کد مطلب: ۶۶۰۳۶۵

آیا سناریوی ۱۰۰ هزار دلاری شدن قیمت خرید بیت‌کوین هنوز پابرجاست؟

آیا سناریوی ۱۰۰ هزار دلاری شدن قیمت خرید بیت‌کوین هنوز پابرجاست؟

نوسان بیت کوین حوالی قیمت ۳۰ هزار دلار سرمایه گذاران و تریدرها را سردرگم کرده است و نمی‌توانند مسیر بعدی قیمت این رمز ارز را پیش‌بینی کنند. از طرفی سناریوهای ترسناک (به عقیده برخی فوق‌العاده) درباره احتمال سقوط قیمت به زیر ۲۰ هزار دلار شنیده می‌شود.

نوسان بیت کوین حوالی قیمت ۳۰ هزار دلار سرمایه گذاران و تریدرها را سردرگم کرده است و نمی‌توانند مسیر بعدی قیمت این رمز ارز را پیش‌بینی کنند. از طرفی سناریوهای ترسناک (به عقیده برخی فوق‌العاده) درباره احتمال سقوط قیمت به زیر ۲۰ هزار دلار شنیده می‌شود. این در حالی است که تا قبل ریزش سنگین اخیر بازار منتظر ۱۰۰ هزار دلاری شدن قیمت خرید و فروش بیت کوین بودیم. آیا این قیمت هنوز برای BTC دست یافتنی است؟

از زمان شروع آخرین رالی صعودی در سال ۲۰۲۰ تحلیلگران و سرمایه گذاران زیادی بحث بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری را پیش کشیده‌اند. البته سقوط بالای ۵۰ درصدی قیمت BTC سبب شده آن‌ها در پیش‌بینی‌های خود تجدید نظر کنند، اما اغلب این تحلیلگران و سرمایه گذاران هنوز در یک چیز اتفاق نظر دارند؛ بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری حتمی است و فقط درباره زمان رخ دادن این اتفاق شک و شبهه وجود دارد.

صعودها و نزول‌های متعدد قیمت بیت کوین طی ۱۳ سال

اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده، پستی و بلندی‌های زیادی را از زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ طی کرده، اما برآیند آن‌ها مثبت بوده است، به همین دلیل اکنون قیمت خرید و فروش بیت کوین از چند سنت در اولین سال عرضه به ۳۰ هزار دلار رسیده است. البته BTC قیمت‌های بسیار بالاتر را نیز به خود دیده و سقف قیمت آن تا امروز برابر ۶۸ هزار دلار بوده است.

با نگاهی به چارت بیت کوین متوجه ارتباط مستقیم روندهای صعودی آن با رویداد هاوینگ خواهید شد؛ همواره با نزدیک شدن به این رویداد قیمت BTC در مسیری رو به بالا قرار گرفته و بعد از رسیدن به مرحله اشباع خرید، یک اصلاح قیمت را تجربه کرده است. با در نظر گرفتن روند خروج سرمایه از بازار بیت کوین توسط سازمان‌ها و نهنگ‌ها در حال حاضر و نبود فشار خرید از سوی افراد و نهادها، احتمالا تا نزدیک شدن به هاوینگ بعدی خبری از رشد شارپی قیمت خرید بیت کوین نخواهد بود.

رویداد هاوینگ به زبان ساده، اتفاقی است که سبب نصف شدن پاداش ماینرها می‌شود. به این ترتیب میزان عرضه BTC در بازار به یک دوم کاهش پیدا خواهد کرد. هاوینگ بعد استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک رخ می‌دهد و زمان آن به طور متوسط هر ۴ سال است. جالب است بدانید به خاطر آن، با وجود این که از ۲۱ میلیون عدد نهایی اکنون کمتر از ۲ میلیون بیت کوین به منظور استخراج کردن باقی مانده است، اما استخراج باقیمانده تا حدود ۱۲۰ سال دیگر یعنی سال ۲۰۴۰ میلادی زمان خواهد برد!

پیش‌بینی یک تحلیلگر کارکشته از آینده قیمت خرید و فروش بیت کوین

یک تحلیلگر توییتری باتجربه با نام کاربری davthewave که سقوط بازار در اردیبهشت ۱۴۰۰ را به درستی پیش‌بینی کرده بود، تحلیل خود از قیمت خرید بیت کوین را با ۱۰۷ هزار فالوور خود در توییتر به اشتراک گذاشت. به عقیده وی، نباید تا انتهای سال میلادی بعد یعنی حدود یک سال و نیم دیگر منتظر رسیدن بیت کوین به حوالی سقف قیمت کنونی باشیم.

بر اساس پیش‌بینی davthewave قیمت خرید و فروش بیت کوین اواخر سال ۲۰۲۳ مرز ۷۰ هزار دلار را رد خواهد کرد. در چرخه صعودی بعدی، سقف ارزش هر واحد BTC حوالی ۲۰۰ هزار دلار است. طبق گفته‌های این تحلیلگر، سقف نام برده حوالی ماه ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۳) لمس خواهد شد.

77 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.