کد مطلب: ۵۸۱۰۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رئیس سازمان سنجش کشور ممنوع‌الخروج می‌شود؟

رئیس سازمان سنجش کشور ممنوع‌الخروج می‌شود؟

احمد نادری، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: «برای جلوگیری از تکرار سناریوی خروج از کشور، درنامه‌ای به دادستان محترم، خواهان ممنوع‌الخروج شدن رئیس سازمان سنجش و برخی مدیران آن شدم.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد نادری، نماینده مجلس در نامه‌ای به دادستان کل کشور درخواست کرد که ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش ممنوع‌الخروج شود.

نادری در این نامه نوشته است: «باخبر شدیم آقای ابراهیم خدایی، به بهانه فرصت مطالعاتی قصد خروج از کشور را دارند. همچنین شائبه خروج خبر خارج شدن برخی از مدیران این سازمان نیز با عنایت به شکایات و تخلفات گسترده وجود دارد. لذا خواهشمند است دستور مقتضی جهات ممنوع الخروج شدن ایشان را صادر کنید.»

درخواست یک نماینده مجلس برای ممنوع الخروجی رئیس سازمان سنجش

ماجرای تحقیق و تفحص از سازمان سنجش چیست؟

اواخر تیرماه سال جاری نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ موافقت کردند. تحقیق و تفحص از سازمان سنجش روز دوشنبه ، ۲۸ تیرماه بررسی و (۱۶۰) رای موافق، (۱۶) رای مخالف و (۱۰) رای ممتنع داشت.

پس از موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور، این سازمان به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد: «سازمان سنجش آموزش کشور ضمن درک حساسیت و اهمیت وجودی این سازمان با توجه به شفافیت کامل در تمامی حوزه‌های کاری این سازمان و مشخص بودن اسناد و مدارک مالی در تمام دوره‌های مدیریتی، آمادگی کامل خود را با هرگونه تحقیق و تفحص نهادهای رسمی کشور در زمینه آزمون‌ها، نحوه برگزاری، آزمون سازی و شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند.»

به گزارش ایرنا پیش‌تر نادری، نماینده مجلس درباره تحقیق و تفحص از سازمان سنجش گفته بود: «سازمان سنجش و آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گزارش شفافی از عملکرد خود به نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی درباره آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سئوالات بیشتر می‌شود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین عتیقه ها نشستن و فک کردن و به این نتیجه رسیدن که معدل دیپلم 30 درصد تاثیر مثبت بزاره رو کنکور فکر اونایی رو هم که معدل دیپلم پایینی دارند نکردند! با یه تصمیم غلط جوانان زیادی بدبخت میشوند.امیدوارم در کنکور 1401 این تصمیم اصلاح شود

    • س

      آقا یا خانم حداقل یه تحقیق کن بعد حرف اضافه بزن معدل دیپلم حتی به اندازه یک تست عمومی در کنکور هم تاثیر نداره

    • امیر

      با این حرف مخالفم چون اغلب افرادی که معدل بالا دارند درس میخونن و کنکورشون رو خوب میدن. افرادی که درس نمیخونن و معدل پایین دارند خب طبیعتاً نباید به پاداش و رشته و دانشگاه خوب برسن. این یه چیز واضحه! تشکر

    • ناشناس

      سلام.دوست عزیز.باید خدمتتون عرض کنم موفقیت در زندگی از جمله کنکور فقط به معدل بالا و شاگرد ممتاز بودن منتهی نمی‌شود.بلکه فاکتور ها و پارامتر های دیگر که تمایلی به بیان آنها ندارم در این تبعیض عدالتی و جنسیتی ایران امروز نقش دارد.شواهد و اسناد و تجارب این گفته بنده را ثابت میکنند‌.پس ندانسته صحبت نکنید.

    • ناشناس

      آدمایی که دوست دارن بدون تلاش به موفق بشن با کنکور مشکل دارن که متأسفانه تعدادشان از پر تلاش ها بیشتره
      کنکور عیار تلاش رو می سنجه

    • ناشناس

      خودتون میگید اغلب….معدل هیچوقت تعیین کننده قبولی یا قبول نشدن کسی نشده
      من با معدل ۱۶ و نیم الان دارم پزشکی زنجان میخونم پس ربطی نداره
      سیستم و هدف سازمان سنجش و آموزش پرورش کاملا از هم جداست

  • یاحسین

    خدایی خیلی خراب کرد باید محاکمه بشه

  • ناشناس

    سلام

  • ناشناس

    سلام چون قرار بود شنبه جواب های سایت بیاد ولی خبری نشد ما همین طور منتظریم

  • ناشناس

    منتظر ججواب های سایت هستیم

  • دانشجوی دکتری

    اون چیزی که باید تفحص بشه نتایج آزمون دکتری و قبول شدن عجیب برخی دوستان و رد شدن برخی استعدادهای کشور است که قید ادامه تحصیلو بخاطر ضایع شدن حقشون میزنن و به جاشون چار تا نالایق دکتری میگیرن. بدون توجه به زحمتایی که فرد عمرشو به پاش گذاشته تو چند ثانیه آتیشش میزنن.

  • ناشناس

    این موتور تحقیق و تفحص رو در دانشگاه آزاد هم استارت بزنید آن همه انباشتگی سرمایه های مردم باید نظارت بشه… و محصول و نتیجه این سرمایه گذاری مردم چرا روز به روز پژمرده میشود؟!!! الان این دانشگاه اون عظمت ده سال پیش رو نداره و اخیرا در بیشتر واحدهاش ۳،۴ماهه حقوق کارکنانشو خیلی ناقص میده!!!این کار باعث تاثیر بد بر کم و کیف آموزش گذاشته است….

  • محمد

    به خدا یه گندی از این سازمان بالا بیاد که خود مجلس هم بخاطر امنیت ملی روپوشی کنه

    • ناشناس

      آره خودشون یه جوری حلش میکنن کی میتونه جواب یک ملیون آدم رو بده

  • ناشناس

    فقط خود سازمان سنجش متخلفه ما چجوری به نتایج کنکور اعتماد کنیم