کد مطلب: ۵۹۹۰۰۷

ساعت جدید طرح ترافیک از فردا اول آذر

ساعت جدید طرح ترافیک از فردا اول آذر

طرح‌های ترافیکی پایتخت بنابر مصوبه شورای ترافیک تهران از فردا یکم ماه آذر همزمان با بازگشایی مدارس از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،پس از شیوع ویروس کرونا و به منظور استفاده کمتر شهروندان از حمل و نقل عمومی تصمیم بر آن شد که طرح‌های ترافیکی پایتخت در مقطعی اجرا نشود و پس از کش و قوس‌هاس فراوان، اجرای دوباره این طرح‌ها البته با کاهش زمان از سرگرفته شد.

با واکسیناسیون سراسری کرونا و از سوی دیگر افزایش ترافیک و آلودگی هوا، شورای ترافیک تهران تشکیل جلسه داد و سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این زمینه اعلام کرد: در نیمه دوم سال به طور معمول با افزایش ترافیک مواجه هستیم و امسال نیز در مقایسه با شرایط پیش از کرونا، نمودارها حدود ۱۸ درصد افزایش طول صف‌ها و معابر درگیر با سرعت کم را نشان می‌دهد.

او این را هم گفت که بررسی‌ها نشان داد که یکی از این عوامل موثر بر این شرایط سنگین ترافیک بی اثر شدن محدودیت‌های تردد اعمال شده در طرح ترافیک بود؛ زیرا اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح به ساعت ۸:۳۰ صبح و از ۱۸ به ۱۶ تغییر کرده بود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، جمع بندی بر این شد که این ساعات تغییر کند و در گام اول از ۱۰ آبان ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ و ساعت عصرگاهی از ۱۶ به ۱۷ تغییر کرد.

شفیعی ادامه داد: در گام بعدی از روز بازگشایی مراکز آموزشی (اول آذر) بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷ به ۱۸ تغییر می کند.

او خاطرنشان کرد: همچنین در نیمه نخست سال و با طولانی تر شدن روز نیز طرح ترافیک از از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اعلام کردن لغو شده

  • ناشناس

    فلسفه وجودی و تشکیل طرح ترافیک گم شد..آلودگی هوا و مردم را را با فروش طرح به تمسخر کشیده اند..اگر آلوده است با پول چگونه برطرف میشود ؟؟…اگر آلوده نیست چرا ممنوع است. …عوارص و بیمه و مالیات یکسال کامل میگیرند اما بهره مندی از خودرو جمعا یکماه..هم نمی شود..قیمت بی منطق خودرو هم که…مزید بر آن …
    دم خروس یا قسم حضرت عباس.