کد مطلب: ۲۲۴۱۷۰

سامانه بارشی جدید در راه است

سامانه بارشی جدید در راه است

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از ظهر فردا پنجشنبه به غرب کشور و نفوذ تدریجی آن به برخی مناطق مرکزی و شمالی، از روز جمعه هفته جاری کاهش نسبی دما را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

مسعود حقیقت روز چهارشنبه وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور طی روزهای پایانی هفته را اینگونه توصیف کرد: امروز و فردا برای بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما را پیش‌بینی کردیم به طوری که در بسیاری مناطق به خصوص مناطق جنوبی و مرکزی کشور دمای هوا افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: از ظهر فردا پنجشنبه با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور در بسیاری مناطق غربی ازجمله استان‌های مرزی غرب کشور مانند کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی رگبار باران به همراه وزش باد خواهیم داشت.

حقیقت با تاکید بر اینکه این بارش‌ها به دلیل وزش همزمان باد جنوبی تاثیر زیادی در کاهش دما نخواهد داشت و تنها چند درجه‌ای دمای هوا را در برخی مناطق ذکرشده کاهش می‌دهد، اظهار کرد: این سامانه پس از گذر از نیمه غربی، به تدریج وارد مناطق مرکزی و شمالی کشور می‌شود و روز جمعه به گیلان می‌رسد و بارش و رگبار پراکنده را به دنبال دارد

کارشناس هواشناسی گفت: در روز پنجشنبه علاوه بر بارش، برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و کردستان وزش باد به نسبت شدید را پیش بینی کردیم؛ از این رو لازم است در این مناطق مردم و مسئولان تمهیدات لازم را برای این موضوع درنظربگیرند.

حقیقت افزود: همچنین روز جمعه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور به ویژه استان خوزستان و استان‌های غربی و جنوب غرب کشور گردوخاک و وزش باد شدید را پیش بینی کردیم؛ البته گردوخاک غلیظ نیست اما تاثیرگذار است.

گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور/دمای هوای پایتخت

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: کمینه دمای شهرکرد به عنوان سردترین منطقه کشور امروز صبح مثبت 2 دهم بود و راسک در استان سیستان و بلوچستان با 41 و 2 دهم درجه سلسیوس گرمترین منطقه کشور گزارش شد.

حقیقت دمای هوای پایتخت را نیز اینگونه توضیح داد: بیشینه دمای تهران دیروز به 28 درجه رسید و کمینه دمای پایتخت امروز صبح به 17 درجه رسید.

وی گفت: برای فردا بیشینه دما 31 درجه‌ای را برای تهران پیش بینی کرده‌ایم و از اواخر وقت جمعه نیز رگبارهای پراکنده‌ای به ویژه در مناطق مرتفع این شهر شاهد خواهیم بود که می‌تواند چند درجه‌ای گرمای هوا را تعدیل کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.