کد مطلب: ۱۶۵۹۲۹

سامانه سهام عدالت بسته شد

سامانه سهام عدالت بسته شد

امروز با اتمام مهلت مشمولان سهام عدالت برای افزایش صورتحساب خود، سامانه سهام عدالت به مدت سه روز تعطیل شد. علاوه بر این مدت زیادی به واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ نمانده است، مشمولانی که ۶۰۰ هزار تومان سهام عدالت دارند حدودا ۷۲ هزار تا ۹۰ هزار تومان سودِ سال مالی ۱۳۹۵ دریافت خواهند کرد.

مشمولان سهام عدالت تا ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۶ مهلت داشتند صورتحساب سهام عدالت خود را حداکثر تا مبلغ یک میلیون تومان افزایش دهند. این مهلت سابقا تا پایان شهریور ماه بود، اما با صلاحدید شورای عالی اصل ۴۴ تا پایان مهر ماه تمدید شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از پایان مهلت مشمولان برای افزایش صورتحساب سهام خود از امروز این سامانه به مدت سه روز تعطیل شده است. بنابر آنچه که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده این تاریخ دیگر تمدید نمی‌شود و از امروز به بعد مشمولان سهام عدالت نمی‌توانند صورتحساب خود را افزایش دهند.

البته دو دهک پایین درآمدی که شامل کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود، شامل ۵۰ درصد تخفیف شده‌اند و در هر صورت نیازی نبود که صورتحساب خود را افزایش دهند به این افراد به مبلغ یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص داده شده است.

آن طور که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کردند زمانی به واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ نمانده و در روزها و هفته‌های آتی سود سهام عدالت به حساب این مشمولان واریز خواهد شد.

گفته می‌شود مشمولانی که صورتحساب خود را تا پایان سال ۱۳۹۵ به میزان یک میلیون تومان افزایش داده‌اند حدودا ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بابت سال مالی ۱۳۹۵ سود دریافت خواهند کرد. همچنین مشمولانی که ارزش سهام عدالتشان کمتر از یک میلیون تومان است به تناسب ارزش سهام عدالتشان سود دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال کسانی که ۶۰۰ هزار تومان سهام عدالت دارند، حدودا ۷۲ هزار تا ۹۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که اگر از این دو عدد متوسط بگیریم سود این مشمولان حدودا ۸۱ هزار تومان خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.