کد مطلب: ۷۳۸۲۰۰

سفارت چین در لندن بسته می‌شود؟

سفارت چین در لندن بسته می‌شود؟

دولت جمهوری خلق چین سرکنسول خود در شهر منچستر را فراخواند و شائبات پیرامون احتمال فراخوانده شدن همه دیپلمات‌های چینی را تشدید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت جمهوری خلق چین سرکنسول خود در شهر منچستر را فراخواند و شائبات پیرامون احتمال فراخوانده شدن همه دیپلمات‌های چینی را تشدید کرد.

وزارت خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت چین ۶ دیپلمات از جمله سرکنسول کنسولگری خود در شهر منچستر را پس از آنکه به حمله به یک معترض هنگ‌کنگی متهم شدند، از انگلیس خارج کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس گفته که پلیس این کشور قصد داشته تا از این دیپلمات‌ها درباره حمله ادعایی به باب چان، معترض هنگ‌کنگی، بازجویی کند. چان مدعی شده که در جریان اعتراض مسالمت‌آمیز وی در ماه اکتبر، افرادی با ماسک از ساختمان کنسولگری خارج شده و او را به داخل ساختمان کشانده و مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

کلورلی مدعی شده که وزارت خارجه انگلیس از پکن خواسته تا با لغو مصونیت دیپلماتیک این ۶ دیپلمات، به پلیس انگلیس اجازه دهد تا از آنها بازجویی کند.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: سفارت چین در پاسخ به دستور پکن، به دولت متبوع خود اطلاع داده که مأموریت سرکنسول چین در منچستر به پایان رسیده و او به چین بازگشته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.