کد مطلب: ۳۵۰۳۵۸

زنگنه عنوان کرد:

سعی کردم کشور را از چاه عمیق خارج کنم

سعی کردم کشور را از چاه عمیق خارج کنم

وزیر نفت عنوان کرد: بالاخره اگر مردم با گرانی بنزین مخالفند، نباید این کار را کرد اما بدانید موضع ما کسب درآمد نیست، حل مشکل است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیژن زنگنه امروز در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی نشست تا آخرین وضعیت صنعت نفت را در کنار دستاوردهای چهل ساله تشریح کند.

*تولید نفت در سال‌های اخیر نسبت به پیش از پیروزی انقلاب کاهش یافت که تحریم‌های شدید مانعی بر سر راه تولید نفت محسوب می‌شوند.

* درباره نامه ۷۲ نماینده در خصوص بی‌اعتنایی و عدم تمایل وزیر نفت برای امضای قراردادهایی برای فروش بیشتر نفت باید بگویم که این بحث‌ها برای من جای تعجب دارد. من به نماینده‌ها که وظیفه ذاتیشان نظارت و پرسش است کاری ندارم اما از کسانی که اطلاعات غلط می‌دهند، تعجب می‌کنم که چرا این حرف‌ها را می‌زنند. یک جا را نشان بدهید که طرف روسی و چینی و … حاضر به امضای قرارداد بوده باشند اما من امتناع کرده باشم.

*می‌گویند ما قرارداد سواپ با روسیه داشتیم. کدام قرارداد و چه وقت؟ من از همه ظرفیت‌ها برای افزایش فروش نفت توسط روسیه استقبال می‌کنم و حتی برای میدان‌های آزادگان و یادآوران نیز تصمیم گرفتیم با چین مذاکره کنیم اما او هنوز قراردادی امضا نشده است.

*بالاخره مراسم عقد هم به پدر عروس احتیاج دارد و هم به پدر داماد، ما پدر داماد هستیم و باید بالاخره پدر عروس هم رضایت بدهد.

*خبر بدی بدهم تا بدانید قراردادها دو طرف دارند و اگر قراردادی یک امضا می خواست حتما من امضایم را پایش می‌گذاشتم.

*در ضمن تا جایی هم قرارداد امضا می‌کنم که عزت ملت ایران خدشه دار نشود، یکی از معاونانم می‌گفت من اضافه کاری را از هر کسی بگیرم به همان فرد احترام می‌گذارم، من هم همین را می‌گویم، جز به ملت ایران که همه چیز به من داده است تعظیم نمی‌کنم و فقط نوکر این ملت هستم.

باز هم رأی کرسنت

*در جلسه رأی اعتماد من در دولت یازدهم، موضوع کرسنت مطرح شد، اما رأی آوردم. در جلسه رأی اعتماد من در دولت دوازدهم، کلمه‌ای از کرسنت مطرح نشد و باز هم رأی آوردم. اکنون دوباره این موضوع را بعد از سال‌ها مطرح کرده‌اند.

*کرسنت یک پرونده زنده است، عده‌ای با لجبازی و ندانستن قواعد بین‌المللی، ما را در یک چاه عمیق انداختند. من سعی کردم کشور را از چاه عمیق خارج کنم.

*ایران در فرآیند داوری کرسنت عملکرد خوبی داشته است، داوری درصدد صدور رأی بود که به تأخیر انداختند. امیدوارم با کارهایی که دنبال می‌کنیم، وضعیت خوبی داشته باشیم. اعدادی که از سوی برخی افراد در کشور مطرح می‌شود به نفع کرسنت است. تا نزدیک به موفقیت می‌شویم، عدد یا بحثی مطرح می‌شود که به ضرر ماست. اگر رأی صادر شود، می‌توانیم حرف‌هایمان را بگوییم تا علیه‌مان استفاده نشود.

باید برای بنزین فکری کرد

*در همین روز گذشته ۱۰ طرح در کمیسیون تلفیق درباره بنزین مطرح شد اما هیچ کدام رای نیاورد. از طرف دیگر باید ببینیم برای بنزین چه کنیم؟ هم مصرف سرانه بالاست، هم قاچاق.

*جایی پرسیدند قیمت بنزین را چقدر بالا می‌برید؟ گفتم هر قدر مردم تحمل کنند، سوء برداشت شد منظورم این است هر قدر مردم قبول داشته باشند.

*بالاخره اگر مردم با گرانی بنزین مخالفند، نباید این کار را کرد اما بدانید موضع ما کسب درآمد نیست، حل مشکل است.

*در ضمن بحران بنزین و بالا بودن مصرف سرانه را در پالایشگاه جستجو نکنید، بلکه در خودروسازی ها به دنبال حل مشکل باشید .

پیغام و پسغام برای شریعتمداری

*شوق خدمت من هر قدر باشد، از آقای شریعتمداری بیشتر نیست.

*روزنامه کیهان هم دولتی است که زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شود.

*این روزنامه هم مثل بنیاد مستضعفان و جانبازان است، اما نگته اینکه می‌گویید چرا به جوان اعتماد نمی کنید، در حالی که من جوان بیاورم، می‌نویسید عده‌ای جوان بی‌تجربه آوردید، آدم پیر می گذارم چیز دیگری می‌گویید.

*بروید فرمایشات "آقا" را در درس خارج گوش کنید و جلوتر از ایشان حرکت نکنید چون کسی که از امام خود جلوتر حرکت کند، مارق است و کاری نکنیم خوارج شویم.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.