خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۴۴۴۹

سبزی ارزان می‌شود

سبزی ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه در روزهای آینده قیمت سبزی کاهش می‌یابد، گفت: سبزی‌های بسته‌بندی و پاک کرده از لحاظ قیمتی مورد تایید اتحادیه نیست.

اسدالله کارگر درباره شرایط بازار میوه و سبزی اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار میوه و سبزیجات با هیچگونه کمبودی مواجه نیست و این در حالی است که در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان میزان تقاضا تا حدودی از میزان عرضه پیشی گرفت و پیش بینی می شود که میزان عرضه و تقاضا در روزهای آینده یکسان خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارگر در پاسخ به اینکه آیا سبزی خوردن بسته‌بندی و پاک کرده از لحاظ قیمتی و کیفیت مورد تایید اتحادیه است، گفت: عرضه این‌گونه محصولات اکثرا در فروشگاه‌های بزرگ صورت می‌گیرد که از لحاظ قیمت‌گذاری مورد تایید اتحادیه نیست و قیمت بسیار زیادی برای محصولات در نظر گرفته می‌شود.

کارگر با بیان اینکه قیمت سبزی خوردن در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان افزایش داشته است، بیان کرد: در میادین میوه و تره‌بار هیچگونه قیمت‌گذاری رسمی وجود ندارد و قیمت‌ها کاملا با توجه به عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که قیمت هرکیلوگرم سبزی خوردن ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در رابطه میوه‌های نوبرانه خاطرنشان کرد: با گذشت زمان از عرضه میوه‌های نوبرانه، قیمت این دست میوه‌ها روند کاهشی به خود گرفته است و در میادین تره‌بار هر کیلوگرم گوجه سبز ۵۰۰۰ تومان، زردآلو ۵۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان، توت فرنگی کرج ۸۰۰۰ تا ۲۲ هزار تومان، توت فرنگی گرگان ۸۰۰۰ تا ۱۳ هزار تومان و توت سفید ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است.

او همچنین قیمت هندوانه را کیلویی ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، سیب لبنانی زرد را ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و سیب لبنانی قرمز را ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می شود با توجه به کیفیت مقاوم سیب زرد از این نوع سیب استفاده شود.

کارگر افزود: خیار گلخانه‌ای کیلویی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطرنشان کرد: سود قانونی فروش میوه برای عرضه کنندگان خرد ۳۵ درصد است و با توجه به تنوع کیفیت و میزان ضایعات میوه در سطح میادین میوه و تره بار سود خالص فروشندگان خرد ۸.۵ درصد است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.