کد مطلب: ۵۶۶۳۸۱

ساعت کار ادارات تا پایان مرداد اعلام شد/ تعطیلات ۶ روزه فایده داشت؟

ساعت کار ادارات تا پایان مرداد اعلام شد/ تعطیلات ۶ روزه فایده داشت؟

به گفته استاندار تهران، ساعت کار ادارات در این استان تا آخر مرداد از ساعت ۷ تا ۱۳ تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی، با اشاره به اینکه فعالیت کارکنان ادارات عادی از امروز به صورت ۷۰ درصد دورکار است، گفت: ساعت کار ادارات تا آخر مرداد از ساعت ۷ تا ۱۳ خواهد بود ( تسنیم ).

هفته گذشته سخنگوی دولت از تعطیلی ۶ روزه همه ادارات استان‌های تهران و البرز، در بازه زمانی سه‌شنبه ۲۹ تیر تا یکشنبه سوم مرداد خبر داد. به گفته علی ربیعی این تعطیلی بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور اعمال شد ( تسنیم ).

در این بازه زمانی همچنین طبق اعلام اتاق اصناف ایران با توجه به تأثیر شناخته شده برخی از مشاغل و فعالیت‌ها در گسترش بیماری و لزوم جلوگیری از تجمعات به ویژه در اماکن سرپوشیده، در شهرهای قرمز به صورت قاطع و دقیق، فعالیت ۷ شغل در فضای سربسته محدود شد.

این مشاغل عبارت بودند از رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته، تالارهای پذیرائی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، ب ه استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن‌سازی، شهربازی و باغ وحش‌ها نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی.

اتاق اصناف ایران همچنین از تشدید نظارت‌ها بر برخی از مشاغل و بلامانع بودن فعالیت سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده بود. این تشکل صنفی این زمینه به ابلاغیه شماره ۶۶۴۳۰ و ۶۶۴۴۸ تاریخ ٢٧ تیر ١۴٠٠ و تصمیمات نشست مشترک روز ۲۷ تیر ماه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد که به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه برگزار شد، استناد کرده است.

تعطیلی ۶ روزه بی‌فایده بود

با وجود این با پایان یافتن شش روز تعطیلی در استان تهران و البرز برای کاهش پیشروی کرونا، مقامات بهداشت و درمان اعلام کردند که این تعطیلی هیچ فایده‌ای نداشته است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت با انتقاد از بی‌توجهی مردم به دستورالعمل های بهداشتی گفت: یک عادی‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده و هرکسی به دلیلی رعایت نمی‌کند.

او افزود: در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

حریرچی گفت شمار بستری‌ها در موج پنجم، بیشتر از موارد اوج قبلی است.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز با بیان اینکه بدون حل مشکلات معیشتی مردم لاک داون اجباری شهر (تعطیلی) اقدام موثری برای کنترل کرونا نخواهد بود، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توزیع بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر با هدف مقابله با بیماری تاکید کرد.

در همین حال سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور از وضعیت بد بیمارستان‌های تهران گزارش داد. او گفت: «ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های دولتی تکمیل شده و دو و نیم برابر ظرفیت بیمارستان‌ها بیمار کرونایی پذیرش شده است.»

او تاکید کرد که اتفاقات تلخی در حال رخ دادن است ( فرارو ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پویا

    به جای این مسخره بازی این وزیر بهداشت برکنار کنند
    بازی با جون مردم میکنه
    هیچ کسی تو مدیران ایران ادم حسابی نیست این مردم سرمایه کشورند دارند پر پر میشند
    مدیریتیک بز برای ایران بهتر این ادم هست که حالا مدیر هستند

  • ناشناس

    چرا همش طلب کار مردم هستید ؟؟؟؟ مردم و باید خیلی پیشتر مثل خیلی از کشورها واکسینه می کردین که انجام وظیفه نشده. ضمنا اگه مردم سهل انگار ،بی مسوولیت ،نادان و هر چیزی هستند دانش آموخته مکتب خودتون هستند ، درست تربیت نکردین ، مراکز آموزشی ، دانشگاهی و مراکز فرهنگی و دینی باید پاسخگوی بودجه هایی باشند که گرفته اند و خروجی نداشته .

  • ناشناس

    کاش چهارتا بز میزاشتن جای مسئولین

  • ناشناس

    انشالله خداوند ب مسئولین سلامتی بده