کد مطلب: ۸۱۸۰۵۰

ساعت کاری مادران شاغل شناور می‌شود؟

ساعت کاری مادران شاغل شناور می‌شود؟

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس دولت سیزدهم، از ارسال تقاضای خود مبنی بر شناور شدن ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر هفت سال تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعت کاری مادران شاغل احتمالاً تا ساعت 8:30 صبح شناور شود. با تصمیم جدید دولت مبنی بر تغییر ساعات ادارات کشور، گویی رفته‌رفته اعضای هیئت دولت متوجه اشکالات موجود در این طرح شده‌اند و احتمالاً در روزهای آینده باید منتظر درخواست‌های بیشتری مبنی بر شناورشدن ساعات کار گروه‌های مختلف شاغل در ادارات باشیم.

در همین زمینه انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده دولت، در گفتگو با ایسنا در پاسخ به اینکه با توجه به تغییر ساعت آغاز به کار ادارات به ساعت ۶ صبح، مادران شاغل دارای فرزند خردسال نسبت به سپردن فرزند خود به مهدکودک و عدم هماهنگی ساعت کار مهدهای کودک با ساعت آغاز به کار ادارات دغدغه دارند، گفت: ما تقاضای خود را به دولت داده‌ایم تا ساعت آغاز به کار مادرانی که فرزند زیر هفت سال دارند، تا ۸ و ۳۰ دقیقه شناور باشد.

ساعت کاری ادارات؛ سنگی که به چاه انداخته شد

بر اساس این گزارش، اخیرا سازمان اداری و استخدامی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به مصوبه هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پر مصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی ساعت آغاز به کار بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ساعت ۶ صبح است.

در همین راستا قاعده شناور بودن ساعت آغاز کار واحدهای ستادی (دستگاه‌های اجرایی-ملی)، مستقر در شهر تهران نیز لغو شد و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ملزم به رعایت میزان ۴۴ ساعت کار در هفته مطابق با ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

این تصمیم نگرانی‌هایی را برای والدین و به ویژه مادران شاغلی که فرزندان خود را پیش از رفتن به محل کار به مهدهای کودک می‌سپارند، ایجاد کرده است چراکه مجبور هستند راس ساعت ۶ در محل کار حاضر شوند و بعضا ساعت بازگشایی مهدهای کودک با تصمیم اتخاذ شده برای ساعت آغاز به کار ادارات هماهنگ نیست.

اکنون در حالی چنین درخواستی برای مادران شاغل ارائه شده که برخی کارمندارن پدر نیز چنین شرایطی دارند. به نظر می‌رسد تغییر ساعت کاری ادارات به سنگی تبدیل شده که دولت آن را به قعر چاه پرتاب کرده و دیگر کسی توان بیرون آوردن آن را ندارد.

بدین ترتیب مشخص نیست با شناورشدن ساعت کاری گروه‌های خاص، حجم کار مربوط به آن‌ها را در ساعاتی که در اداره حضور ندارند چه کسی انجام خواهد داد؟!

همچنین گویا ارباب رجوع باید در ادارات باید حداقل یک ساعت منتظر کارمندانی باشند که قصد دارند فرزند خود را به مهد کودک یا مدرسه برسانند!

این در حالی است که از همان ابتدای سال که دولت ساعت رسمی کشور را تغییر نداد و زمزمه‌های تغییر ساعت شروع به کار ادارات به گوش رسید برخی کارشناسان نسبت به بروز چنین روندی هشدار دادند، اما دولت بدون توجه به این هشدارها تصمیم گرفت سیاست خود را به اجرا بگذارد. حال درخواست خود اعضای هیئت دولت که این سیاست را به تصویب رساندند برای ایجاد تغییرات در مصوبه مذکور آغاز شده است.

برای مطالعه بیشتر صفحه جامعه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    بهتره برای ساعت کاری مادران دارای فرزند زیر ۱۰ سال فکر اساسی بشه، مادرها دارن خیلی اذیت میشن

  • ناشناس

    تا این درخواست اعمال بشه نصف تابستان رفته انگار خواب بودند تا الان مفت خور ها