کد مطلب: ۲۰۴۶۸۶

سرعت نوسازی بافت فرسوده تهران افزایش می‌یابد

سرعت نوسازی بافت فرسوده تهران افزایش می‌یابد

شهردار تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی منطقه ۱۷ طی سخنانی از افتتاح مجموعه‌ای از پروژه‌ها در سه یا چهار منطقه دیگر شهر تهران تا پایان سال خبر داد.

محمد علی نجفی گفت: به دنبال آن هستیم که پروژه‌های موجود تا حد ممکن با سرعت بیشتری تکمیل شود تا از این طریق بتوانیم خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تاکید کرد: پروژه‌های منطقه‌ای شامل پروژه‌های نسبتا کوچک با حجم مالی زیر پنج میلیارد تومان است که همه فعالیت‌های مناطق را تحت پوشش قرار می‌دهد و از این رو، این افتتاحیه شامل پروژه‌های کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف مسکونی، تجاری، فضای سبز، ورزشی، عمرانی و ترافیکی است که کلیه بخش‌های کاری شهرداری را پوشش می‌دهد.

شهردار تهران در ادامه به برنامه مدیریت شهری برای نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره و تاکید کرد: شهرداری با حمایت و کمک دولت و به خصوص شخص رئیس جمهوری برنامه جدیدی را در نوسازی بافت فرسوده آغاز کرده است که اگر این برنامه به اجرا درآید و سرعت بگیرد، سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده چندین برابر گذشته خواهد شد.

به گفته نجفی، در طول ۱۵ سال گذشته تنها ۴۰ درصد بافت فرسوده نوسازی شده است اما امید می‌رود که طی پنج سال آینده، بتوانیم نیمی از بافت فرسوده باقی مانده را نیز نوسازی کنیم.

وی عنوان کرد: هفته پیش مراسم شروع پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۷ کلنگ زده شد و این نوید را به ساکنان بافت‌های فرسوده می‌دهم که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ برنامه‌های نوسازی سرعت بالایی پیدا خواهد کرد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به رونمایی از پروژه صدور هفت روزه پروانه ساختمانی، از اجرای آزمایشی این طرح در منطقه ۱۷ خبر داد و گفت: امیدواریم پس از طی مرحله آزمایشی بتوانیم این برنامه را به کل شهر تهران تسری داده و به مردم نوید دهیم که هفت روز پس از تقاضا، پروانه ساختمانی آنها صادر شود.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.