کد مطلب: ۵۵۵۰۱۲

ساعت‌های قطعی برق در استان تهران

ساعت‌های قطعی برق در استان تهران

شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، جدول و ساعت‌های قطعی برق در شهرستان‌های این استان را اعلام کرد. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به علت افزایش دما و رشد نامتعارف مصرف برق، احتمال اعمال خاموشی در حوزه شهرستان‌های این استان در روز ۳۰ خرداد وجود دارد، در همین رابطه جدول زمانبندی قطعی برق منتشر شد.

مشترکان برای اطلاع از برنامه خاموشی، می‌توانند با جستجوی نام منطقه و آدرس در جدول زمانبندی قطعی برق، از بازه زمانی خاموشی احتمالی روزانه خود مطلع شوند.

برپایه این اعلام مشترکان هم چنین می‌توانند شناسه خاموشی مربوط به اشتراک خود را به خاطر سپرده و پس از آن در آینده با جستجوی شناسه خاموشی مربوطه، سریع‌تر بازه زمانی خاموشی خود را پیدا کنند.

برای اطلاع از جداول خاموشی اینجا را کلیک کنید ( ایسنا ).

در همین رابطه، سندیکای صنعت برق در گزارشی به بررسی علل خاموشی و راهکارهای مقابله با آن پرداخت. بر اساس این گزارش، برق به دلیل ویژگی‌های فیزیکی آن، به‌طور اقتصادی انباشت پذیر نیست، بنابراین امکان ذخیره‌سازی وجود ندارد.

به عبارت دیگر برق مانند سایر کالاهای اقتصادی نیست که در صورت کمبود بتوان از خارج شبکه تولید و مصرف، آن را تهیه و توزیع کرد. در نتیجه مواقعی که میزان مصرف لحظه‌ای سمت تقاضا، از مجموع میزان تولید و قابل توزیع پیشی می‌گیرد، خاموشی‌ رخ می‌دهد.

با توجه به اینکه افزایش ظرفیت عرضه برق تنها با اضافه شدن تاسیسات تولیدی مقدور است و افزایش این ظرفیت زمان‌بر است (بصورت فوری و مقطعی قابل افزایش نیست)، می‌توان گفت پدیده خاموشی زمانی رخ می‌دهد که عرضه برق در مقابل تقاضا دچار کمبود باشد.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.