزار هستند و روز به روز گزارشات بیشتری درباره سرقت دارایی کاربران به واسطه آن به گوش می‌رسد؛ با نصب این برنامه و ارسال ارزهای دیجیتال خود به آن، دیگر کنترل دارایی خود را نخواهید داشت و ارزهای دیجیتال شما برای والت فرد کلاهبردار ارسال می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چطور کار می‌کند

برخلاف عقیده عموم کاربران، یک والت رمزارز خود کوین‌ها را نگهداری نکرده و برای مدیریت کلیدهای عمومی و خصوصی کاربرد دارد. آن‌ها در عمل ابزارهایی به منظور تعامل با بلاک چین در اختیار کاربر قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، یک کیف پول اطلاعات لازم به منظور ارسال و دریافت رمز ارز از طریق تراکنش‌های بلاک چین را ایجاد می‌کند. به عنوان مهمترین قسمت از این اطلاعات باید به کلیدهای خصوصی و عمومی اشاره کنیم.

یک والت برای هر ارز دیجیتال قابل ذخیره‌سازی در آن یک آدرس منحصربه‌فرد دارد. این آدرس از روی کلید عمومی و کلید عمومی از روی کلید خصوصی ایجاد می‌شود. یک آدرس این چنینی در اصل موقعیت مشخصی در بلاک‌چین به منظور ارسال سکه است. به عبارتی مشخص می‌کند ارز دیجیتال واریز شده برای شما توسط سایر افراد، در کدام قسمت از بلاک‌چین قرار بگیرد.

وقتی می‌خواهید از فردی دیگر ارز دیجیتال دریافت کنید، باید کلید عمومی یا آدرس ایجاد شده از روی آن را در اختیارش قرار بدهید. این کار هیچ مشکلی ندارد. می‌توان آن را به آدرس ایمیل تشبیه کرد. حال کلید خصوصی در این تشبیه حکم رمز عبور ورود به حساب ایمیل را دارد. این آدرس هرگز نباید در اختیار دیگران قرار بگیرد.

با استفاده از کلید خصوصی که به شما اهدا شده، حق خرج کردن رمز ارز مربوط به آن را خواهید داشت. ممکن است به هر پرایویت کی، یک یا چند کلید عمومی نسبت داده شود. همه چیز به شرایط بستگی دارد. در نظر داشته باشید امکان بازیابی کلید عمومی از کلید خصوصی در صورت گم کردن آن وجود دارد، اما بالعکس آن ممکن نیست. به عبارتی نمی‌توان از روی پابلیک کی، به پرایویت کی دسترسی پیدا کرد.

آن چه نسخه جعلی اتمیک والت یا دیگر بدافزارهای شبیه آن انجام می‌دهند، سرقت کلید خصوصی است. توسعه‌دهنده یک کیف پول با اصل و نصب، به کلیدهای خصوصی دسترسی ندارد. آن‌ها صرفا بعد از رمزنگاری روی حافظه گوشی ذخیره می‌شوند. اما یک هکر وقتی مقداری ارز دیجیتال روی کیف پول او ذخیره می‌کنید، از آن جایی که راه دسترسی از قبل برای خود فراهم کرده است، با کلیدهای خصوصی اقدام به ایجاد تراکنش به نفع خود می‌کند.

به خاطر ناشناس بودن تراکنش‌های رمز ارزی، هیچ راهی برای پیگیری، ردیابی و بازگشت سرمایه وجود ندارد. در صورتی که بدافزاری شبیه نسخه جعلی اتمیک والت دارایی‌تان را به سرقت ببرد، باید برای همیشه با آن خداحافظی کنید. پس قبل از نصب یک کیف پول همه نکات امنیتی را رعایت کنید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یکی از دوستام با اتمیک والت نه، ولی با یه کیف پول تقلبی دیگه به فنا رفت ده هزار دلار تتر داشت پرید

    • ناشناس

      من ۲۵۰۰۰ عدد ارز DOT هر کدومش ۳۸ دلار بود نابودم کردم پشتیبانی به همه چیزش جالب اینجاست میگه بخاطر تردد شبکه زیادی مشتری ۹۶ ساعت دیگه که کلا فنا رفتی بهت جواب میدیم

    • ناشناس

      در نهایت چی شد پیدا شد ارزهات؟

  • ناشناس

    سلام مقدار زیادی ارز دیجیتال من سرقت رفته در کل سایتها خبر رسانی کردم این که اتمیک جعلی نیز وجدو دارد خیر وجدو نداره من اتمیک رو با کلیه اثار نشانه ها اصلی پیگیری ونضب کردم بتدا ارز خرید وبعد همه به ادرس دیگه فرستادم بعد از ۱۰ دقیقه مقدار ۲۵۰۰۰ عدد ارز dot من در ارز ۱۰ دقیقه سرقت رفته به ۱۲۰ ادرس جالب اینجاست که از تایم شروع ارسال ارز های من دسترسی به کیف پول من غیر ممکن شد و کلمات بکاپ هر بار که برای مشاهده میرفتم عوض میشد تورو خدا هر چی توی اتمیک دارید ببرید توی کیفپول دیگه من اصلا نسخه جعلی وجد ندارد همون نسخه اصلی هست که سازندها دارن سرقت میکنند من تمام چیزی های که گفتم باعت ومدرک وعکس ثابت میکنم

    • ناشناس

      داداش واسه منم اینطور شده

    • ناشناس

      بله درسته

  • ناشناس

    ۲۰۰۰ آدا از اتمیک ولت من خارج شد..اتمیک من جعلی هم نبود…

  • ناشناس

    موجودی من از اتمیک اصلی سرقت شده. هیچ تاریخچه ای وجود ندارد برای پیگیری.انها دزد هستند.

  • محمد علی

    سلام

    ی بنده ی خدایی هم بود یک شبه ۲۳ هزار دلارش یک شبه سرقت شد.و سرمایه ش ب فنا رفت!!!

    شکست بدیه ولی ب خاطر مال دنیا غصه نخورید!!!
    ارزش سلامتی از سرمایه بیشتره.چند تا حرکت میزنی برمیگرده.

    توی زندگی ب هیچ کس اعتماد نکنید مگه قبلش تحقیق کنید!