کد مطلب: ۳۴۹۴۷۶

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در شهرک‌های صنعتی کشور

سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در شهرک‌های صنعتی کشور

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، بیش از 360 طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر 44 هزار میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (ایزیپو)، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از 368 طرح با سرمایه‌گذاری ریالی بالغ بر 44 هزار میلیارد ریال، ارزی 106 میلیون دلار و میزان اشتغالزایی 12 هزار و 56 نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آغاز می‌شود.

بیشترین تعداد طرح با 70 طرح در استان آذربایجان شرقی با مجموع اشتغال 2 هزار و 192 نفر و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال مربوط به استان تهران است.

تعداد 29 طرح نیز در 17 استان با مجموع سرمایه‌گذاری ریالی بالغ بر 27 هزار میلیارد ریال، ارزی 88 میلیون و 806 هزار دلار و میزان اشتغالزایی 3 هزار و 208 نفر، جزء طرح‌های با سرمایه‌گذاری بالای 400 میلیارد ریال می‌باشند.

همچنین از این تعداد طرح‌ها، 5 طرح با سرمایه‌گذاری ریالی بالغ بر 2 هزار و 300 میلیارد ریال، ارزی 32 میلیون دلار و میزان اشتغالزایی 335 نفر با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان و زنجان درحال انجام است.

این گزارش حاکی است، همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، 294 پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری 272 میلیارد و 788 میلیون ریال در 199 شهرک و ناحیه صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی و آتش نشانی، احداث پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر، شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، محوطه سازی و تکمیل معابر، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول و زیباسازی فضای سبز و … بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم‌اینک با دارا بودن 499 شهرک و 311 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 36 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، 75 هزار و 499 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 42 هزار و 784 واحد صنعتی کوچک و متوسط، موجبات اشتغال مستقیم 863 هزار و 344 نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.