کد مطلب: ۳۷۰۲۱۷

اعلام سازوکار جدید ارزی بانک مرکزی برای تجار / ارتباط مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان

اعلام سازوکار جدید ارزی بانک مرکزی برای تجار / ارتباط مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان

بانک مرکزی از امکان معامله ارزی بین تجار خبر داد. طبق اطلاعیه بانک مرکزی، از این پس صادرکنندگان می‌توانند ارزهای حاصل از صادرات خود را در قالب «آگهی» در سامانه جامع تجارت به ثبت رسانده و واردکنندگانی که متقاضی استفاده از این ارزها هستند، با صادرکنندگان وارد مذاکره و معامله شوند.

ارتباط مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان بالاخره در سامانه نیما برقرار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی امروز هشتم اردیبهشت ماه سال 1398، با انتشار تازه‌ترین اطلاعیه خود خبر از امکان معامله ارزی بین تجار داد.

طبق این اطلاعیه بانک مرکزی ، از این پس صادرکنندگان می‌توانند ارزهای حاصل از صادرات خود را در قالب «آگهی» در سامانه جامع تجارت به ثبت رسانده و واردکنندگانی که متقاضی استفاده از این ارزها هستند، با صادرکنندگان وارد مذاکره و معامله شوند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

«در راستای تسهیل در فرایند واردات در مقابل صادرات غیر (واگذاری پروانه صادارتی)، ارتباط مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان در سامانه نیما و در بستر ارتباطی سامانه جامع تجارت برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ، بدین ترتیب در چارچوب دستورالعمل شماره ۹۷/۲۹۹۸۷۴ مورخ ۱۳۹۷/۸/۲۷ و بسته تشویقی ابلاغی مورخ ۹۷/۱۱/۲۴، صادرکنندگان می‌توانند ارزهای حاصل از صادرات خود را در قالب «آگهی» در سامانه جامع تجارت به ثبت رسانده و واردکنندگانی که متقاضی استفاده از این ارزها هستند، با صادرکنندگان وارد مذاکره و معامله شوند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان، منوط به طی کردن کامل فرآیند و ثبت اطلاعات پروانه صادراتی در بانک عامل توسط واردکننده خواهد بود و ثبت آگهی به خودی خود موجب رفع تعهد نمی‌شود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.