کد مطلب: ۴۲۵۲۳۰

نجفی منش:

سرنوشت بازار فروش اقساطی خودرو

سرنوشت بازار فروش اقساطی خودرو

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که برای توسعه بازار فروش اقساطی خودرو باید برخی مقدمات فراهم شود، گفت: در صورتی که سود فروش اقساطی کاهش یابد و مبلغ قسط‌ها پایین آمده و مدت زمان بازپرداخت افزایش پیدا کند، قطعا اقشار مختلف مردم از این گزینه استفاده خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا نجفی‌منش، عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا برای فروش محصولاتی همچون خودرو از درآمدهای آینده افراد استفاده می‌شود به این ترتیب که با فروش لیزینگ و اقساطی خودرو فرد می‌تواند با منابع اعتباری محدودتر، محصول مدنظر خود را خریداری کند.

به گفته وی، در صورت اجرایی شدن چنین شیوه‌ای در ایران می‌توان انتظار داشت که اقشار کم‌درآمدتر بتوانند صاحب خودرو شوند و بازار نیز از چنین گزینه‌هایی استفاده کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که برای توسعه بازار فروش اقساطی خودرو باید برخی مقدمات فراهم شود، ادامه داد: یکی از آنها تسهیل شرایط خرید اقساطی خودرو است. در صورتی که سود فروش اقساطی کاهش یابد و مبلغ قسط‌ها پایین آمده و مدت زمان بازپرداخت افزایش پیدا کند، قطعا اقشار مختلف مردم از این گزینه استفاده خواهند کرد.

نجفی‌منش تاکید کرد: در کنار آن بحث گسترش تولید خودرو نیز اهمیت زیادی دارد. در سال‌های گذشته میزان تولید خودروها از میزان تقاضا کمتر بوده و تقریبا تولیدکنندگان داخلی هرچه تولید کرده‌اند از سوی مردم خریداری شده است.

به گفته وی، با بهبود شرایط زیرساختی خطوط تولید خودرو و البته تنوع‌بخشی به آنها می‌توان بازار این صنعت را گسترش داد و از سوی دیگر رضایت خریداران را نیز تامین کرد.

براساس این گزارش، با وجود آنکه در سال‌های گذشته فروش اقساطی خودرو از سوی خودروسازان یا برخی شرکت‌های فعال در این حوزه اجرایی شده اما همچنان خرید و فروش نقدی اصلی‌ترین گزینه موجود در بازار ایران است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شیخ

    این آقا از اون کسایی که فنر سمند را طراحی و بعد مدعی شد سمند اتومبیل ملی است و یکی ار اون کسایی که وضعیت اتومبیل را در داخل به این فلاکت انداخت آیا ماشین زیر پاش را کسی دیده

  • ناشناس

    منتظر خودرو گران شه تا مردم تشنه خودرو شن بعد بیان بزارن قبل از این گرانی ها بزار تا بازار اشفته نشه

  • ناشناس

    سلام واقیث همین است البته اگر این طرح اجر ا شو د ودست دلالها کو تاه شود

  • ناشناس

    سلام.اگرمبلغ پیش پرداخت پایین باشه.ومبلغ اقساط کمترباشه مردم وقشرکم درآمدبیشتراستقبال میکنند

  • ساسان سوادی

    واقعا اگه. این کارو کنن خیلی خوب میشه. چون. الان. بیشتر مردم. بدون ماشین هستن. چون نمیتونن. فقدی. ماشین بخرن. اگه اقساطی. میشه یکارش کرد

  • ناشناس

    اقای اتاق بازرگانی چرا برای مردم مدیریت مرگ میکنی. در مورد کدوم خودرو صحبت میکنی.مگه تو ایران خودرو هم تولید میشه. اگه منظورت اشغال های تولید داخله خواهش میکنم مردم رو تشویق کن برن دوچرخه بخرن نه ارابه مرگ

  • ناشناس

    تورو قران کسی نیست جلوی این گرونی ماشین رو بگیره چطور امکان داره تو کمتر از یک ماه این قدر ماشین گرون شه من کارگر چه گناهی کردم با هزار وام بدهی پول جور کردم حالا دوباره گرون شده با سه بچه چیکار کنم

  • ناشناس

    ای بابا ماشین بیست میلیونی یکساله شد صدمیلیون حقوق چه تغییری کرد کدوم بدبختی می تونه ماشین بخره

  • ناشناس

    مرد حسابی مگه با همین قیمتی که فعلا هست کسی میتونه بدون اینکه پول به دلال بده ثبت نام بکنه که تو تازه اومدی میگی اینجور شما برید ببینید مشکل کار کجاست که با همین قیمتا هم هیچکس نمیتونه ثبت نام بکنه چه برسه با شرایط راحتتر !!!!؟؟؟

  • مجید دادفرما

    یکی از راه های کاهش قیمت خودرو کاهش تدریجی قیمت کارخانه است ….لطفا با داخلی سازی بیشتر قطعات قیمت ها را کاهش دهید